ISBtech Games weekly za 22-26 marca

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 22-26 marca br.

Two Horizons: Podtrzymuje cel debiutu na NewConnect na przełomie 2021/2022 roku, poinformował ISBtech prezes Two Horizons i notowanej na NewConnect Grupy The Dust Jakub Wolff. Źródło: ISBnews

BoomBit: Gra „Hunt Royale” od dziś jest dostępna w sklepach AppStore oraz Google Play, a także otrzymała tzw. featuring (promocję) w sekcji „nowe gry” sklepu App Store w wielu krajach, w tym Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Kanadzie, poinformował BoomBit.  Źródło: ISBnews

Creepy Jar: Spółka podczas Future Game Show zapowiedziała premierę gry „Green Hell” na PlayStation 4 oraz Xbox One pod koniec pierwszej połowy 2021 r. „Stosunkowo niedawno gry survival simulation zyskały popularność na konsolach, a dobra sprzedaż topowych tytułów sygnalizuje zapotrzebowanie graczy. 'Green Hell' należy do najbardziej rozpoznawalnych przedstawicieli gatunku, dlatego ma spore szanse wpisać się w ten rosnący trend” – powiedział prezes Krzysztof Kwiatek. Źródło: ISBnews

Bloober Team: Spółka rozpoczęła 25 marca dystrybucję gry „Observer: System Redux” na platformie Amazon Luna. Gra „Observer: System Redux” została wydana na Xbox Series X oraz PC 10 listopada 2020 r., a na PlayStation 5 – 12 listopada 2020 r. Źródło: ISBnews

Forever Entertainment: Spółka planuje wydanie łącznie 19 gier (na różne platformy) w II kw. 2021 r., wynika ze zaktualizowanego harmonogramu. Spółka podkreśla, że może on nie zawierać wszystkich planowanych do wydania gier. „Jednocześnie zarząd spółki informuje, że plan premier ma charakter orientacyjny i może ulegać zmianie. Ponadto, może nie zawierać wszystkich planowanych do wydania przez emitenta gier, tj. m.in. nie będzie zawierać gier, które z uwagi na łączące emitenta z podmiotami trzecimi umowy nie mogą być ujawnione w danym momencie” – podała spółka. Źródło: ISBnews

All In! Games: Spółka zaktualizowała harmonogram wydawniczy i planuje wydanie 7 gier i dodatków (DLC) w II kwartale br., 9 – w III kwartale oraz 3 – w IV kwartale. „Zarząd spółki podkreśla, że ostateczna data premiery każdej gry uzależniona jest od terminowej realizacji planu produkcji – zgodnej z harmonogramem ustalonym w umowie wydawniczej oraz od zakończonego procesu certyfikacji gry przez poszczególne sklepy” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Punch Punk: Producent gier wideo na PC i konsole – złożył dokument informacyjny do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) i planuje zadebiutować na rynku alternatywnym NewConnect w II kw. 2021 r. „Złożenie dokumentu informacyjnego do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie to kolejny krok, który poczyniliśmy w procesie dopuszczenia do obrotu giełdowego akcji spółki Punch Punk. Mamy nadzieję, że debiut będzie możliwy w drugim kwartale. Aktualnie koncentrujemy się na realizacji bieżących projektów, m.in. prowadzimy prace nad dwoma tytułami własnymi, tj. Moonshine VR oraz AIDA, dla której gotowa jest wersja demonstracyjna alfa” – powiedział prezes Krzysztof Grudziński. Źródło: ISBnews

Movie Games: Dotychczasowa sprzedaż gry „Lust From Beyond” pozwoliła na pokrycie kosztów produkcji oraz działań marketingowych. Premiera gry miała miejsce 11 marca 2021 r. „Środki uzyskane z dotychczasowej sprzedaży 'Lust From Beyond' nie tylko zwróciły wszystkie nakłady poniesione na produkcję oraz promocję tytułu, ale również pozwoliły zgromadzić kwotę potrzebną do produkcji wersji z niższym ratingiem wiekowym. Dzięki temu gra nie będzie podlegała ograniczeniom promocji na Steamie, jak również pojawi się w takich rynkach, jak niemiecki czy chiński i dotarcie istotnie się zwiększy. Najważniejsze jest jednak to, że wszystkie środki, które będziemy uzyskiwać z każdego kolejnego egzemplarza gry, będą stanowiły zarobek dla spółki” – powiedział prezes Mateusz Wcześniak. Źródło: ISBnews

The Parasight: Producent gier wideo z segmentu AA+ Premium Indie, planuje debiut na rynku NewConnect w 2021 r. Obecnie spółka pracuje nad swoim pierwszym autorskim projektem. „Jednym z naszych tegorocznych celów jest debiut na rynku NewConnect. Obecnie przedstawiamy spółkę inwestorom, ale chcemy, aby za naszym doświadczeniem przemawiał nasz autorski produkt, dlatego zanim upublicznimy spółkę, pokażemy efekt naszej pracy” – powiedział prezes Bartosz Kaproń. Źródło: ISBnews

TSG: Ten Square Games planuje wypłacić dywidendę z zysku za 2020 rok, jednak jej rekomendowana wysokość będzie zależała od potrzeb związanych z negocjowanymi obecnie przejęciami. „Myślę, że wypłacimy jakąś dywidendę. Wysokość dywidendy będzie zależała przede wszystkim od naszej opinii – w momencie wydawania rekomendacji – dotyczącej fuzji i przejęć oraz możliwości inwestowania w przyszłość TSG. Będzie to produkt uboczny oceny dokonanej na podstawie tego, jak dużą wartość można stworzyć w przewidywalnej przyszłości dzięki fuzjom i przejęciom” – powiedział Maciej Zużałek.”Posiadanie bufora gotówki przy obserwowanym przez nas 'pipeline’ie' [M&A] jest czymś, co uważamy za rozsądną strategię” – dodał. Zadeklarował, że kolejne akwizycje muszą przede wszystkim zapewniać długotrwały, zdywersyfikowany rozwój TSG. Źródło: ISBnews

Forever Entertainment: Spółka planuje wydać  3-4 remake’i oraz przynajmniej dwie produkcje własne w 2021 r. Ma też nadzieję, że dwie spółki zależne – UF Games i Megapixel Studio – zadebiutują na giełdzie w I połowie tego roku. „Planujemy wydać 3-4 remake’i w 2021 roku i przynajmniej dwie produkcje własne. 31 marca 2021 r. startuje early access 'The Mansion'. W ciągu bieżącego roku na pewno wydamy 'Hollow 2′, a także premiera 'Rise Eterna' jest nieodległa” – powiedział prezes Zbigniew Dębicki. Dodał, że prace nad „Hollow 2” idą zgodnie z aktualnym harmonogramem. „Aktualnie pracujemy nad 'Panzer Dragoon II Zwei: Remake', 'The House of the Dead: Remake', 'Magical Drop 6′, 'Shadowgate 2′ i grami opartymi o licencję Square Enix” – dodał prezes. Źródło: ISBnews

CD Projekt: Spółka planuje publikację aktualizację swojej strategii we wtorek, 30 marca, wynika z zaproszenia spółki na telekonferencję poświęconą tej aktualizacji. Pod koniec lutego ISBnews informowało, że CD Projekt potwierdziło wydanie aktualizacji strategii jeszcze w I kwartale 2021 r. Po premierze gry „Cyberpunk 2077” w połowie grudnia ub.r. prezes Adam Kiciński informował, że CD Projekt zaprezentuje strategię rozwoju na kolejne lata w I kwartale 2021 r. Źródło: ISBnews

T-Bull: Spółka zaprezentowała poprzez stronę Steam grę „Car Scrapyard Simulator” której wydanie planowane jest na 2022 rok. „Car Scrapyard Simulator zaoferuje rozgrywkę w świecie, w którym gracze będą mogli pozyskać wraki i stare samochody, które potem będą mogli rozebrać na części na swoim złomowisku” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Movie Games: Spółka odnotowała 8,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 0,84 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,08 mln zł wobec 0,92 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,89 mln zł w 2020 r. wobec 4,48 mln zł rok wcześniej. W ocenie prezesa Mateusza Wcześniaka, 2020 rok był „wyjątkowym pod wieloma aspektami, z których na szczególne wyróżnienie zasługują aspekty organizacyjne jak również wyniki finansowe. Źródło: ISBnews

Forever Entertainment: Spółka odnotowała 14,28 mln zł jednostkowego zysku netto w 2020 r. wobec 6,44 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 8,04 mln zł wobec 3,49 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 9,3 mln zł wobec 4,5 mln zł rok wcześniej. Jednostkowe przychody ze sprzedaży sięgnęły 27,32 mln zł w 2020 r. wobec 13,73 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

TSG: Spółka odnotowała 151,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 76,39 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 171,77 mln zł wobec 84,58 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł w ub.r. 174,86 mln zł wobec 85,73 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 226,36 mln zł wobec 86,28 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 578,19 mln zł w 2020 r. wobec 241,13 mln zł rok wcześniej.Źródło: ISBnews

Sonka: Spółka kończy pracę nad grami „Farm Tycoon”, „112 Operator” oraz „Adder”, a w 2022 r. zamierza także wydać własne autorskie produkcje m.in. grę „Holstin” i „Astro Bears 2”. „W ostatnich miesiącach intensywnie pracowaliśmy nad naszymi projektami, kończyliśmy zlecenia portingowe oraz zajmowaliśmy się developmentem własnych produkcji. Co istotne, zbliżamy się do finiszu 'Farm Tycoon', '112 Operator' oraz 'Adder'. W planie mamy także zaprezentować port 'Bum Simulator', co warte podkreślenia jesteśmy spółką giełdowa z najlepszą ekspozycją na tę rewelacyjnie zapowiadającą się grę, de facto bez ponoszenia ryzyka” – powiedział prezes Rafał Sankowski. Źródło: ISBnews

Klabater: Spółka planuje w tym roku wydanie łącznie 10 tytułów na wszystkie platformy sprzętowe, z nowymi konsolami włącznie. Najważniejszym tytułem I półrocza będzie „The Amazing American Circus”.”Nasza nowa produkcja powstająca we współpracy ze studiem Juggler Games już wzbudza zainteresowanie graczy i mediów. Gra udowodniła też swój potencjał komercyjny – akcja crowdfundingowa na platformie Kickstarter okazała się być sukcesem, a przyszli gracze ufundowali nawet zaplanowany na okres po premierze dodatek „Alaska”. Już wkrótce ogłosimy kolejne kluczowe dla premiery gry wydarzenia, w tym uruchomienie publicznej beta wersji gry” – powiedział członek zarządu Klabater Michał Gembicki. Źródło: ISBnews

Movie Games: Spółka podczas Future Game Show zaprezentowała gry „Fire Commander”, czyli taktyczna produkcja czasu rzeczywistego produkowana przez Pixel Crow, a także „War Hospital” tworzona przez Brave Lamb Studio. Uczestnicy wydarzenia bardzo pozytywnie przyjęli prezentacje gier, a także nowych trailerów. Źródło: spółka

Carbon Studio: Spółka podczas Future Games Show, zaprezentowała filmowy zwiastun swojej największej w historii produkcji – „Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall”. Tytuł powstaje na licencji brytyjskiej firmy, Games Workshop. Premiera VR-owej gry na platformach Oculus i Steam planowana jest w 2021 r. Źródło: spółka

Mill Games: Akcelerator rozwoju dla zespołów gamingowych z Rumunii nawiązał współpracę ze studiem HeadBite Games. Spółka podpisała umowę na wsparcie finansowe i merytoryczne tytułu „FearLand”, gry z gatunku real-time stealth tactics autorstwa rumuńskiego studia. Zgodnie z zapowiedziami producentów gra ma się ukazać na rynku w II kwartale 2022 r. Globalnym wydawcą gry zostanie Movie Games. Źródło: spółka

The Dust: Spółka poinformowała, że 25 marca 2021 r. na platformie Steam opublikowała zapowiedź gry „Bunker Survival”. Jest to dedykowana na komputery PC produkcja realizowana przez jej spółkę zależną – Game Island. Źródło: spółka

Drageus Games: Spółka otrzymało potwierdzenie od Nintendo o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Moon Raider” na konsolę Nintendo Switch na  23 kwietnia 2021 r. Źródło: spółka

