Manager Games, producent gier manager/tycoon z grupy Ultimate Games, chce wejść na NewConnect przed końcem 2021 roku. ISBtech rozmawia z Tomaszem Sobieckim, prezesem zarządu spółki, o specyfice rynku oraz planach Manager Games.

Czym są gry manager-tycoon? Dlaczego postawiliście właśnie na ten gatunek?

Słysząc manager/tycoon zwykle myślimy o grze opartej na budowie i rozwijaniu własnego biznesu. W rzeczywistości rozgrywka tego typu gier obejmuje zdecydowanie szerszy zakres. Scenariusz manager/tycoon opiera się na zarządzaniu, planowaniu, kierowaniu personelem i szeroko rozumianym poruszaniu się w zmiennych realiach rynkowych.

W ostatnich latach, kiedy gracz chciał zagrać w grę z tego gatunku, musiał odkopać tytuły wydane dawno temu, mam na myśli popularne produkcje takie, jak Capitalism, Hospital Tycoon, czy Railroad Tycoon. Teraz obserwujemy niejako nową falę gier manager-tycoon – na rynek trafiły niedawno Factorio, Cities: Skylines czy Two Point Hospital. Uznaliśmy, że warto się do tej „rewolucji” przyłączyć.

Kto jest obecnie Waszą największą konkurencją? I od razu kolejne pytanie – czy macie przewagi, które pozwolą Wam dorównać najlepszym?

Gamedev to branża, w której konkurencja jest ogromna. Można powiedzieć, że mamy globalną konkurencję, z bardzo silną reprezentacją Polski. Aby wywalczyć na tym rynku miejsce dla siebie, wybieramy gry z dużym potencjałem i stawiamy na solidnych producentów.

Dodatkowo celujemy w dywersyfikację – nasze gry będą wydawane na różnych platformach.

Jak wygląda historia powstania spółki?

Spółka stała się częścią Grupy Kapitałowej Ultimate Games S.A, aby wypełnić lukę wspomnianych już gier typu manager/tycoon. Ten gatunek dopiero teraz staje się coraz bardziej popularny. Chcemy wykorzystać ten fakt i zagospodarować tę wolną przestrzeń.

Czym chcecie się wyróżnić na tle konkurencyjnej branży gier wideo?

Na pewno rodzajem oferowanych gier. Jednocześnie nie traktujemy samego gatunku jako czegoś, co natychmiastowo zapewni nam sukces – dbamy o to, żeby wydawane przez nas tytuły miały ciekawą oprawę graficzną, interesującą historię, oraz wysoką grywalność.

Nad jakimi projektami aktualnie pracujecie? Który z nich jest Waszym głównym tytułem?

Obecnie pracujemy nad dwoma projektami. Niedawno przejęliśmy rolę współwydawcy gry Drill Deal – Oil Tycoon. Producentem gry jest A2 Softworks, a drugim współwydawcą Red Dev Studio S.A. Pracujemy nad opracowaniem nowych eventów, rozszerzeniem mechanik gry, i poprawą grafiki. Harmonogram prac zakłada zakończenie produkcji wraz z portowaniem na Nintendo Switch, XBOX i PS z końcem lipca 2021r.

Naszym flagowym projektem jest natomiast Car Mechanic Manager 2022. Przy tej produkcji współpracujemy ze studiem Pyramid Games S.A. Przygotowujemy obecnie też trailer, który pozwoli nam przedstawić możliwości tej gry. Osobiście pracuję również nad scenariuszami dwóch kolejnych produkcji. Mogę zdradzić, że roboczy tytuł pierwszej z nich to City Rebuilder. Wkrótce podam więcej szczegółów.

Czego gracze mogą spodziewać się po Car Mechanic Manager 2022?

Będzie to gra manager-tycoon na PC, oparta na silniku Unity. Gracz wcieli się we właściciela warsztatu samochodowego. Jego zadaniem będzie zbudowanie najlepszej sieci napraw na rynku. CMM 2022 połączy budowanie biznesu znane doskonale fanom gier typu tycoon z mechaniką zarządzania, która wymagać będzie podejmowania decyzji biznesowych. Rozgrywkę zlokalizowaliśmy na terenie metropolii. Podobnie jak Steve Jobs, gracz zacznie budowę swojego biznesu w garażu.

Stopniowo będzie mógł rozbudować swoje zaplecze i wyruszyć na podbój rynku. Głównym polem rozgrywki będzie warsztat i jego otoczenie odwzorowane w rzucie izometrycznym 3D. Podobną mechanikę możemy zaobserwować w produkcjach takich jak Two Point Hospital. Oprócz pieniędzy od klientów, ważne będzie zdobycie doświadczenia.

Motywacją do zadbania o satysfakcję klientów będą przyznawane w grze punkty, które pozwolą na osiągnięcie nowych poziomów i uzyskanie dostępu do lepszego wyposażenia. Ważnym elementem gry będą także rekrutacja i zarządzanie pracownikami. Car Mechanic Manager 2022 w pierwszej kolejności będzie dostępny w wersji na komputery stacjonarne,
docelowo będziemy go także portować na konsole.

Czy pokazywaliście graczom pierwsze materiały z gry? Jakie były ich reakcje?

Z uwagi na to, że CMM 2022 jest w początkowej fazie realizacji, na reakcje graczy musimy jeszcze trochę poczekać. Znamy jednak reakcje graczy na Drill Deal: Borehole, czyli wersję Alpha gry Drill Deal – Oil Tycoon. Grę do tej pory pobrało ponad 50 tys. osób. Na Steam zebrała blisko 90 proc. pozytywnych recenzji.

Ile będzie kosztowała produkcja Car Mechanic Manager 2022? Czy macie zapewnione finansowanie?

Koszty samej produkcji CMM 2022 szacujemy na ok. 300 tys. zł. Trzeba wziąć też pod uwagę dodatkowe koszty, np. marketingu. Mamy zapewnione pełne finansowanie tej gry. Środki pozyskaliśmy od inwestorów w drodze przeprowadzonej niedawno emisji.

Jak wygląda współpraca z Ultimate Games?

Prezes Ultimate Games, Mateusz Zawadzki, oraz pracownicy spółki oferują doskonałe zaplecze twórcze. Szczególnie cenimy ich doświadczenie i know-how w produkcji dobrze sprzedających się gier. Ponadto Ultimate Games i społeczność graczy to świetna platforma marketingowa, która umożliwia naszym grom cross-selling. Liczymy, że w przyszłości nasza współpraca będzie równie udana i niebawem będziemy mogli zaprezentować jej efekty.

Wiem, że myślicie o debiucie na NewConnect. Dlaczego chcecie dołączyć do grona spółek publicznych?

Chcemy być spółką publiczną, ponieważ otworzy to przed nami nowe możliwości. NewConnect jest dobrym miejscem do pozyskania kapitału na dalszy rozwój spółki. Nie zapominamy także o aspektach pozafinansowych. Obecność wśród spółek notowanych pomaga w budowie rozpoznawalności marki, a co najważniejsze, także rozpoznawalności jej produktów. Z uwagi na obowiązki informacyjne poprawia się także przejrzystość polityki
spółki, co wpływa na większe zaufanie i łatwiejszą współpracę z kontrahentami.

Kiedy planujecie debiut i czy docelowo myślicie o tym, aby tak jak Wasz główny udziałowiec – Ultimate Games – być na głównym parkiecie GPW?

Chcemy zadebiutować na NewConnect jeszcze przed końcem 2021r. Podjęliśmy już współpracę z Autoryzowanym Doradcą. Przejście na główny parkiet GPW jest oczywiście naturalnym kierunkiem rozwijającej się spółki. Taka decyzja będzie poprzedzona analizą wszystkich za i przeciw, a przede wszystkim solidną pracą nad budowaniem wartości spółki, ponieważ jednym z kryteriów notowania na GPW jest odpowiednia kapitalizacja firmy. Dziś za wcześnie, żeby mówić o konkretach.

Czy przed debiutem przeprowadzicie emisję akcji?

Tak, planujemy emisję o wartości około 1 mln złotych. Pozwoli to nam na sfinansowanie kilku nowych produkcji, które wyraźnie zdywersyfikują nasze portfolio gier.

Jaka jest długoterminowa strategia rozwoju?

Długoterminową strategią jest zdobycie pozycji istotnego gracza na rynku gamedev. Chcemy ją uzyskać poprzez wdrażanie najlepszych pomysłów na gry z zakresu manager/tycoon. Docelowo chcemy wydawać kilka produkcji rocznie oraz wykorzystać potencjał, jaki daje portowanie gier na wiele platform.

O spółce:

Manager Games to spółka z grupy Ultimate Games specjalizująca się w produkcji gier z segmentu manager/tycoon. Spółka planuje wejść na NewConnect przed końcem 2021 roku.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments