Karolina Rzońca Bajorek, wiceprezes i CFO Asseco Poland

Asseco Poland pracuje nad wieloma nowymi produktami i inwestycjami. Kluczowe jest sprostanie wyzwaniu dalszej digitalizacji, czy wszystkim wdrożeniom, które ma w backlogu – poinformowali przedstawiciele zarządu. Asseco nie ma w planach sprzedaży spółki Formula Systems.

Mamy bardzo dużo planów na przyszłość. Najważniejsze dla nas jest sprostanie wyzwaniu dalszej digitalizacji oraz wszystkim wdrożeniom, które mamy w naszym backlogu. Dla rynku istotne jest, że mamy backlog, ale gdy patrzymy na naszych kolegów w pionach i spółkach, to najważniejsze jest skuteczne przeprowadzenie tych wdrożeń” – powiedział wiceprezes Asseco Poland Artur Wiza podczas webinaru Comparic.

Artur Wiza, wiceprezes Asseco

Na koniec maja Asseco podało, że skonsolidowany portfel zamówień na 2023 rok w kursach zmiennych, w obszarze oprogramowania i usług własnych, ma wartość 11 150 mln zł (wobec 11 190 mln zł rok wcześniej). W kursach stałych wynosi 11 690 mln zł i jest wyższy o 4% r/r.

Karolina Rzońca-Bajorek, Wiceprezes, CFO Asseco Poland (na głównym zdjęciu) dodała, że firma stara się „dokonywać upsale, wyszukiwać nowe usługi, które może dosprzedać na bazie tego co grupa dostarcza obecnym klientom”.

Pomagają nam dynamiczne otoczenie regulacyjne i zmiany technologiczne. Staramy się słuchać potrzeb biznesu” – wskazała wiceprezes.

Artur Wiza dodał, że Asseco pracuje nad wieloma nowymi produktami i inwestycjami. Chce, aby te projekty skutecznie przeprowadzić i zbudować nowe rozwiązania oraz je promować na rynku.

Oczywiście dużo naszych działań jest związanych ze sprzedażą. Jak wiadomo, aby patrzeć w przyszłość, trzeba sprzedawać i szukać kolejnych klientów oraz docierać do tych dotychczasowych z nową ofertą. Ważne jest, że zawsze patrzymy na naszą firmę w trzech różnych obszarach: klienci, produkty, (sprzedaż, wdrożenia), nie możemy też zapominać o naszych pracownikach. Myślimy o ich rozwoju i szkoleniach. Posiadamy cały program, który jest realizowany przez nasze działy HR nie tylko w spółce matce” – wskazał wiceprezes Asseco Poland.

Rzońca-Bajorek dodała, że wyzwaniem jest obecnie otoczenie makroekonomiczne.

Jego zmienność, środowisko inflacyjne i drogi pieniądz. Patrząc z mojej finansowej perspektywy, są to trzy wyzwania, które dotyczą każdego biznesu i kraju. Dlatego tutaj niczym się nie wyróżniamy. W obszarze adresowania tych wyzwań już widać różnice. Tak jak powiedziałam, jesteśmy stabilną firmą, która jest szalenie zdywersyfikowana i myślę, że to stanowi receptę na sukces w czasach, w których przyszło nam prowadzić biznes” – wskazała Rzońca – Bajorek.

Na pytanie o ewentualną sprzedaż Formula Systems wskazała, że „na dzisiaj nie ma takiej decyzji”.

Wydaje się, że będziemy mieć tutaj spójne podejście, takie o którym informujemy cały rynek. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej inwestycji i widzimy sens w kontynuowaniu współpracy. W związku z tym odpowiedź na pytanie o sprzedaż brzmi – nie” – zaznaczyła wiceprezes Asseco Poland.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments