Globalne przychody ze sprzedaży Huawei w 2020 r. wyniosły 891,4 mld juanów (ok. 540,7 mld zł), co oznacza wzrost o 3,8% rok do roku, a zysk netto osiągnął 64,6 mld juanów (ok. 39,2 mld zł), a więc wzrost o 3,2% w stosunku do poprzedniego roku.

W celu przeprowadzenia niezależnej i obiektywnej kontroli sprawozdań finansowych, Huawei odczuwający trudności operacyjne spowodowane amerykańskimi sankcjami ponownie zaprosił do współpracy firmę KPMG. Dokument sporządzony przez KPMG to standardowy, niezmodyfikowany raport z przeprowadzonych badań. Bez względu na okoliczności, Huawei będzie nadal dążył do pełnej transparentności, ujawniając dane operacyjne rządom, klientom, dostawcom, pracownikom i partnerom.

W segmencie usług operatorskich, Huawei w 2020 r. zapewnił stabilne działanie ponad 1 500 sieci w ponad 170 krajach podczas lockdownu, spowodowanego pandemią COVID-19. Działania firmy pomogły we wdrażaniu pracy oraz nauki zdalnej, a także  wspierały zakupy online na całym świecie. Współpracując z operatorami, Huawei  pomógł  w zapewnieniu najwyższej jakości połączeń. Firma współpracowała również z operatorami na całym świecie w celu wdrożenia ponad 3000 innowacyjnych projektów 5G w ponad 20 branżach, takich jak górnictwo węglowe, produkcja stali, porty czy szeroko rozumiana produkcja.

W ciągu ostatniego roku, Huawei Enterprise w swojej działalności skupia się na opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań opartych na analizie scenariuszy biznesowych i tworzeniu cyfrowego ekosystemu dzięki wielostronnej współpracy. Podczas pandemii, Huawei dostarczył wiedzę techniczną i rozwiązania, które okazały się kluczowe w walce z wirusem. Jednym z przykładów jest rozwiązanie diagnostyczne wspomagane sztuczną inteligencją oparte na HUAWEI CLOUD, które pomogło szpitalom na całym świecie zmniejszyć obciążenie ich infrastruktury medycznej. Huawei współpracował również z partnerami w celu uruchomienia opartych na chmurze platform edukacyjnych online dla ponad 50 milionów uczniów szkół podstawowych i średnich.

Wraz z wprowadzeniem systemu HarmonyOS i ekosystemu Huawei Mobile Services (HMS), firma znacząco rozwinęła swój ekosystem Seamless AI Life umożliwiający wykorzystywanie różnych zastosowań w rozmaitych urządzeniach, skierowanych dla inteligentnego biura, zdrowia i sportu, inteligentnego domu, podróży oraz rozrywki.

W ciągu ostatniego roku nie poddaliśmy się przeciwnościom losu. Konsekwentnie wprowadzaliśmy innowacje, aby przynieść wyższą wartość dla naszych klientów, pomagać w walce z pandemią, wspierać rozwój gospodarczy i postęp społeczny na całym świecie. Wykorzystaliśmy również tę okazję do dalszego usprawnienia naszych działań, co doprowadziło do osiągnięcia wyników zgodnych z prognozami. Będziemy nadal ściśle współpracować z naszymi klientami i partnerami, aby wspierać postęp społeczny, wzrost gospodarczy i zrównoważony rozwój – skomentował Ken Hu, Rotacyjny Prezes Huawei.

Wszystkie sprawozdania finansowe w raporcie rocznym 2020 były niezależnie kontrolowane przez międzynarodową firmę KPMG.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments