Artur Filipiuk, Dyrektor Operacyjny Adgar Poland, w komentarzu dla ISBtech o technologicznym wymiarze zarządzania nieruchomościami.

Nowoczesne budynki biurowe nie przestają się zmieniać, oferując coraz szerszą gamę rozwiązań podnoszących funkcjonalność oraz bezpieczeństwo nieruchomości. Dotychczas technologia stosowana w budynkach komercyjnych miała przede wszystkim praktyczny wymiar i rozpatrywana była w kategoriach bezpieczeństwa, efektywności oraz niezawodności. Jednak dziś to za mało.

Apetyty współczesnych najemców rosną, coraz większą uwagę przykładają do kwestii wygody, funkcjonalności, optymalizacji. Z tego wynika m.in. ogromne zainteresowanie proptechowymi aplikacjami, sztuczną inteligencją a nawet rzeczywistością rozszerzoną, która jawią się jako najsilniejszy trend najbliższej przyszłości.

W Adgar Poland już od ponad 20 lat przykładamy do technologii ogromną wagę. Jako jedni z pierwszych rozpoczęliśmy transformację cyfrową w budynkach biurowych. Nasze obiekty już w ubiegłej dekadzie posiadały takie rozwiązania jak automatyczny wjazd na parking możliwy dzięki odczytom tablic rejestracyjnych, redundantny BMS zintegrowany ze wszystkimi systemami w budynku czy ogólnodostępne wi-fi.

Od lat priorytetem pozostają dla nas ekologia, zdrowie, zrównoważony rozwój, stąd całe portfolio zostało certyfikowane w systemie LEED, który także sprzyja wykorzystywaniu nowych technologii do wspierania tych obszarów. Przykładem mogą być zamontowane w Adgar Plaza filtry antysmogowe, dzięki którym jakość powietrza w tym obiekcie jest zawsze wyższa niż na zewnątrz, czasem nawet o ponad 97%.

Aktualna sytuacja epidemiologiczna wywołała konieczność skupienia jeszcze większej uwagi na zdrowiu i maksymalnym bezpieczeństwie najemców i ich gości. Przede wszystkim z pomocą technologii minimalizujemy potrzebę dotykania wspólnych powierzchni. W Adgar Wave drzwi biurowca są automatycznie rozsuwane a winda obsługiwana jest wyłącznie zaprogramowaną kartą i wiezie najemcę wprost na jego piętro. Drzwi wejściowe do biura mogą być otwarte przez siłowniki, które spowodują samoczynne otwarcie drzwi po przyłożeniu karty.

W budynku Adgar Park West na warszawskiej Ochocie został wdrożony system, składający się z inteligentnych modułów i dedykowanej aplikacji, umożliwiający otwieranie drzwi, bram oraz szlabanów przy użyciu własnego smartfona. System Blue Bolt został wymyślony i dopracowany na terenie i z zaangażowaniem nieruchomości Adgar, dzięki czemu powstała możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb i integruje się z wcześniej istniejącymi w budynku technologiami.

Co więcej, mamy możliwość rozszerzenia go np. o wirtualną recepcję, carpooling czy moduły społecznościowe wspierające networking. Jednocześnie aplikacja stanowi źródło bezcennej wiedzy dla właścicieli i zarządców obiektów. Analizując ruch i preferencje swoich klientów są w stanie reagować, dostosowując ofertę w wielu aspektach do użytkownika końcowego. Naszym zdaniem, już w najbliższej przyszłości tego typu aplikacje staną się niezbędnym elementem obiektów biurowych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments