Nowe powierzchnie magazynowe, naczepy miejskie CityLiner, 50 proc. spadek reklamacji — to najważniejsze osiągnięcia Geis PL w 2023 roku. Grupa rozwija się w sektorze zielonego transportu i planuje systematycznie zwiększać udział w rynku transportu paletowego zarówno w Polsce, jak i Europie. Pomimo trudnych miesięcy dla branży TSL, firma nie zwalnia tempa i zapowiada kolejne inwestycje.

Miniony rok przyniósł przedsiębiorcom wiele niespodzianek. Nie inaczej było w branży TSL (czyli: Transport, Spedycja, Logistyka). Sektor musiał zmierzyć się z wysoką inflacją, rosnącymi cenami energii i presją płacową. Do tego zawirowania na rynku paliwowym i znaczące zmiany legislacyjne. Pomimo wielu wyzwań, firma Geis kontynuowała rozwój i zgodnie z przyjętą strategią rozszerzyła flotę oraz powierzchnię magazynową.

Polska staje się coraz bardziej konkurencyjnym rynkiem dla branży transportowej, co wynika nie tylko z popytu wewnętrznego czy eksportu, ale także z rosnącego udziału przewozów międzynarodowych. Nasze auta dystrybucyjne, nie wliczając w to dostaw całopojazdowych, w ciągu 12 miesięcy pokonały 25 mln kilometrów, a auta liniowe – 20 mln kilometrów. Dzięki temu dostarczyliśmy blisko 2 mln przesyłek o łącznej masie przekraczającej 400 mln kg. Rozpoczynający się rok zapowiada się w Geis równie pracowicie. Na horyzoncie pojawiają się także kolejne zmiany prawne dla branży. Jedną z nich jest planowane wprowadzenie e-CRM, czyli elektronicznego listu przewozowego. My sami stawiamy przed sobą szereg ambitnych zadań, a wśród nich inwestycje w nowoczesne technologie transportowe o niższej emisji. – dodaje Adam Kwiatkowski – Wiceprezes Geis PL.

W minionym roku grupa podjęła decyzję o przedłużeniu umów najmu magazynów w Poznaniu i Bydgoszczy. Powierzchnia magazynowa w Krakowie została powiększona o kilkaset m2, z możliwością dalszej ekspansji. Obecnie Geis w Polsce dysponuje 19 magazynami przeładunkowymi o łącznej powierzchni ponad 52 tys. m2.

Jednym z kluczowych projektów w 2023 r. było wprowadzenie do floty transportowej czterech naczep typu CityLiner. Pozwalają one na załadunek aż 27 palet każda, a dzięki swojej konstrukcji mogą swobodnie wjeżdżać w wąskie uliczki na terenach miejskich. Umożliwia to zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i liczbę aut poruszających się po aglomeracjach. Co więcej, dzięki zwiększeniu ładowności jednorazowych przewozów możliwa jest optymalizacja kosztów cen dostaw.

Jesienią ubiegłego roku Komisja Ochrony Środowiska Parlamentu Europejskiego zatwierdziła plan zwiększenia wymogów dotyczących redukcji emisji CO2 przez branżę transportową. Zgodnie z nowymi postanowieniami, do 2030 roku ma ona zostać zredukowana o 45 proc., do 2035 roku o 70 proc., a do 2040 roku aż o 90 proc. To ambitne cele, które wymagają radykalnych zmian w całym sektorze. Chociaż o naczepach nowego typu myśleliśmy już wcześniej, to decyzja Komisji utwierdziła nas w przekonaniu, że podjęliśmy właściwe kroki. Nasze CityLinery można spotkać już w okolicach Strykowa i Grodziska. Następnie pojawią się na ulicach Bydgoszczy, Tych, Warszawy i Gdańska. Do końca III kwartału br. planujemy posiadać w swojej flocie przynajmniej 25 tego typu naczep. – dodaje Paweł Golec – Dyrektor Operacyjny Geis PL.

Kolejnym krokiem w kierunku redukcji śladu węglowego jest złożona optymalizacja procesu zwrotów uszkodzonych przesyłek. W związku z tym, wiosną ub. r. powołane zostały zespoły, których zadaniem jest minimalizowanie liczby reklamacji i niwelowanie ryzyka uszkodzeń transportowych. Widoczne są już pierwsze efekty liczba zwrotów spadła aż o połowę w skali roku.

Grupa Geis ma ponad 70-letnie doświadczenie w branży TSL. Oferuje szeroki wachlarz usług, od prostych rozwiązań transportowych, po skomplikowane projekty logistyczne realizowane drogą morską, powietrzną i lądową w całej Europie. Na rynkach czeskim i słowackim Geis jest wiodącym operatorem drobnicowym. W Polsce pierwsze ciężarówki z logo Geis pojawiły się w 2016 roku i od tego momentu firma sukcesywnie umacnia swoją pozycję w segmencie transportu paletowego.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments