GenAI może mieć ogromny wpływ m.in. na obsługę klienta w telco

Tomasz Stachlewski, Head of Technology CEE, AWS, w komentarzu eksperckim dla ISBtech jak generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) przekształci branżę telekomunikacyjną.

Tomasz Stachlewski AWS photo by Dominik Tryba

Goldman Sachs szacuje, że GenAI może przyczynić się do wzrostu globalnego PKB o 7 bilionów dolarów i podnieść wzrost produktywności o 1,5% w ciągu 10 lat. Szansa ta dotyczy również branży telekomunikacyjnej. Podobnie jak w innych branżach, GenAI może pomóc firmom telekomunikacyjnym zwiększyć wydajność na wielu polach w celu wsparcia sprzedaży i personalizacji marketingu na dużą skalę. Spodziewany jest ogromny wzrost w tym obszarze. Kilka specyficznych dla branży zastosowań będzie naprawdę przełomowych.

GenAI stanowi kolejną ewolucję w zakresie AI, skutecznie umożliwiając firmom telekomunikacyjnym tworzenie różnych rodzajów treści, takich jak tekst, obrazy, dźwięk i dane syntetyczne. Możliwość ta znacznie oszczędza czas i zwiększa produktywność, zapewniając dokładne i aktualne informacje, które uzupełniają kompetencje kadr i umożliwiają pracownikom skupienie się na innych kluczowych zadaniach.

GenAI może mieć ogromny wpływ m.in. na obsługę klienta, w tym natychmiastowe udzielanie dokładnych i spersonalizowanych odpowiedzi na zapytania za pośrednictwem ChatBotów i wirtualnych asystentów. Marketing, czyli przewidywanie preferencji klientów, generowanie ukierunkowanych treści i oferowanie inteligentnych rekomendacji produktów. Rozwój oprogramowania w zakresie jego automatyzacji za pomocą tekstu/głosu do kodu, uzupełnianie kompetencji i wzmacnianie pozycji specjalistów nie zajmujących się kodowaniem. Sprzedaż, w tym poprawę produktywności i sprzedaży dzięki generowaniu ofert B2B i zaawansowanym zestawom narzędzi sprzedażowych. I w końcu dostarczanie informacji pomagających w optymalizacji kosztów operacyjnych i ograniczaniu wycieków przychodów poprzez korelację i analizę międzyplatformową.

Korzyści z wdrożenia GenAI to więcej innowacji, bardziej wydajne usługi, bardziej produktywni pracownicy, a ostatecznie zadowoleni klienci. Wszystkie te czynniki przyczyniają się do znacznej przewagi konkurencyjnej.

AWS wspiera firmy telekomunikacyjne dzięki potencjałowi GenAI m.in. poprzez wybór odpowiedniego modelu podstawowego – czyli Foundation Model (FM), wytrenowanego do przetwarzania ogromnych ilości danych. Amazon Bedrock to zarządzana usługa, która zapewnia dostęp do generatywnych modeli AI wiodących firm, takich jak AI21 Labs, Anthropic, Stability AI i własnych modeli Amazon Titan. Umożliwia to operatorom telekomunikacyjnym wybór odpowiedniego modelu dla wymaganego przypadku użycia.

Rozwiązania AWS pomagają też oszczędzić czas i pieniądze na szkoleniu FM. Serwery (Amazon EC2) typu Trn1 obsługiwane przez AWS Trainium są specjalnie zaprojektowane do wysokowydajnego, głębokiego ML (Deep Learning, DL) generatywnych modeli AI.

AWS podnosi też poziom produktywności i redukuje koszty wdrożenia. Podczas wprowadzania generatywnych modeli AI na dużą skalę, większość kosztów wiąże się z uruchamianiem modeli i przeprowadzaniem wnioskowania. Firmy telekomunikacyjne mogą efektywnie kosztowo przetwarzać ogromne ilości danych za pomocą nowoczesnych serwerów Inf2 obsługiwanych przez specjalnie zaprojektowane do tego celu akceleratory Inferentia2.

Technologie AWS pozwalają też na szybsze i bezpieczniejsze tworzenie aplikacji. Amazon
CodeWhisperer poprawia wydajność programistów, ułatwiając kodowanie. Wykorzystuje gotowe modele FM do generowania sugestii kodu w czasie rzeczywistym w oparciu o komentarze programistów w języku naturalnym i wcześniejszy kod w zintegrowanym środowisku programistycznym. Posiada również wbudowane skanowanie bezpieczeństwa (oparte na automatycznym rozumowaniu) w celu znajdowania i sugerowania środków zaradczych dla trudnych do wykrycia luk w zabezpieczeniach.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments