Two Horizons, specjalizujące się w produkcji symulatorów i gier renowacyjnych, będące częścią notowanej na NewConnect Grupy Kapitałowej The Dust, jest już cztery miesiące po premierze swojej gry Hotel Renovator na platformie PC. Studio wydało właśnie kolejny dodatek rozszerzający oraz aktualizację umożliwiającą integrację z systemem mod.io pozwalającą graczom dodawanie do gry własnych projektów mebli i dodatków.
W ciągu zaledwie czterech miesięcy od premiery studio dostarczyło graczom 5 dodatków (tzw. DLC) i ciągle pracuje nad kolejnymi, których do końca roku planuje wydać sumarycznie 7. DLC to dodatkowe paczki z meblami w różnych stylach, nowe elementy dekoracji, a także nowe pomieszczenia do renowacji. W I kwartale br. udostępniony został dodatek Palace Furniture Set. W II kwartale br. miały miejsce premiery 3 dodatków: Kawaii Furniture Set, Futuristic Furniture Set i Gym Furniture Set. Studio wydało właśnie kolejny dodatek Steampunk Furniture Set, czyli meble i dekoracje w stylu wiktoriańskim połączonym z futurystyczną estetyką. Tylko w tym rozszerzeniu znajduje się ponad
70 nowych elementów.
Cena każdego z dodatków jest niska, gdyż celem Two Horizons jest ciągłe poszerzanie dostępnych mebli oraz dekoracji, a tym samym danie graczowi możliwości urządzania pokoi w nowych stylach lub urozmaicenia dotychczasowych aranżacji. Poza aktywnym dostarczaniem nowych dodatków, w celu rozbudowania i tak już bardzo szerokiego zbioru elementów wyposażenia, zespół produkcyjny Two Horizons wraz z wydawcą Focus Entertainment podjęli decyzję o wydaniu bezpłatnej aktualizacji, dzięki której możliwa jest integracja z systemem mod.io. Umożliwia ona graczom dodawanie do gry własnych unikalnych projektów elementów wyposażenia.
Treści generowane przez użytkowników (User Generated Content – UGC) to trend branży gamingowej, do którego Grupa podchodzi z dużą uwagą. Wprowadzanie przez graczy własnych modeli mebli i dodatków (tzw. modów) daje nieskończone możliwości aranżacji i personalizacji hotelowych wnętrz. Pobudzenie kreatywności graczy jest jednym z głównych filarów produkowanego przez Spółkę tytułu. Decyzja o wprowadzeniu UGC do gry umożliwia dotarcie do szerokiej społeczności graczy, co w dalszej perspektywie przekłada się na znaczący wzrost zainteresowania tytułem.
Naszym celem jest ciągły rozwój tytułu i poszerzanie liczby dostępnych elementów wyposażenia oraz wystroju wnętrz. Już na etapie produkcyjnym naszym zamiarem było udostępnienie tysięcy elementów w różnych wariantach kolorystycznych i stylach, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu jakości i przywiązania do detali. Od premiery łącznie rozszerzyliśmy wachlarz mebli i dodatków o ponad 270 pozycji. Chcemy dać graczom możliwość wykorzystywania swojej kreatywności podczas projektowania, ale także urządzania już raz zaprojektowanych pomieszczeń od nowa przy użyciu mebli w nowych stylach. Hotel Renovator ma być jednym z najciekawszych tytułów z zakresu renowatorów, do którego gracz będzie chciał wracać i nigdy nie znudzi się zabawą. Zintegrowanie z systemem mod.io powoduje, że opcje urządzania pokoi hotelowych będą jeszcze szersze. Gracze bardziej zaawansowani w projektowaniu 3D będą mogli udostępniać własne projekty, natomiast pozostali będą mogli bezpłatnie je wykorzystywać i wprowadzać do własnej rozgrywki, mieszając różne style i tworząc unikalne oraz niepowtarzalne wnętrza. Ta nowa opcja pozwoli na przysłowiowy większy fan i przyjemność, gdyż ilość wariantów aranżacji będzie nieograniczona i zależna tylko od pomysłowości grających. – komentuje Krzysztof Wagner, prezes Two Horizons.
W marcu br. Hotel Renovator miał premierę w wersji na PC i sprzedawany jest na platformach Steam, Epic Games Store oraz w sklepie cyfrowym Focus Entertainment. Tytuł został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. Uzyskał ponad 85% pozytywnych opinii pierwszego dnia. W III kwartale br. będzie również dostępny w wersji na konsole – Sony PlayStation 5, Microsoft Xbox Series X, Sony PlayStation 4 oraz Microsoft Xbox One.
Hotel Renovator i Airport Renovator to nie jedyne tytuły z portfolio Grupy The Dust. Pozostałe studia zależne intensywnie pracują nad swoimi projektami. Przypomnijmy, że w IV kw. br. planowana jest premiera studia The Dust gry osadzonej w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary – The Inquisitor. Premiera gry SERUM, studia Game Island, w wersji na PC w opcji wczesnego dostępu (early access), planowana jest na I kw. 2024 r., a w pełnej wersji do końca II kw. 2024 r. Najmłodsze studio zależne z Grupy – 4Knights opracowywało właśnie vertical slice gry Project Crusaders i rozpoczyna rozmowy z wydawcami, a także finalizuje proof of concept gry
pod kodowym tytułem Curb Project.