Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI w Polsce, w komentarzu eksperckim dla ISBtech o inwestycjach technologicznych sieci.
W związku z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem biznesowym oraz oczekiwaniami i preferencjami klientów, nieustannie usprawniamy wszystkie procesy. Naszym celem jest, aby klienci mogli kupować bezpiecznie i odpowiedzialnie, dlatego oferujemy coraz więcej produktów spełniających wymagania zasad zrównoważonego rozwoju, ograniczamy ilość opakowań produktów marek własnych. Między innymi w tych celach korzystamy z nowoczesnych technologii, zmniejszamy zużycie energii we wszystkich naszych sklepach i optymalizujemy ich codzienne funkcjonowanie.
Aby oferować naszym klientom wyłącznie najlepsze produkty, opracowaliśmy szeroko zakrojone procesy zapewniania jakości i zarządzania, obejmujące wszystkie poziomy łańcucha dostaw. Nasze marki są kontrolowane według surowych standardów jakości, opracowywanych wspólnie z dostawcami.
Transport produktów w sieci ALDI odbywa się zgodnie z powszechnie obowiązującymi standardami z zachowaniem wszelkich prawnych regulacji. Dotyczy to zarówno utrzymania odpowiedniej temperatury i standardów higienicznych, jak i odpowiedzialności społecznej w całym procesie łańcucha dostaw. Aktualnie sieć prowadzi działania, mające na celu nieustające zwiększenie dbałości o łańcuch chłodniczy oraz podniesienie bezpieczeństwa towaru podczas transportu.
W ramach przejrzystości łańcucha rozwijamy tzw. ALDI Transparency Code (Kod Identyfikowalności ALDI). Dzięki niemu możliwe jest uzyskanie informacji na temat pochodzenia danego produktu (można je uzyskać skanując smartfonem znajdujący się na opakowaniu kod QR lub w Internecie wpisując na stronie identyfikowalnosc.aldi.pl Kod Identyfikowalności ALDI).
W naszych sklepach wdrażamy też środki na rzecz ochrony klimatu, by efektywnie obniżać emisje CO2. Między innymi w tym celu na dachach licznych sklepów zamontowane zostały instalacje fotowoltaiczne. Dzięki takim systemom solarnym generujemy rocznie już 23 000 MWh energii elektrycznej – prawie tyle ile rocznie zużywa ok. 5 800 gospodarstw domowych.
We wszystkich nowych lub zmodernizowanych sklepach wykorzystywana jest wyłącznie energooszczędna technologia oświetlenia LED. Zużywa ona do 50% mniej energii niż inne rozwiązania. W przypadku regałów chłodniczych i zamrażarek żarówki LED zapewniają nie tylko lepszą orientację. Technologia ta generuje mniej ciepła aniżeli inne rodzaje oświetlenia, tym samym do chłodzenia zużywa się mniej prądu. Jednym z nietypowych rozwiązań są wdrażane w wybranych sklepach nowe zielone dachy. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w nowo powstającym sklepie ALDI w Swarzędzu oraz w wybranych sklepach w Belgii.
Cały czas analizujemy również trendy rynkowe i potrzeby klientów, by w odpowiednim czasie móc wdrożyć rozwiązania podnoszące komfort, chcemy by nasze sklepy były miejscem, gdzie klienci będą mogli skorzystać z różnych udogodnień. ALDI posiada w Polsce ponad 140 sklepów i konsekwentnie realizuje strategiczne założenia związane z ich modernizacją oraz dalszym rozwojem marki w kraju.
Aktualnie w 29 punktach sieci funkcjonują paczkomaty InPost. W planach ALDI, zgodnie z przyjętą polityką rozwoju, są kolejne takie punkty, zarówno w istniejących już sklepach, jak i w nowo powstających. Poza paczkomatami klienci ALDI w wybranych lokalizacjach mogą (na miejscu lub na wynos) napić się świeżo parzonej kawy. Taka usługa świadczona jest już w kilku lokalizacjach, m.in. w Poznaniu i Katowicach. Koszt małej kawy to jedynie 2 zł, zaś dużej 4 zł – nie traktujemy tego, jako dodatkowego źródła zarobku, zależy nam na tym, aby nieustająco podnosić komfort zakupów naszym klientom.