ESL, największa na świecie firma esportowa, odnotowała znaczny wzrost w wielu statystykach dotyczących turniejów ESL. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2019 r. znacznie wzrosła liczba unikalnych użytkowników (+90%), godzin oglądania (+190%) i wyświetleń wideo (+55%). Jest to wynikiem większego zainteresowania kibiców turniejami ESL One, Intel Extreme Masters i ESL Pro League, które znacznie przebiły statystykami wydarzenia z 2018 r.*

W ciągu najlepszych czterech miesięcy z tego okresu odnotowane zostały duże przyrosty podczas głównych turniejów ESL, takich jak Intel® Extreme Masters Katowice w marcu, który gromadząc ponad 174 000 uczestnikami w ciągu dwóch weekendów, ustanowił rekordową liczbę oglądających wśród wszystkich turniejów ESL.

W maju, zarówno ESL One Birmingham, jak i Intel Extreme Masters Sydney przewyższyły liczby widzów z ubiegłorocznych turniejów.

ESL Pro League Occitanie w czerwcu również pobił swoje rekordy oglądalności, czyniąc ten sezon najbardziej oglądanym w historii ligi.

ESL One Cologne w lipcu odnotował rekord najwięcej oglądanych godzin w turnieju CS:GO, który nie miał rangi major, a bilety zostały wyprzedane czwarty rok z rzędu. Odświeżenie marki w styczniu, pozytywnie wpłynęło na doświadczenie widzów, co zaowocowało znaczącym wzrostem prawie wszystkich najważniejszych wskaźników.

„Ten wzrost oglądalności i zainteresowania jest godny podziwu”, powiedział Ralf Reichert, dyrektor generalny ESL. „Otwarty ekosystem ESL umożliwia nam pracę z różnymi grami, które pozwalają ESL budować wyróżniające się, innowacyjne marki, takie jak IEM Katowice, ESL One Cologne i Birmingham, które rozwijają się i rosną z roku na rok. Będziemy dokonywać wszelkich starań, aby dalej budować świat, w którym każdy może być kimś, tworzyć ścieżkę dla każdego, kto weźmie udział w tych turniejach oraz dostarczać niezapomnianych chwil dla graczy, kibiców, partnerów”.