Santander Bank Polska wprowadza otwarcie konta za pomocą selfie. A wszystko po to, aby jeszcze bardziej uprościć zdalne otwieranie konta – dziś co czwarty nowy klient banku zakłada konto w ten sposób.

W nowo wdrożonym procesie przyszły klient samodzielnie wypełnia wniosek o konto tak samo, jak wcześniej. Inne są tylko niektóre kroki procesu – w przypadku konta na zdjęcie bank prosi klienta o zrobienie zdjęcia twarzy, zdjęcia dowodu osobistego oraz wykonanie prostych gestów, np. kiwnięcie głową czy mrugnięcie oczami. Na tej podstawie, za pomocą automatycznych metod biometrycznych, potwierdza tożsamość przyszłego klienta.

Aby założyć Konto Jakie Chcę w ten sposób, wystarczy ściągnąć aplikację Santander mobile i na głównym ekranie wybrać Oferta > Załóż konto. Nowa wersja aplikacji będzie dostępna w ciągu kilku dni.

ZOBACZ TAKŻE: Santander wdraża jednorazowy podpis elektroniczny Asseco

„Biometria, jako sposób potwierdzania tożsamości klientów, staje się coraz bardziej popularna także w bankach. Teraz udostępniamy kolejną, prostą i intuicyjną metodę otwierania konta w pełni zdalnie, bez połączenia wideo z doradcą, wychodzenia z domu czy kontaktu z kurierem. Rozwiązanie to zapewnia jeszcze większą wygodę” – mówi Tomasz Niewiedział z Santander Bank Polska.

Do tej pory klienci, którzy zdalnie otwierali konto w Santander Bank Polska, mogli skorzystać z jednej z trzech metod potwierdzania tożsamości:

  • Rozmowa wideo z doradcą – po wypełnieniu wniosku przyszły klient łączy się z doradcą, który potwierdza jego tożsamość.
  • Przelew internetowy z konta w innym banku – po wypełnieniu wniosku klient robi przelew na 1 zł z innego banku, a bank na tej podstawie potwierdza jego tożsamość.
  • Kurier – klient składa wniosek, umowę dostarcza mu kurier, który potwierdza jego tożsamość, a podpisana umowa trafia z powrotem do banku.

Teraz przyszły klient może złożyć wniosek o konto jeszcze szybciej i wygodniej dzięki opcji „konto na zdjęcie” dostępnej w aplikacji Santander mobile.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments