epoint

Platforma technologii finansowych Adyen nawiązała współpracę z Notino, internetową drogerią podbijającą europejskie rynki. Połączenie sił to sposób na stworzenie personalizowanego doświadczenia dla klientów i zrozumienie ich oczekiwań na każdym docelowym rynku. Wymierny efekt? Zadowolenie klienta utrzymujące się na poziomie 83% i wskaźnik autoryzacji bliski 100%.

Notino od 19 lat buduje swoją pozycję w branży beauty, czego efektem jest przekształcenie się firmy w największy sklep internetowy z kosmetykami i perfumami w Europie. Spółka nie boi się sięgać po nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają klientowi przejście ścieżki zakupowej. To m.in. wdrażanie aplikacji mobilnej, samoobsługowe odbiory zamówień i bezproblemowy etap finalizacji zakupów.

Jak wynika z raportu Adyen: Lost in Transaction, to właśnie źle wyglądający check-out jest powodem, dla którego prawie co drugi Polak porzuca koszyk w trakcie zakupów internetowych. Dzięki współpracy z Adyen klient kupujący na Notino korzysta z płynnego systemu rozliczenia – który dla firmy jest jednocześnie sposobem na optymalizację konwersji. Świadczą o tym wskaźniki autoryzacji marki, utrzymujące się na poziomie niemal 96% w Czechach i 94% w Polsce.

Dane o tym, jak duże znaczenie ma forma check-outu sugerują przedsiębiorcom szczególną dbałość o tę część doświadczenia klienta i dostosowanie jej do oczekiwań. W zależności od lokalizacji sklepu na mapie, potrzeby konsumentów mogą się jednak znacznie różnić – zupełnie tak, jak język w danym kraju.

Pinezki na mapie

Każdy region ma odmienne preferencje płatnicze, wymogi prawne i specyfikę klienta. Polski check-out nie byłby np. kompletny bez Blika, ale już w Holandii konieczny będzie iDeal, Bancontact w Belgii, czy Carte Bancaire we Francji. „Uniwersalne podejście” w płatnościach nie jest adekwatną odpowiedzią na wymagania klientów. – komentuje Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

Wspólnym językiem handlu na wszystkich kontynentach jest technologia. Nie chodzi jednak wyłącznie o jej posiadanie, a raczej odpowiednie zróżnicowanie i wykorzystanie. Współpraca z operatorem płatności o ugruntowanej pozycji na wielu międzynarodowych rynkach umożliwiła Notino wdrożenie lokalnych metod płatności w każdym kraju, w którym firma postanowiła zacząć sprzedaż.

Zdarzało się, że w ciągu jednego kwartału otwieraliśmy aż 3 nowe rynki. To, że podczas takiej dynamicznej ekspansji mogliśmy szybko zaoferować klientom odpowiednie, lokalne metody płatności, zwiększyło zaufanie u nowych odwiedzających i zmniejszyło liczbę porzucanych koszyków, czyli dwie ogromnie ważne dla nas wartości. W skuteczności utwierdzają nas dane: ponad 83% użytkowników poleciłoby markę swoim znajomym czy rodzinie. Wskaźnik NPS na tak wysokim poziomie to powód to dumy. – komentuje Jakub Šedý, CFO, Notino

Dbałość od zaplecza

Przycisk „zapłać” to moment, w którym kończy się zaangażowanie klienta, ale nie całość jego doświadczenia. Za sprawnością transakcji i sukcesem płatności na Notino stoi szereg procesów i technologii, które dbają m.in. o największą szansę autoryzacji, komunikację z bankiem, czy ochronę kupującego przed ryzykiem.

Całość pozwala Notino ograniczyć liczbę transakcji kończących się niepowodzeniem do minimum. Kwartalnie, liczba odzyskanych transakcji przekracza w tej chwili już 8 tys. Adyen i Notino stale szukają też usprawnień, testując wspólnie innowacyjne rozwiązania. W ramach jednej z takich prób, Notino udało się np. odzyskać 80% odrzuconych transakcji.

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Kasia
Kasia
10 miesięcy temu

Niestety, firma Adyen to oszustwo. Dwie transakcje wykonywane za pośrednictwem tej firmy nie dotarły do odbiorcy. Brak z nimi kontaktu, stracone 200 zł.