„Dzieci moich dzieci nigdy nie będą musiały prowadzić samochodu”

epoint

Dyrektor generalny Intela Brian Krzanich prognozuje, że dzieci jego dzieci nigdy nie będą musiały prowadzić samochodu.

„Biorąc pod uwagę tempo, w jakim rozwija się rynek autonomicznych samochodów, sądzę, że dzieci moich dzieci nigdy nie będą musiały prowadzić samochodu. To zdumiewająca myśl: czynność, którą prawie 90% Amerykanów wykonuje codziennie, przestanie być potrzebna w ciągu jednego pokolenia. Cieszymy się, że stoimy na czele działań związanych z rozwojem autonomicznych pojazdów, wraz z innymi liderami branży, takimi jak Waymo – powiedział Brian Krzanich, dyrektor generalny Intela.

Najnowsze pojazdy Waymo, hybrydowe minivany Chrysler Pacifica, są wyposażone w rozwiązania Intela do przetwarzania danych z czujników oraz obliczeń ogólnych i łączności, umożliwiające podejmowanie w czasie rzeczywistym decyzji w celu zapewnienia pełnej autonomii w warunkach miejskich. Ponieważ technologia autonomicznej jazdy Waymo staje się inteligentniejsza, wydajny sprzęt i oprogramowanie będzie wymagało jeszcze potężniejszego i wydajniejszego obliczania. Dzięki ścisłej współpracy, Intel może zaoferować flocie pojazdów Waymo zaawansowaną moc obliczeniową wymaganą dla 4 i 5 poziomu autonomii.

Samochody Waymo wyposażone w rozwiązania technologiczne Intela przejechały już 3 miliony mil (ok. 4,8 mln kilometrów), więcej niż jakakolwiek inna autonomiczna flota na amerykańskich drogach. Współpraca firmy Intel z Waymo to dowód na wiodącą rolę Intela w rozwoju technologii na rzecz bezpieczniejszej przyszłości.

Koncern podaje, że prawie 1,3 mln osób ginie co roku w wypadkach drogowych na całym świecie, a znaczna część tych kolizji spowodowanych jest błędem człowieka. Rozwiązania z zakresu autonomicznej jazdy mają doprowadzić do wyeliminowania ludzkich pomyłek w prowadzeniu pojazdów i uczynią drogi bezpieczniejszymi dla wszystkich. Technologia samojezdnych pojazdów może pomóc w zapobieganiu popełnianym przez kierowców błędom, umożliwiając autonomicznym pojazdom wyciąganie wniosków ze wspólnego doświadczenia milionów samochodów – unikając błędów innych i tworząc bezpieczniejsze środowisko jazdy, podaje Intel tłumacząc swoją ideę.