Leszek Kułak, przewodniczący Rady Nadzorczej Red Carpet Media, w komentarzu eksperckim dla ISBtech o planach rozwojowych grupy w nadchodzącym roku. 

Trwająca od kilku lat rewolucja  na rynku mediów telewizyjnych, telewizji linearnej oraz VOD , która przybrała na sile w okresie COVID owym ujawnia w kolejnych odsłonach nowe często zaskakujące trendy.

Odpływ użytkowników płatnych telewizji za oceanem jest kompensowany gwałtownym wzrostem ilości użytkowników Platform streamingowych VOD a w obszarze telewizji linearnej ogromnym wzrostem Platform FAST oferujących linearne kanały telewizyjne w modelu OTT. Ten trend dotarł już do Europy Zachodniej  gdzie zaczęły operować komercyjnie kolejne platformy. Stabilizujący się model biznesowy Platforma -Nadawca- Reklamodawca daje nowe ogromne nadzieje na wzrost udziału telewizji linearnej w rynku reklamowym.

Perspektywy rynku reklamowego na 2024 rok według renomowanych firm analitycznych wskazują na ponad 7 procentowy wzrost w Polsce po ponad  procentowy wzroście w roku bieżącym. Na ten wzrost złoży się również wzrost na rynku reklamy telewizyjnej. Stały wzrost w obszarze VOD zarówno w obszarze serwisów globalnych jak również lokalnych krajowych to kolejny istotny element rynku.

Plany Red Carpet na nadchodzący rok to przede wszystkim uruchomienie nowego kanału telewizyjnego CTV9 w oparciu  o uzyskaną kilka dni temu koncesję KRRiT. Koncesja dotyczy nadawania kanału za pośrednictwem ogólnopolskiego MUX-8 co daje szansę na budowę maksymalnego zasięgu technicznego . Rozwijać będziemy platformę VOD stawiając sobie ambitne cele pozyskania kilkudziesięciu tysięcy nowych subskrybentów. Rozwój Platformy REDGO zapewni nam planowana ilość premier nowych seriali i filmów.

Na rynku zagranicznym będziemy wprowadzać kanały Red Carpet na kolejne Platformy FAST w polskiej wersji językowej oraz w wersji anglojęzycznej, co zagwarantuje nam dotarcie do większej ilości potencjalnych widzów.

Technologiczne możliwości łatwego kreowania różnych wersji językowych dla tradycyjnej telewizji linearnej daje szanse na międzynarodową ekspansję również poza obszar anglojęzyczny.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments