Wysokie tempo postępu technologicznego nie wpłynęło na wzornictwo jednej z najbardziej rozpoznawanych marek laptopów. ThinkPad już od 25 lat pozostaje wierny pierwotnej stylistyce japońskiego pudełka bento. Uchylamy rąbka tajemnicy dokąd zmierza „biznesowy laptop numer jeden wszech czasów”.
25 lat innowacyjności
Pierwszy ThnikPad 700C, który zadebiutował dokładnie 5 października 1992 roku i od tej pory sprzedał się w liczbie ponad 130 mln egzemplarzy. Projektantem oryginalnego modelu był Richard Sapper. Inspiracją dla wyglądu 700C było tradycyjne japońskie pudełko bento. Laptop powstał w Yamato Labs w Japonii.
„ThinkPad to czyste powiązanie formy i funkcjonalności. Łączy w sobie wyrafinowaną estetykę, przemyślane funkcje i jakość konstrukcji. W 25 lat po wprowadzeniu na rynek pierwszego modelu 700C, najnowszy X1 Carbon jest od razu rozpoznawany jako ThinkPad” — powiedział David Hill, były dyrektor ds. wzornictwa Lenovo.
Model ma swój udział w wielkich odkryciach. Pomógł zdobyć najbardziej oddalone miejsca na Ziemi, był członkiem kilkudziesięciu misji kosmicznych, nie wspominając że wspierał w rozwoju ogromną liczbę firm.
Gianfranco Lanci, prezes i dyrektor operacyjny Lenovo stwierdza, że ThinkPad przyczynił się do rewolucji w różnych aspektach naszego życia jak biznes, edukacja, służba zdrowia, łańcuchy dostaw, transport i finanse.
Wtóruje mu Jim Johnson, wiceprezes Client Computing Group i dyrektor generalny Client Customer Engineering Group w Intel Corporation, który wskazuje że kilkudziesięcioletnia współpraca Intela z Lenovo zaowocowała innowacyjnością mobilnych komputerów, a tym samym zmieniła środowisko biznesowe.
„Nasze technologie — od ThinkPada 700C z 1992 r. po współczesne, lekkie i łączące się z każdego miejsca ultrabooki oraz konwertowalne komputery 2w1 z serii X1 — zwiększają mobilność i dostępność firm” — dodaje Johnson.
Retro z wydajnością
Z okazji jubileuszu na rynek trafi limitowana edycja tej rodziny laptopów. ThinkPad Anniversary Edition 25 ma uosabiać klasyczne wzornictwo, „kultowe” funkcje retro (podświetlana, 7-rzędowa klawiatura ThinkPad Classic, specjalne przyciski do regulacji głośności, LED’owe wskaźniki statusu oraz wielokolorowe logo). Obok klasyki ThinkPad Anniversary Edition 25 ma być nowoczesnym laptopem z procesorem Intel Core i7-7500U oraz dedykowaną kartą graficzną NVIDIA GeForce 940MX i 14-calowym wyświetlaczem Full HD.
ThinkPad na 50-lecie
Lenovo uchyla rąbka tajemnicy. Przez kolejne 25 lat ThinkPad ma nadal się rozwijać, imponować innowacyjnością i oferować technologie przyszłości. Arimasa Naitoh, były szef Yamato Labs nazywany ojcem ThinkPada, mówi o „bezpiecznej przyszłości” laptopa.
„Od 700C po najnowszą serię X1, ThinkPad udowodnił, że potrafi wspierać zmiany w biznesie i oferować bezkompromisową mobilność. W przyszłym świecie ThinkPad ma tworzyć nowe segmenty i zwiększać możliwości użytkowników” — uważa Arimasa Naitoh.
Gianfranco Lanci zapowiada, że kolejne 25-lecie da nowym pokoleniom okazję do poznania zalet ThinkPada. „Dopóki klienci mają problemy, zawsze będzie ThinkPad, który je rozwiąże” – zapowiada ambitnie szef koncernu.
Peter Han, wiceprezes działu Partner Devices and Solutions firmy Microsoft, podkreśla że koncerny współpracują nad ewolucją mobilnych komputerów od pierwszych notebooków ThinkPad z systemem Windows 3.1 po najnowszy ThinkPad X1 Yoga, który oferuje nowoczesne funkcje Windows 10.
„Pragniemy kontynuować współpracę z Lenovo nad nowymi funkcjami, takimi jak mieszana rzeczywistość i sztuczna inteligencja, dzięki którym użytkownicy ThinkPad’ów mogą osiągać jeszcze więcej” — zapowiada Han.