Fuero Games, warszawskie studio gamedeveloperskie specjalizujące się w tworzeniu gier mających na celu rozpalanie w graczach emocji poprzez dostarczanie im niezapomnianych przeżyć, rozwija swoją nową filię w Białymstoku. Jest to druga placówka firmy – poza Warszawą – a zarazem pierwsza w stolicy podlasia.

„Naszą decyzję poprzedziły dogłębne badania rynku. Aglomeracja białostocka posiada ponad 400 tysięcy mieszkańców, jednak nie ma tam dużych firm specjalizujących się w tworzeniu gier. Wierzymy, że wiele osób po ukończeniu studiów informatycznych w Białymstoku będzie zainteresowanych pracą w gamedevolepmencie na miejscu, a nie wyjazdem do największych polskich ośrodków” – komentuje rozwój białostockiej filii mieszczącej się w tamtejszym Parku Naukowo Technologicznym Stanisław Fiedor, prezes Fuero Games.

Białystok ma wielu zdolnych programistów, którym chcemy dać możliwości podjęcia kariery w jednej z najbardziej kreatywnych i satysfakcjonujących części sektora IT. Aktualnie planujemy zatrudnić kilkanaście osób do białostockiego oddziału – w tym programistów (gier oraz sztucznej inteligencji), grafików oraz designerów” – dodaje. 

Wybór Białegostoku jako kolejnego miejsca na rozwój spowodowany był także posiadaniem zespołu deweloperskiego w białoruskim Mińsku. Zważając na niestabilną sytuację polityczną poza granicami Polski, spółka pozwala pracownikom na elastyczność dotyczącą wyboru miejsca pracy oraz możliwość relokacji do białostockiego oddziału.

„Jesteśmy świadomi, że bezpieczeństwo i spokój stanowią podstawę pracy wysokiej jakości. Dlatego też, jeśli ktoś z naszych pracowników będzie chciał zmienić miejsce pracy – postaramy się pomóc mu najbardziej jak możemy” – kontynuuje prezes Fuero Games.

„Warto też dodać, że od dłuższego czasu, przez obecną sytuacją z pandemią COVID-19, nasi pracownicy mają możliwość stałej pracy zdalnej. Uważamy, że ich bezpieczeństwo i komfort są najważniejsze, a praca zdalna przy zachowaniu odpowiednich procesów może być równie efektywna co stacjonarna. Chcemy jednak rozwijać nasze biura, by w każdej chwili mogli z nich korzystać w razie potrzeby. Współpraca zespołowa to ważna część tworzenia gier i zdecydowanie łatwiej rozwijać aspekty kreatywne gier pracując wspólnie w jednym miejscu” – wskazuje Stanisław Fiedor.

Spółka ma w planach wiele ciekawych lokalnych inicjatyw, których celem jest zainteresowanie branżą gamingową zarówno przyszłych programistów, jak i już obecnych na rynku pracy. Aktualnie między innymi prowadzone są rozmowy z Politechniką Białostocką, pod kątem stworzenia dedykowanego dla Twórców Gier Koła Naukowego. 

„To tylko jedna z wielu inicjatyw, które planujemy dla tego regionu, których szczegóły będziemy wkrótce ogłaszać” – kończy prezes.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments