AxFina, której spółka udziałowcem jest Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, rozszerza działalność w Polsce i zapowiada technologiczną rewolucję na rynku. Oznacza to istotną zmianę na scenie zarządzania wierzytelnościami.

AxFina dostarcza rozwiązania zapewniające efektywne podejście do zarządzania wierzytelnościami. Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.

Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione. mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina, menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist.

Usługi AxFina są oparte o szczegółową analizę danych klienta, jego sytuacji finansowej oraz na odpowiednim dobraniu strategii komunikacji. Ponadto, spółka stawia na empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrową komunikację omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta. Umożliwia także dokonywanie szybkich płatności online, konsolidację zadłużenia i refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o wierzytelności.

Bernhard Engel, CEO AxFina, europejski ekspert rynków finansowych, wcześniej związany z PwC oraz UniCredit, podkreśla: Poszerzenie działalności o polski rynek jest bardzo ważnym strategicznym kamieniem milowym dla AxFina. Umożliwia to naszej grupie rozbudowę i wdrożenie pełnego pakietu produktów na największym rynku Europy Środkowo-Wschodniej”. 

Wejście AxFina do Polski oznacza nie tylko transfer technologiczny, ale również implementację zupełnie nowej filozofii zarządzania wierzytelnościami opartej o pogłębioną komunikację, poszanowanie prywatności i bezpieczeństwo klienta. Jednym z podstawowych problemów jest brak aktualnych danych kontaktowych w przypadku wierzytelności z obrotu wtórnego. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją miały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów.

Brak zdywersyfikowanych form kontaktu skutkuje wysyłaniem listów, windykatorów terenowych, niepokojenie licznymi wiadomościami SMS i próbami połączeń telefonicznych. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu. Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji. Istotnym wynikiem badania jest fakt, że 25% mniej klientów wpada do puli spraw z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta. AxFina zmienia wektor i wprowadza cyfrowe, samoobsługowe kanały zarządzania niespłaconymi rachunkami czy pożyczkami.

Człowiek sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie, nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu. Sam również decyduje, kiedy potrzebna mu jest porada specjalisty AxFina.

Finastic to narzędzie, które znajduje się w centrum działań AxFina związanych z zarządzaniem należnościami. Jest także rozwiązaniem dostępnym w modelu Software-as-a-Service. Zapewnia niskokosztową komunikację z klientem w oparciu o jego własne preferencje i wybory. Narzędzie dopasowuje komunikaty wysyłane do użytkownika końcowego na podstawie cyfrowej analizy zebranych danych. Istotnym elementem platformy jest samoobsługowy portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta). Takie rozwiązanie zwiększa efektywność czasową i kosztową oraz wzmacnia zaangażowanie klientów w proces spłaty długu. Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia.

Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami. Dla przedsiębiorstw, które starają się odzyskać swoje należności, Finastic gwarantuje zwiększenie efektywności, budowę silnych relacji z klientami, ochronę reputacji i znaczną oszczędność kosztów. CO AXFINA PLANUJE W POLSCE? Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne.

Zarząd AxFina upatruje w tym dużą szansę na szybki rozwój. AxFina w listopadzie bieżącego roku zakończy proces wdrożenia w Polsce a następnie skoncentruje się na implementacji narzędzi cyfrowego zarządzania wierzytelnościami w dwóch obszarach: bezpośrednio poprzez AxFina, a także w modelu „white-label” (customowo, ściśle dopasowując się do marki oraz potrzeb klienta biznesowego). Ofertą AxFina szczególnie będą zainteresowane przedsiębiorstwa z branży e-commerce, pożyczkodawcy, branża ubezpieczeniowa, fintechy, branża energetyczna i challenger banki. Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.

Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Mogę zdradzić, że kolejnym krokiem będzie wprowadzenie przyjaznej oferty dla klientów indywidualnych w postaci konsolidacji i refinansowania zobowiązań. przedstawia Krzysztof Różycki, Chief Servicing Officer oraz Country Manager – Poland.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments