Symfonia oficjalnie zastępuje markę Sage w Polsce

Jeden z największych na polskim rynku producentów oprogramowania dla biznesu rozpoczął proces rebrandingu.

Firma Sage, znana w Polsce także jako SageSymfonia, zmieniła nazwę marki na „Symfonia”. Jest to związane ze zmianą właścicielską oraz rozwojem oferty spółki dla przedsiębiorstw z sektora MŚP. Za stworzenie nowego logo oraz identyfikację wizualną odpowiedzialna jest agencja Monday.

Symfonia to jeden z największych w Polsce dostawców systemów ERP. W marcu tego roku, po ponad 15 latach działalności w ramach Grupy Sage, firma została kupiona przez fundusz Mid Europa Partners, wiodącego inwestora finansowego w Europie Centralnej i Południowo Wschodniej.

Nowa nazwa marki nawiązuje do korzeni i wkładu firmy w rozwój polskiego rynku informatycznego. Nasza historia sięga 1995 roku, kiedy to na rynku pojawił się program do zarządzania finansami i księgowością pod nazwą Symfonia. Było to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań w Polsce, które szybko znalazło się wśród najczęściej wybieranych przez cyfryzujące się małe i średnie firmy. W 2005 roku markę Symfonia przejął brytyjski gigant z łbranży IT – Grupa Sage, tworząc w ten sposób swój lokalny, polski oddział. Mimo tego przez te wszystkie lata marka zachowała polski charakter, a większość tworzonego oprogramowania była przeznaczona na polski rynek. Wielu klientów nadal kojarzyło nas jako „Symfonię”, dlatego po zmianie właścicielskiej zdecydowaliśmy się powrócić do tej nazwy tłumaczy Małgorzata Ściślak, Marketing and New Business Development Director w Symfonii.

 

Nowe logo Symfonii

Logo Grupy Sage

 

Nowa kolorystyka wykorzystana w identyfikacji wizualnej odróżnia się od dotychczasowej, ale jednocześnie wyraźnie z nią koresponduje – neonowa zieleń oraz gama róży i fioletów zdominowały paletę kolorystyczną marki. Natomiast nowe logo Symfonii składa się obecnie z logotypu i plastycznego sygnetu nawiązującego do kształtu fali dźwiękowej. To także nawiązanie do początków marki, gdy w komunikacji szeroko wykorzystywane były motywy związane z muzyką symfoniczną.

Po zmianie właścicielskiej możemy skupić się w 100% na polskim rynku, a z drugiej strony mamy dużo większą elastyczność w zakresie poszerzania wartości dla naszych klientów. I w tym aspekcie planujemy dynamiczny rozwój naszego portfolio produktów, jak również akwizycję nowych technologii i rozwiązań. Proces rebrandingowy jest nieodzowną częścią budowania nowej marki. Ze względu na rozmach przyjętej strategii zdecydowaliśmy, że wszelkie zmiany w zakresie brandingu będą ewolucyjne. Chcemy, by nasi klienci doświadczyli transformacji firmy w jak najbardziej pozytywnym wymiarze – dodaje Małgorzata Ściślak.

Nową identyfikację wizualną marki Symfonia przygotowała agencja Monday we współpracy z działem marketingu Symfonii.

Zmiana Sage na Symfonię jest jednym z ważniejszych wydarzeń ostatnich miesięcy na rynku rozwiązań IT dla przedsiębiorstw. Bardzo cieszymy się, że możemy być częściątego procesu, również poprzez stworzenie nowej identyfikacji wizualnej. Symfonia to ikoniczna marka, dlatego zależało nam, żeby koncept kreatywny oddawał charakter brandu, który łączy 25-letnią tradycję i odpowiada na aktualne wyzwania stające przed biznesem mówi Magdalena Skarżyńska, dyrektor zarządzająca w Monday – agencji komunikacji.

Przykład nowych materiałów wizualnych marki Symfonia

Pierwszy etap działań rebrandingowych potrwa do końca sierpnia. W ramach już wprowadzonych zmian pojawiło się nowe nazewnictwo produktów z członem „Symfonia” oraz „Symfonia ERP”. Powstał nowy blog marki oraz kanały socialmedia. W lipcu zostanie uruchomiona nowa strona internetowa marki.

Do czasu zmiany danych w rejestrze KRS spółka będzie jeszcze prowadziła działalność pod nazwą Sage sp. z o.o., natomiast w okresie rebrandingu będzie korzystała z części serwisów należących do Grupy Sage.  

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments