Render Cube S.A., studio odpowiedzialne za tytuł Medieval Dynasty, który okazał się jednym z największych komercyjnych sukcesów w polskiej branży gier ubiegłego roku, informuje, że ich produkcja trafi do jeszcze szerszej liczby graczy dzięki rozpoczętej współpracy z globalną firmą Microsoft i wejściem gry do programu Xbox Game Pass For PC. Produkcja jest już dostępna do pobrania dla wszystkich subskrybentów przodującej usługi w ofercie Microsoft skierowanej do graczy.
Symulator Średniowiecza
Medieval Dynasty zadebiutowała w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku. Tytuł przez pierwszy tydzień sprzedaży znajdował się w TOP10 na globalnej platformie Steam, a zebrana dotąd ilość ocen wynosi ponad 17 tys., dając łączny rezultat na poziomie 92% pozytywnych komentarzy. Gra sprzedała się już w nakładzie przekraczającym 600 tys. egzemplarzy, a jeszcze w tym roku zostanie udostępniona jej pełna wersja.
Już od momentu rozpoczęcia prac nad Medieval Dynasty marzyliśmy żeby dotrzeć z nią do jak największej liczby graczy, przekroczenie 600 tys. sprzedanych egzemplarzy nie było zakładane w nawet najbardziej optymistycznych wariantach, a teraz mamy przyjemność ogłosić partnerstwo z Microsoft, co skutkuje dołączeniem naszego tytułu do usługi Xbox Game Pass For PC.
Dzięki temu nasza produkcja zostanie zaprezentowana jeszcze większej liczbie graczy i pozwoli na dalsze budowanie aktywnego community wokół tytułu, który jest żywo zainteresowany jego dalszym rozwojem i zbliżającą się premierą pełnej wersji. Kolejne szczegóły dotyczące przyszłości Medieval Dynasty zaprezentujemy podczas targów Gamescom już w sierpniu – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube S.A.
W tytule Medieval Dynasty gracz kieruje losami młodzieńca w okresie średniowiecza, jego zadaniem jest w pierwszej kolejności przetrwanie i wybudowanie schronienia, a następnie zapoczątkowanie własnej dynastii zdolnej rządzić przez pokolenia.
Wraz z postępem rozgrywki początkowy budynek przeobraża się w małą wioskę, ta w osadę, a na końcu jesteśmy odpowiedzialni za rozwój całego miasteczka, który zamieszkują dziesiątki mieszkańców. Gra łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG czy strategie.
Warunki umowy wynegocjowane przez nas i naszego wydawcę Toplitz Productions są dla nas korzystne, co znajdzie odzwierciedlenie w wynikach finansowych Spółki za 2021 rok, a partnerstwo z Microsoft przyczyni się do jeszcze większej rozpoznawalności naszego studia i marki Medieval Dynasty na świecie, do której od maja posiadamy pełnię praw.
Warto dodać, że nasza gra dołącza do usługi, będąc jeszcze na etapie wczesnego dostępu, co jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, podobnie jak znalezienie się pośród takich polskich produkcji jak This War of Mine czy Medium – dodaje Szymański.
W planach na 2021 rok jest premiera pełnej wersji gry Medieval Dynasty, studio jeszcze w zeszłym roku udostępniło pierwszą roadmapę dla opracowywanych aktualizacji. Obecnie jest w trakcie implementacji rozwiązań z drugiej roadmapy zaplanowanej do trzeciego kwartału 2021 r. i obejmującej dodatkowe mechaniki, przedmioty oraz szereg licznych usprawnień.
Gra jest dostępna w 17 wersjach językowych i można ją nabyć na około 10 różnych platformach. Studio prowadzi także prace na wersję gry na konsole oraz na gogle VR, gdzie wspiera ją Spectral Games, spółka zależna Incuvo, które opracowuje wersję VR tytułu Green Hell.
Ogromny sukces sprzedażowy
Render Cube w 2020 r. osiągnął 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Największy wpływ na wyniki miała premiera gry Medieval Dynasty w formule wczesnego dostępu 17 września 2020 roku. W szczytowym momencie w tytuł na platformie Steam grało jednocześnie 18,7 tys. osób.
Render Cube jest w trakcie oferty publicznej akcji, w ramach której planuje pozyskać do 5,8-7,8 mln zł. Zgromadzone środki zostaną przeznaczone na rozwój technologiczny i kompetencyjny studia, który pozwoli na zwiększenie skali działania i możliwości produkcyjnych.
Równolegle prowadzona jest oferta sprzedaży akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy o wartości 14,7-19,6 mln zł. W ofercie publicznej oraz późniejszym procesie wprowadzenia akcji do obrotu na NewConnect Spółkę wspiera Grupa Kapitałowa INC. Debiut na giełdzie planowany jest jeszcze w tym roku.