„Chcemy wyróżniać się dywersyfikacją portfolio”

Tomasz Róziecki, prezes Play2Chill

Tomasz Róziecki, prezes Play2Chill, w rozmowie z ISBtech o planach spółki, współpracy z PlayWay i innymi spółkami z tej grupy, oczekiwaniach wobec Motorcycle Mechanic Simulator, Counter Terrorist Agency, City Builder i wejściu na NewConnect.

Niedawno zakończyliście prywatną emisję akcji, z której pozyskaliście 1,5 mln zł od inwestorów. Na co wykorzystacie te środki i w jakiej perspektywie czasu?

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na zakończenie developmentu oraz marketing naszej flagowej produkcji jaką jest ‘Motorcycle Mechanic Simulator’, realizację kilku pre-produkcji oraz badania rynku, a także na któryś z mniejszych projektów realizowany stricte na platformę Nintendo Switch.

Jak wygląda obecny akcjonariat spółki i jaka jest wycena spółki?

Jesteśmy w trakcie rejestracji ostatniej emisji w KRS. Po jej zatwierdzeniu przez sąd PlayWay będzie w posiadaniu 45%, założyciele (Zarząd Play2Chill) 25%, a 30% będzie w posiadaniu inwestorów finansowych. Ostatnia emisja determinuje wycenę spółki na poziomie 20mln zł.

Część swoich akcji sprzedał PlayWay, który jest Waszym  największym udziałowcem, skąd taka decyzja?

Zainteresowanie prywatną emisją akcji serii B przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Najlepiej świadczy o tym fakt, że zapisy kilkukrotnie przewyższyły liczbę oferowanych akcji.

Wspólnie z obecnymi akcjonariuszami podjęliśmy decyzję o docenieniu takiego zaangażowania poprzez niewielką sprzedaż akcji serii A. Taki zabieg chociaż w pewnym stopniu pozwolił nam zaspokoić popyt na papiery P2C.

Jak wygląda Wasza współpraca z PlayWay-em?

Nasza współpraca z PLW odbywa się na wielu polach. PlayWay uczestniczy w fazie produkcji od samego początku. Wspólnie konsultujemy i omawiamy każdy pomysł. Wspólnie wybieramy najlepsze, które następnie trafiają do pre-produkcji.

Każdy z projektów jest aktywnie wspierany przez PLW chociażby poprzez udostępnianie PlayWay Testing Center. Przy tak ogromnym potencjale grupy, bardzo istotną częścią naszej współpracy jest promocja i marketing.

Na tym polu mamy dostęp do całego know-how jakim dysponuje grupa. Korzystamy z całego potencjału cross-promocyjnego i przy naszej najbliższej premierze jaką będzie ‘Motorcycle Mechanic Simulator’ chcemy skorzystać z tego potencjału kompleksowo coss-promując naszą grę z jednym z największych hitów grupy PLW jakim jest ‘Car Mechanic Simulator’.

Nad jakimi projektami obecnie pracujecie? Jak wygląda harmonogram Waszych gier?

Obecnie jedyną zapowiedzianą grą jest ‘Motorcycle Mechanic Simulator’. MMS wszedł już w zaawansowaną fazę developmentu co pozwala nam skupić się na poszukiwaniu kolejnych bardzo dobrze rokujących produkcji.

W najbliższym czasie planujemy rozpocząć badania rynku z kilkoma tytułami, które będą stanowiły pełen przekrój gatunkowy, a jednocześnie produkcje te będą zachowywały wydźwięk symulacyjny (spójny ze strategią grupy PlayWay).

Która z produkcji ma Waszym zdaniem największy potencjał sprzedażowy?

Potencjał sprzedażowy wyznaczają gracze, poprzez zapisy na Wishlistę. Bez odpowiedniej ilości zapisów nie wprowadzamy gry do ‘produkcji właściwej’, a więc każda gra, która przejdzie taką ewaluację będzie cechowała się dużym potencjałem sprzedażowym.

W grudniu zadebiutował Counter Terrorist Agency w wersji na PC jak wygląda sprzedaż tego projektu? Czy będziecie jakoś rozwijali ten tytuł?

Wydawcą CTA jest Games Operators S.A., która jest spółką giełdową. Ze znanych mi informacji GO nie podało do publicznej informacji wyników sprzedażowych, więc nie mogę wypowiedzieć się na ten temat.

Mogę tylko powiedzieć, że CTA ciągle się sprzedaje, a wishlista jest nadal wysoka co wskazuje, że gra będzie jeszcze przynosiła zyski.

W przygotowaniu są również porty konsolowe, które zostały zlecone firmie SimFabric.

Ile obecnie osób liczy zespół? Czy projekty realizujecie własnymi siłami, czy zlecacie prace na zewnątrz?

Obecnie zespół produkcyjny liczy 7 osób, MMS jest realizowany w całości wewnętrznie. Przy pre-produkcjach wspieramy się natomiast zewnętrznymi zespołami.

Jeśli, któryś z badanych projektów wykaże duże zainteresowanie graczy, wewnętrzny zespół w naturalny sposób się powiększy.

Jakie są budżety Waszych gier?

Budżety uzależnione są od wielkości i poziomu skomplikowania projektu. Motorcycle Mechanic Simulator uważamy za „duży” projekt i w przypadku „dużych” gier chcemy, aby budżet zamykał się w okolicy 700-800k PLN.

Na „średnie” projekty chcemy przeznaczać 300-400k.

Natomiast na mniejsze gry (np. realizowane stricte pod Nintendo Switch) nie chcemy
przeznaczać więcej niż 150k.

Realizujecie już pierwsze projekty na Nintendo Switch? Jak Waszym zdaniem ta konsola będzie się rozwijała?

Nintendo Switch w naszej ocenie to nadal niezagospodarowana platforma, choć oczywiście gier z dnia na dzień przybywa.

Myślimy, że portowanie oraz development tytułów skierowanych tylko na tę konsole to nadal bardzo dobry pomysł i szansa na spore przychody dla każdego developera.

W naszej ocenie ta platforma ma najlepsze czasy jeszcze przed sobą… ilość obecnie zapowiadanych gier chyba najlepiej o tym świadczy.

Zapowiadaliście, że jeszcze w tym roku Play2Chill chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect, na jakim etapie jest proces wejścia na giełdę?

Cały proces w naszej ocenie jest w zaawansowanej fazie i większość dokumentów jest już przygotowane.

Jeśli nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, debiut w Q4 jest jak najbardziej realny.

Spółek gamingowych na warszawskim parkiecie jest już bardzo dużo, czym chcecie się wyróżnić na ich tle?

Na tle innych spółek chcemy wyróżniać się dywersyfikacją naszego portfolio, dlatego w naszych działaniach związanymi z badaniami rynku bierzemy pod uwagę gry z różnych gatunków tj. Mechanik, City Builder czy Survival.

Wierzymy, że takie podejście znacząco zwiększy prawdopodobieństwo znalezienia hitu.

Jakie są najważniejsze cele Play2Chill w II półroczy br.?

Play2Chill ma kilka bardzo ważnych celów w II półroczu.

Jednym z nich jest bez wątpienia wprowadzenie Motorcycle Mechanic Simulator w końcową fazę developmentu oraz wydanie darmowego prologu tej gry.

Równie ważny aspekt stanowią badania rynku oraz pre-produkcję. Na przełomie Q3/Q4 zamierzamy przebadać minimum 4 nowe pomysły.

Kolejnym bardzo istotnym celem jest oczywiście debiut na rynku NewConnect. Jest również kilka mniejszych, o których będziemy informować na bieżąco.