Detalion Games: Producent gier z Grupy PlayWay, intensyfikuje działania związane z produkcją „Chernobyl: 1986”. Spółka podpisała umowę ze studiem DEV4PLAY, które wesprze spółkę w pracach nad grą. Premiera tytułu zaplanowana jest na 2022 r. Źródło: spółka

Demolish Games: Producent gier z gatunku symulatorów na PC, należący do grupy kapitałowej Ultimate Games, udostępnił w sklepie Steam zwiastun gry „Malone In Nightmares”. Spółka nabyła pełne prawa do tytułu w grudniu 2020 r. Premiera gry platformowej planowana jest w roku 2021.  Źródło: spółka

Microsoft: Za pośrednictwem Xbox Wire pokazał dwa nowe pady: Electric Volt i Daystrike Camo Special Edition. Kontroler Electric Volt trafi do sprzedaży 27 kwietnia. Natomiast Daystrike Camo Special Edition będzie dostępny od 4 maja. Oba kontrolery będą do nabycia u wybranych sprzedawców detalicznych oraz w Microsoft Store. Źródło: ISBtech

ESL: Tworzy nowy globalny ekosystem dla gier mobilnych – ESL Mobile. Ekosystem obejmie 80 krajów z takich regionów, jak Azja i Pacyfik, Ameryka Północna i Europa/MENA. ESL Mobile da szansą zawodnikom o różnych umiejętnościach możliwość rywalizacji na największych scenach esportowych. W ramach ESL Mobile zawodnicy będą toczyć wirtualne potyczki w najlepszych grach mobilnych takich jak: Asphalt 9: Legends, Brawl Stars, Clash of Clans, Clash Royale, PUBG Mobile i League of Legends: Wild Rift, oraz Legends of Runeterra. Źródło: ISBtech

CD Projekt: Wprowadzono do obrotu 84,2 tys. akcji serii M. Źródło: spółka

GameFormatic: Pokazał nowy gameplay trailer gry „Car Mechanic Simulator VR”. Źródło: spółka

Creepy Jar: W ocenie prezesa, spółka będzie zadowolona jeśli sprzedaż konsolowa „Green Hell” osiągnie 30% sprzedaży PC, co jest konserwatywnym założeniem. Do końca roku w planach wydanie dwóch dodatków do „Green Hell” (przełom wiosny i lata oraz początek zimy). Wyprzedaże stymulują sprzedaż „Green Hell”. Spółka rozważa sequel w przyszłości. Zakończono fazę pre-produkcji „Chimera” i rozpoczęto produkcję. Źródło: Trigon

Games Operators: Zawarł aneks do umowy dotyczącej stworzenia wersji Gold Master i dwóch dodatków DLC do gry „Rustler”. Źródło: spółka

Razer: Przekroczył 1 mld USD przychodu w ub. roku fiskalnym. „Rok 2020 był doskonały dla Razera. Był to też rok, który stał się punktem zwrotnym dla biznesu. Pomimo niepewności na globalnym rynku spowodowanej pandemią COVID-19, Razer przekroczył próg 1 mld USD przychodów i osiągnął rentowność w oparciu o ogólnie akceptowane zasady rachunkowości (GAAP). Wyniki te odzwierciedlają naszą dominującą pozycję na rynku, atrakcyjną ofertę całego ekosystemu sprzętu, oprogramowania i usług oraz solidne wykonawstwo. Zamierzamy utrzymać ten impet i siłę naszej działalności również w 2021 r., ponieważ chcemy kontynuować zarówno ponadprzeciętny wzrost przychodów, jak i utrzymywać stałą rentowność w 2021 r. i w kolejnych latach” – powiedział Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razera.  Źródło: spółka

Zagranica: Sony kupiło EVO. PS5 ma być idealnym miejscem dla fanów bijatyk. Xbox zapowiedział pierwszy pokaz w 2021 roku ponad 25 gier. Activision krytykowane za zwolnienia. Gracze krytykują Marvel’s Avengers za przenoszenie rozgrywki na PS5. Gamescom Opening Night Live powraca z dużymi zapowiedziami. Sony inwestuje miliony w chmurę. Pojawił się God of War w klimacie mitologii egipskiej. Najnowsza opowieść może zwiastować kolejną grę na PS5. Źródło: BDM

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments