BNXT chce wypłynąć na SocialFi

W erze cyfrowej transformacji rośnie znaczenie rozwiązań, które nie tylko integrują różne funkcje technologiczne, ale odpowiadają też na nowe style życia konsumentów. Jednym z najszybciej rozwijających się zjawisk w tym kontekście jest SocialFi – połączenie social media z technologiami finansowymi, wskazuje Adam Schimke, Chief Product Officer projektu BNXT.

Ten trend nie jest już tylko ciekawostką z kręgu startupów – to kierunek, który może
całkowicie zmienić sposób, w jaki firmy komunikują się z klientami, jak monetyzują treści i jak budują lojalność społeczności. SocialFi ma przed sobą dobrą przyszłość, co związane jest z rosnącym udziałem najmłodszego pokolenia w segmencie finansów osobistych.

„SocialFi, to skrót od Social Finance, jest to koncepcja integrująca media społecznościowe z usługami finansowymi, często opartymi na technologii blockchain. W praktyce oznacza to platformy, które umożliwiają użytkownikom nie tylko publikowanie treści, ale też przesyłanie pieniędzy, budowanie warstwy społecznej, czy czatowanie – wyjaśnia Adam Schimke.

To nie tylko duża zmiana w obszarze pojmowania klienta przez sektor finansowy, lecz także kompletnie nowe podejście do budowy relacji między światem finansów a klientami. Zdaniem Adama Schimke niektóre znane marki już podążają tą ścieżką, a jako przykład podaje Revolut.

„Ostatnie lata to czas dużej otwartości marek na bezpośrednie dotarcie do klientów. Revolut zauważył trend w SocialFi, wdrożyli m.in. czat dla użytkowników. Nie jest to bezpośrednio najważniejsza opcja ich aplikacji, jednak pokazuje ważny przełom. Na rynku finansowym widzimy rosnące zapotrzebowanie na integrację komunikacji, finansów oraz świata społecznościowego jednej aplikacji – dodaje Adam Schimke.

W 2023 r. aż 60% dorosłych Polaków korzystało z mobilnych aplikacji bankowych, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z 2018 r. Największą grupą użytkowników płatności mobilnych są osoby w wieku 18–24 lat – aż 37% z nich korzysta z tej formy płatności.

Pomysł BNXT wpisuje się w rosnący trend platform SocialFi, czy połączenia sieci społecznościowych z usługami i sektorem finansowym. Głównymi odbiorcami rozwiązania spółki będą przedstawiciele Gen Z i millenialsów, którzy aktywnie szukają alternatyw do znanych aplikacji, które ułatwią im codzienne czynności. Tylko w Polsce grupa ta liczy 8,5 mln osób – potencjalnych użytkowników.

„Tworzymy prawdopodobnie pierwszą aplikację w Polsce, która tak mocno wpisuje się w trend SocialFi. Mamy już opracowaną koncepcję całej aplikacji, stawiamy na doświadczenie użytkownika i bezpieczeństwo, prywatność rozmów oraz płatności. Wdrożyliśmy już kluczowe funkcjonalności we wszystkich obszarach, w tym pełny czat i BNXT ID. Obecnie dopracowujemy model sieci społecznościowej i kwestię monetyzacji treści bezpośrednio przez twórcę oraz funkcje płatnicze. Dziś mamy już gotowe rozwiązanie oparte o stablecoin, a w kolejnych miesiącach będziemy wdrażać bardziej tradycyjne rozwiązanie finansowe, czyli rachunki oraz karty płatnicze, dostarczane przez zewnętrznego dostawcę usług Banking as a Service – wyjaśnia Adam Schimke, CPO BNXT.

Premiera aplikacji zaplanowana jest na II połowę 2025 roku.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments