Cyberpunk i dalsze plany CD Projekt

Adam Kiciński, prezes CD Projekt i Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki o Cyberpunku, Wiedźminie i dalszych planach firmy.

– Odkorkować komunikację

Od pewnego czasu nie udzielamy wywiadów, wynika to z tego że jesteśmy zapracowani, musimy się skupić na robieniu gry i pracach związanych z przygotowaniami do premiery. Ale chcieliśmy odkorkować komunikację – mówi prezes Kiciński.

– Preordery Cyberpunk

Gracze którzy nabyli preordery przyjęli zmianę terminu premiery z ogromnym wsparciem. Po cichu na to liczyliśmy, feedback było przeważająco pozytywny – wskazał prezes.

Wiceprezes Nielubowicz: Nadal jesteśmy zadowoleni z tempa preorderów, bardziej niż przy Wiedźminie.

-Stream friendly

Cyberpunk będzie przyjazny dla streamerów, będzie dużo fajnych momentów które będą cieszyć się popularnością, zapowiedzieli przedstawiciele studia.

– Pierwszy krok udostępniania

Wysłaliśmy Cyberpunk 2077 do agencji ratingowych, to się stało parę dni temu. Po raz pierwszy wiele osób spoza firmy gra w Cyberpunka. Nie jest to oczywiście jeszcze finalna wersja, bo gra cały czas jest w produkcji, jest szlifowana. Jest na tyle kompletna i oddaje całość wystarczająco dobrze, że nadaje się do przejścia  przez osoby zewnętrzne. Na tej podstawie dostaniemy odpowiednie ratingi wiekowe. Powinniśmy je mieć do miesiąca i liczymy na taki jaki miał Wiedźmin 3 w zależności od terytorium, zapowiedział szef CD Projekt.

– Giga Cyberpunk

Gra jest ogromna z gigantyczną ilością zależności i masa szczegółów wymaga dopieszczenia, dotestowania, doszlifowania. Chcemy być pewni że to wszystko działa tak jak to sobie zaprojektowaliśmy. Te zależności muszą działać tak żeby grając mechanika działała tak żeby jej w ogóle nie było widać, podkreśla Kiciński.

– Cyberpunk replayability

Nielubowicz: Nie podawaliśmy czasu rozgrywki. To zależy jak kto gra, ale Cyberpunk będzie miał znacznie większe replayability, czyli że będzie mógł być przechodzony na wiele różnych sposobów. Można przechodzić widząc zupełnie inne sceny, inną fabułę, podejmując zupełnie inne wybory.

– Loading screen

Epoka loading screen dawno za nami. To już chyba naturalne w dzisiejszych czasach – Kiciński.

–  Recenzenci

Chcemy powtórzyć scenariusz z Wiedźmina 3 – gra trafia do nich w finalnej wersji specjalnie zabezpieczonej parę tygodni przed premierą – jednocześnie idzie do fizycznej produkcji. W poprzednich przypadkach embargo na recenzję było do weekendu przed premierą. Nam zależy aby gracze, nim zdecydują się ostatecznie na zakup – żeby mogli zapoznać się z recenzją, zaznaczył prezes CD Projekt.

– Gadżety i multimedia

Na pewno będziemy będziemy eksplorowali te same obszary co przy Wiedźminie3, jak komiksy, gry planszowe, cały szereg produktów jak figurki, koszulki, inne. Bardzo stawiamy na jakość. Może będziemy jeszcze szerzej eksplorować to uniwersum bo mamy do tego prawo, mówi prezes CD Projekt.

– Pudełkowa wersja

Nielubowicz: Naturalny trend, że sprzedaż cyfrowa wypiera pudełkową, niemniej na premierze szalenie istotna jest ekspozycja w sklepach i dostarczenie odpowiedniej ilości pudełkowych wersji. Będziemy obecni tu i tu.

Kiciński: Jak ktoś lubi pudełkowe wersje – będą wszędzie jak zawsze superbogato wydane. Jeżeli ktoś woli ściągnąć z cyfrowej platformy to oczywiście proszę bardzo. Jasne, że w sprzedaży cyfrowej zarabiamy lepiej, czyli do nas trafia większy fragment ceny. Natomiast nie prowadzimy działań przekierowujących graczy do cyfry.

Gry typu Wiedźmin – liczymy że tak samo będzie z Cyberpunkiem – są bardzo rzadko odsprzedawane dalej. Wiedźmin miał bardzo mały obrót wtórny. Do tego dochodzi seria darmowych DLC, która podtrzymuje chęć posiadania gry. Potem są dodatki, które wychodzą jakiś czas po premierze. Warto grę mieć żeby zagrać w dodatek. Nasze gry mają bardzo niski poziom odsprzedaży, a to jest główny problem dla producenta przy wersjach pudełkowych, gdyż w momencie odsprzedaży producent nie ma przychodów, stwierdził Kiciński.

– Konsole

Z oboma właścicielami platform współpracujemy. Chcemy żeby gracze dostali tą samą ofertę niezależnie od urządzenia. Cyberpunk nie jest portowany na nowe generacje. Pracujemy nad obecną generacją, natomiast mamy pojęcie o przyszłych technologiach i to uwzględniamy podczas prac. O tyle jesteśmy dobrej myśli, że podobny proces już przeszliśmy z Wiedźminem3. Wiedźmin i Cyberpunk są robione z myślą o bardzo silnych PC. Jesteśmy więc gotowi do obsługi mocnych maszyn. W momencie kiedy wchodzą mocne maszyny to wymaga pewnej pracy ale assety w naszych grach już są i trzeba je dostosować by dobrze działały na mocniejszym sprzęcie, ocenił prezes CD Projekt.

– Kolejny AAA

Kolejna gra AAA to gra online w świecie Cyberpunk, nad następną grą single player były prowadzone prace jakiś czas temu – doprowadziliśmy do powstania dość klarownego konceptu i czeka na dalszy rozwój. To właściwie zaczyna się już dziać, ale póki co nie chcemy poświęcać temu zbyt dużo czasu. Niemniej myślimy o kolejnej grze single player, zaraz po zakończeniu prac nad Cyberpunk, ruszą prace nad kolejnym tytułem, zapowiedział prezes.

– Pozycja rynkowa

Wyrobiliśmy sobie pozycję firmy całkowicie niezależnej od nikogo. To my decydujemy jak prowadzony jest nasz biznes. W związku z tym jeśli byśmy uznali że okoliczności wymagają zmian to będziemy je dokonywać. Zawsze działamy oczywiście z partnerami, ale to my podejmujemy decyzje, wskazuje zarząd producenta gier.

 – Uniwersum Wiedźmińskie

Wiedźmin był trylogią i ta historia się skończyła. Ale zawsze mówiliśmy że chcemy rozwijać to uniwersum w obszarze gier i robić kolejne gry wiedźmińskie w pewnym momencie. Współpracujemy z p. Sapkowskim, wskazał Kiciński.

– Następne projekty

Będziemy pracowali nad dodatkami do Cyberpunk, robimy je duże o rozmiarze gier. Będzie zespół rozwijający grę online i będzie zespół, który będzie pracował nad kolejną grą single. Poza tym jest zespół Gwinta i zespół Spokko. Największy zespół będzie pracował nad multiplayer. Chcemy robić trochę więcej gier – udowodnić że potrafimy robić dwie może trzy i to nam zajmie kilka lat, dodał prezes CD Projekt.

– Nakłady inwestycyjne

Nielubowicz: Największe wiążą się z prowadzoną produkcją. Są oczywiście wyższe w ostatnim okresie produkcji, kiedy wchodzą zewnętrzne usługi związane m.in. z lokalizacją, nagrywaniem ścieżek dźwiękowych, zatrudnianiem aktorów, tłumaczy.

– Siedziba

Nielubowicz: W IV kw. dokonaliśmy nabycia campusu na Jagiellońskiej. To była jednorazowa operacja. Teraz prowadzimy remont – odświeżamy aby było to miejsce fajne i tętniące życiem. Nie zabieramy się jeszcze za budowę budynków. Gdzieś w przyszłości na pewno będziemy potrzebować więcej miejsca i wtedy będziemy dodawać nowe powierzchnie. To nie perspektywa najbliższych miesięcy. Kompleks to obecnie w sumie 18 tys. m2, CD Projekt zajmuje 7 tys. m2, reszta jest wynajęta.

– Spokko

Pracujemy od dłuższego czasu więc moment kiedy będziemy chcieli powiedzieć czym to jest nastąpi w przewidywanej przyszłości, dodał Kiciński.

– Koronawirus

Sytuacja jest tak dynamiczna. Będziemy brali udział w targach jeżeli będą się odbywać, w przypadku odwołania rzeczy które chcą pokazać będą pokazywane w inny sposób – internet daje dotarcie do graczy. Jesteśmy jeszcze na dość wczesnym etapie jeżeli chodzi kampanię marketingową, której większość odbywa się na przestrzeni kilku tygodni w okolicach premiery. Peak kampanii zdecydowanie przed nami, podsumował prezes CD Projekt.