Trwający 8 dni festiwal zakupów miał bardzo pozytywny wpływ na działalność partnerów Allegro. Sprzedający, którzy dołączyli do Black Week, sprzedali o ok. 250-300% więcej produktów niż przeciętnego dnia. Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! 80% sprzedaży platformy w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy.

Podczas Black Week na stronę główną Allegro co sekundę wchodziło średnio 9 klientów. Najpopularniejszymi kategoriami, w których robili zakupy, były: elektronika, dom i ogród oraz produkty dla dzieci. 80% przesyłek dotarło do klientów w ciągu 1-2 dni, a rekordowo szybka dostawa z laptopem HP EliteBook 840 G1 trwała 4 godziny 11 minut. Dzięki darmowym dostawom w ramach Allegro Smart! klienci zaoszczędzili ponad 45 milionów złotych na samych na kosztach dostawy.

„Naszą ambicją jest oferowanie klientom najlepszych cen, szerokiego wyboru produktów i doskonałej realizacji dostaw. W listopadzie pobiliśmy kolejny rekord, ale nie osiągnęlibyśmy tego bez naszych sprzedawców. Chciałbym im wszystkim serdecznie podziękować – razem udostępniliśmy ponad 350 000 ofert w atrakcyjnych cenach, w których klienci mieli do wyboru miliony przecenionych produktów. Poza tym, mamy na uwadze jak ważna dla naszych klientów jest szybkość dostawy, dlatego cieszymy się z wprowadzonego w tym roku dodatkowego udogodnienia – możliwości dostarczenia przesyłki w sobotę”
– powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro.

ZOBACZ TAKŻE: Raty Od.nowa – wspólny produkt Banku BNP Paribas i Allegro

Fakty i liczby

Usprawnienia technologiczne, które pojawiły się w tegorocznej edycji Black Week na Allegro:

  • Filtr Black Week w wyszukiwarce Allegro – już na etapie wyszukiwania użytkownicy mogli zawęzić wyniki tylko do ofert, które objęte był promocją.
  • Weryfikacja cen – na platformie zastosowano wiele mechanizmów, aby mieć pewność, że wyświetlane ceny są uczciwe. Na przykład – regularna cena sprzedaży była średnią ceną z poprzednich 4 tygodni, a nie ostatnią sprzed promocji.
  • Algorytm rekomendujący najlepsze oferty był oparty o wcześniejsze wybory klientów.
  • Prostsza nawigacja po promocjach – na specjalnej stronie Black Week 2020 wyświetlane był trendy i najlepsze oferty z każdej kategorii.

Elektronika

Wśród blisko 3 100 000 sprzedanych produktów wyróżnić można:

  • 57 000 smartfonów,
  • 66 500 smartwatchy oraz akcesoriów do nich,
  • prawie 7 500 drukarek 3D,
  • 23 000 komputerów osobistych,
  • ponad 13 500 multifunkcyjnych urządzeń / drukarek,
  • 14 000 ekspresów do kawy,
  • 30 000 odkurzaczy,
  • ponad 26 000 nawilżaczy i oczyszczaczy powietrza,
  • blisko 110 000 słuchawek.

Ubrania i dodatki:

  • 480 000 sztuk odzieży i bielizny damskiej,
  • prawie 400 000 sztuk męskiej odzieży i bielizny,
  • 245 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale),
  • 104 000 sztuk damskiej biżuterii,
  • 46 000 zegarków,
  • 243 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej,
  • ponad 230 000 par butów.

Zdrowie i uroda:

  • 645 000 sztuk produktów do pielęgnacji urody,
  • 315 000 produktów z grupy akcesoriów do manicure i pedicure,
  • 185 000 produktów do makijażu,
  • prawie 155 000 butelek perfum i wód toaletowych,
  • prawie 142 000 sztuk akcesoriów do higieny jamy ustnej,
  • prawie 200 000 suplementów diety.

Dom:

  • 3 700 000 sztuk artykułów dekoracyjnych:
  • dekoracje typowo świąteczne – 910 000 kupionych przedmiotów,
  • wystrój okien – 730 000,
  • zastawy stołowe i akcesoria kuchenne – 635 000,
  • pozostałe dekoracje i ozdoby – 500 000,
  • wyposażenie biura – 1 000 000 produktów,
  • meble – 300 000 produktów.

Supermarket:

  • prawie 1 400 000 artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy,
  • ponad 780 000 akcesoriów dla zwierząt domowych i 520 000 artykułów do sprzątania domu.

 Motoryzacja:

  • 470 000 narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia garażu,
  • ponad 500 000 części samochodowych,
  • ponad 600 000 akcesoriów samochodowych i olejów silnikowych.

Książki, multimedia i zabawki:

  • prawie 670 000 książek (głównie książki dla dzieci i młodzieży, beletrystyka, literatura popularna i non-fiction, książki naukowe i popularnonaukowe, poradniki oraz albumy),
  • prawie 90 000 gier planszowych i karcianych (najszybciej sprzedającą się ofertą ze sklepu Allegro była gra Harry Potter: Hogwarts Battle z ponad 500 sztukami sprzedanymi poniżej 20 minut),
  • onad 60 000 nowych gier wideo (boxy) – najszybciej sprzedającą się ofertą była FIFA 21 na PS4 z ponad 500 egzemplarzami sprzedanymi poniżej 2 minut,
  •  ponad 2 000 000 zabawek.

Zrób to sam i rękodzieło:

  •  Od wiosny utrzymuje się  ogromne zainteresowanie produktami typu „zrób to sam” i rękodziełem, podczas Black Weeka 2020 klienci Allegro kupili ponad 800 000 produktów z tych podkategorii – najpopularniejsze z nich to szycie, dziewiarstwo, decoupage, scrapbooking.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments