epoint

Branża motoryzacyjna przechodzi dużą transformację, w tym także samego procesu sprzedaży. Zachowania klientów zmieniają się, coraz więcej z nich rozpoczyna swoje doświadczenie z marką czy produktem w obszarze online.

Zakup samochodu nie jest wyjątkiem. Dlatego swobodna, łatwa interakcja klienta z marką, zarówno online, jak i offline, ma kluczowe znaczenie w procesie zakupowym. Wprowadzenie modelu sprzedaży agencyjnej łączy to, co najlepsze z obu światów: kompleksową sieć wysoko wykwalifikowanych partnerów detalicznych oraz płynną i jeszcze wygodniejszą podróż online poprzez wszystkie punkty styku klienta z marką, jak np. strona www, konfigurator czy wyszukiwarka aut dostępnych od ręki. W ten sposób oferujemy właściwe podejście dla wszystkich naszych klientów. Niezależnie od tego, czy będzie to kontakt online, czy offline, zawsze będą mieli dostęp do tej samej oferty produktów.

W modelu agencyjnym zmianie ulega rola podmiotów bezpośrednio zaangażowanych w sprzedaż. W aktualnym, klasycznym procesie dealer kupuje pojazd od Volkswagen Group Polska i sprzedaje go do pozyskanego klienta we własnym imieniu. W modelu agencyjnym dealer stanie się agentem, który także będzie odpowiedzialny za pozyskanie i obsługę klienta, ale proces sprzedaży samochodu będzie wykonywał na rzecz Volkswagen Group Polska. Zmieni się zatem rola partnerów marki CUPRA.

Do pracy w nowym modelu sprzedaży przygotowany jest także Volkswagen Financial Services (VWFS), partner odpowiedzialny za finansowanie zakupu i użytkowania samochodów dla klientów marek należących do VGP.

Dla klienta największą różnicą będzie to, że sprzedającym samochód będzie Volkswagen Group Polska, tzn. umowa sprzedaży auta będzie zawierana z VGP, fakturę za samochód wystawi VGP. Odpowiedzialność z tytułu sprzedaży produktu będzie również po stronie VGP.

– Branża motoryzacyjna dynamicznie się zmienia, a potrzeby klientów detalicznych i flotowych są inne niż 10 lat temu. Chcemy zapewnić większą transparentność cen samochodów oferowanych naszym klientom, a także oferować płynną ścieżkę klienta zarówno w kanale offline jak i online. Stojąc u progu ery elektromobilności, odpowiadamy sprawnie na aktualne otoczenie rynkowe i potrzeby naszych klientów. CUPRA z każdym nowym projektem udowadnia, że nie boi się wychodzić poza schemat. – komentuje Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.

Pierwszym samochodem, który będzie sprzedawany w nowym modelu przez Grupę Volkswagen w Polsce, jest elektryczna CUPRA Born. Docelowo, model agencyjny będzie dotyczył wszystkich pojazdów elektrycznych w ramach marek Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Audi, Skoda, a także wszystkich modeli CUPRA (także spalinowych).

W czerwcu 2022 r. Grupa Volkswagen z powodzeniem wdrożyła model agencyjny dla klientów korporacyjnych, tzw. flotowy agencyjny model sprzedaży obejmuje wszystkie modele samochodów marek Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, SEAT i Audi.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments