11 bit studios celuje z datą premier gier „Frostpunk 2” i „Alters” na I poł. 2024 r., poinformowali przedstawiciele spółki. „The Invincible”, „The Thaumaturge” i „Frostpunk Mobile” mają trafić na rynek w II półroczu bieżącego roku. Łączny budżet produkcyjny wewnętrznych projektów spółki („Frostpunk 2”, „Alters”, „P8”) to ok. 150 mln zł.
„Jesteśmy w ważnym momencie dla spółki. 2023 i 2024 to lata koncentracji na dostarczeniu naszych zapowiedzi – gier z przesłaniem, zgodnie z naszą strategią. Dużo będzie działo się w następnych 12 miesiącach. Jesteśmy przed wielkimi momentami dla 11 bit. Celujemy, żeby wszystkie gry były dostępne jednocześnie od premiery na kluczowe platformy, ale nie możemy tego zagwarantować” – powiedział prezes Przemysław Marszał podczas konferencji prasowej.
CFO 11 bit studios Martin Balawajder dodał, że łączny budżet produkcyjny wewnętrznych projektów spółki („Frostpunk 2”, „Alters”, „P8”) to ok. 150 mln zł. Z kolei budżet marketingowy jest szacowany na 12-15 mln zł.
Flagowa gra spółki – „Frostpunk 2” ma mieć premierę w I poł. 2024 r., zapowiedział dyrektor gry Jakub Stokalski.
„To ma być więcej niż sequel, więcej niż city builder. Trailer zaczął kampanię marketingową, która będzie kontynuowana na Gamescom (press show). Na wrzesień planowany jest press tour w USA i następnie udostępnienie gameplay. Trwają zewnętrzne testy, mamy pozytywne reakcje do zmian i dalsze testy są planowane w każdym kluczowym milestone. Realizacja 'Frostpunk 2′ idzie zgodnie z planem” – powiedział Stokalski.
Gra „The Alters” jest w zewnętrznych testach. Będzie pokazywana na Gamescom i następnie USA, po czym pojawi się gameplay. Alpha status gry jest zakładany we wrześniu. Pojawi się na kluczowe platformy jednocześnie w I półroczu 2024, zapowiedzieli przedstawiciele 11bit Studios.
CEO Starward Industries Marek Markuszewski potwierdził oczekiwane okno premiery „The Invincible” na przełomie III i IV kwartału. Tytuł, dla którego 11bit Studios jest wydawcą, jest w fazie beta. Gra jest w pełni grywalna, trwają poprawki i udoskonalenia, voiceovery i testy.
„Zaczęliśmy ostatni etap marketingu. Potwierdzam premierę w w tym roku, możecie oczekiwać czegoś na przełomie III i IV kwartału” – powiedział Markuszewski.
Kolejna gra – „The Thaumaturge” jest w fazie beta. Okno wydania gry to IV kw. 2023 roku. Z kolei „Frostpunk Mobile” ma założone okno wydania II półrocze 2023. Jest także w procesie pozyskania chińskiego ISBN.
„Liczymy, że będzie to świetny dodatek do portfolio i rozszerzenie franszyzy. Myślimy o wydawcy dla mobilnej wersji. Trwają także rozmowy z wyjściem marki 'Frostpunk’ poza branże gier np. z Netflix” – dodał dyrektor business development Piotr Bajraszewski.
Portfolio kolejnych projektów obejmuje „P8”, który wcześniej generował studiu wyzwania produkcyjne.
„Jest to bardzo ambitny projekt, zewnętrzne testy są planowane w ciągu następnych tygodni. Uważamy że będzie to technologiczny i koncepcyjny traiblazer. Więcej powiemy o tym projekcie w 2024” – wskazał PR lead 11 bit studios Łukasz Kukawski.
Kolejny projekt – „Botin” ma być w fazie alpha na początku 2024 r., a jego „reveal” planowany jest w przyszłym roku.
W portfolio wydawniczym jest projekt „Ava”, którego testy rozpoczną się latem, a jego „reveal” planowany jest w I półroczu 2024. Najnowszy w portfolio wydawniczym jest „Project N”, który znajduje się w zaawansowanej produkcji. „Reveal” zaplanowany jest na III kw. 2023 r., a wydanie na I poł. 2024 r.
11 bit studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w 2015 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Ma na koncie takie tytuły, jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”. 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego wydała m.in. gry „Moonlighter” i „Children of Morta”.