Maciej Glapa, BNP Paribas
epoint

Przebudowa ekosystemu bankowości elektronicznej to nowy wymiar cyfryzacji relacji z klientami biznesowymi i duży krok w przyszłość wskazuje Maciej Glapa, Dyrektor Zarządzający Pionu Cash Management w Banku BNP Paribas w komentarzu eksperckim dla ISBtech o przebudowie ekosystemu bankowości elektronicznej.

W ślad za kolejnymi udogodnieniami w bankowości internetowej dla klientów detalicznych, Bank BNP Paribas unowocześnia swój flagowy system bankowości internetowej dla klientów
biznesowych. W grudniu 2020 r. to właśnie ci klienci otrzymali dostęp do czterech pierwszych modułów nowego systemu GOonline Biznes. Z nowych funkcjonalności mogą korzystać zarówno mikroprzedsiębiorcy, małe i średnie firmy, jak i korporacje krajowe i międzynarodowe.

Błyskawiczna cyfrowa rewolucja w szeroko pojętym sektorze finansowym dzieje się na naszych oczach, a jako bank jesteśmy nie tylko jej beneficjentem, ale też nadajemy jej bieg. Przejawem tego jest modernizacja ekosystemu bankowości elektronicznej dla klientów biznesowych. Jednym z elementów tego cyfrowego ekosystemu jest bankowość internetowa GOonline Biznes. Kolejne to GOmobile Biznes (aplikacja na urządzenia mobilne uruchomiona w nowej odsłonie) oraz GOconnect Biznes – bezpośrednie połączenie systemu finansowo-księgowego (ERP) klienta z serwerami banku – rozwiązanie klasy host-to-host oparte na webserwisach.

To wyjątkowy projekt, zarówno pod względem skali zmian, modelu implemenatcji, jak i celów jakie nam przyświecają. Chcemy zaoferować naszym klientom najlepszy w Polsce system bankowości internetowej, który nie tylko będzie kompleksowym portalem z ogromną liczbą funkcji, ale ma być też najbardziej przyjazny w obsłudze. Będzie bezpieczny, szybki i ładny.

Na początek wprowadziliśmy cztery pierwsze moduły nowego systemu GOonline Biznes.  Dostęp do nowych modułów otrzymają wszyscy użytkownicy, którzy posiadają aktywną daną usługę oraz właściwe uprawnienia. W ramach nowych modułów GOonline Biznes są:

• Kredyty – bardziej przejrzysty dostęp oraz łatwa obsługa posiadanych kredytów,
• Mass Collect – intuicyjne zarządzenie otrzymywanymi płatnościami masowymi,
• Obsługa Zleceń – samodzielne składanie nowych wniosków, podpisywanie umów,
• Wnioski i dyspozycje – podgląd złożonych wniosków i dyspozycji.

Sposób logowania, metody autoryzacji i zakres uprawnień oraz schematy akceptacji pozostają bez zmian. Nowa nawigacja pozwoli klientowi m.in. przełączyć się między nowymi i obecnymi modułami, przedłużyć czas korzystania z systemu dzięki specjalnemu przyciskowi. Klient będzie też mógł przeglądać raporty masowych płatności przychodzących, wyszukiwać je po datach,  danych wpłacającego, kwotach czy rachunkach wirtualnych oraz generować zestawienia raportów.

Umożliwiliśmy także samodzielne wnioskowanie klienta o produkty i usługi banku, jak rachunki bankowe, monitoring kredytowy, usługi gotówkowe (w tym zamówienia, jak i odwołanie konwoju), skorzystanie z serwisu Biała Lista, upoważnienie osób do korzystania z usługi Customer Service czy zamianę danych rejestrowych Klienta.

To, co kluczowe i warte podkreślenia, GOonline Biznes został przygotowany wspólnie z klientami. Regularne spotkania z użytkownikami i zbieranie opinii oraz komentarzy było kluczowym elementem prac nad systemem. Warto podkreślić, że od początku myśleliśmy o GOonline Biznes nie tylko w kategoriach dzisiejszych doświadczeń klientów, ale też przyszłych. Dlatego system został zaprojektowany tak, aby ułatwić dynamiczny rozwój i adaptację nowych rozwiązań.

Migracja do rozwiązań chmurowych będzie łatwa i szybka. Architektura oparta na mikroserwisach znakomicie przyspieszy i ułatwi wprowadzanie kolejnych udoskonaleń, a integracja z GOmobile Biznes oraz GOconnect Biznes sprawia, że jest to rozwiązanie w pełni „omnikanałowe”. Wszystkie elementy ekosystemu komunikują się ze sobą, aby ułatwić pracę naszym klientom.

Podobnie jak system GOonline dla klientów indywidualnych, bankowość internetowa dla firm będzie stale uaktualniana i przystosowywana do bieżących trendów i zmieniających się potrzeb użytkowników. Niezależnie od opracowania rozwiązań czysto funkcjonalnych, bardzo ważne były kwestie wizualne oraz doświadczenia klienta. GOonline Biznes jest prosty w nawigacji i oferuje widok ułatwiający monitorowanie finansów firmy.

Dzięki prostocie i intuicyjnemu rozmieszczeniu funkcji, system jest wygodny w użyciu i pozwala na samodzielne korzystanie nawet z zaawansowanych opcji. Kluczowym elementem systemu są także technologie maksymalizujące bezpieczeństwo klienta. Bank BNP Paribas planuje dodawanie kolejnych modułów GOonline Biznes w 2021 roku. W tworzeniu cyfrowego ekosystemu bank współpracuje z firmą Comarch.

Z Bankiem BNP Paribas pracujemy już od kilkunastu lat i dobrze się rozumiemy. Naszą wspólną ambicją jest transformacja cyfrowa, która pozwala na skrócenie czasu wprowadzania na rynek nowych produktów bankowych oraz migracja danych do środowisk chmurowych w celu poprawy skalowalności, dostępności i bezpieczeństwa rozwiązań Banku BNP Paribas – mówi Andrzej Przewięźlikowski, wiceprezes zarządu Comarch.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments