Na całym świecie systematycznie rośnie popularność e-sportu, a wraz z nim także trend handlu dobrami cyfrowymi. Szacuje się, że sam rynek obrotu dobrami cyfrowymi osiągnie w 2025 roku wartość prawie 190 mld USD, a jego średnioroczna dynamika wzrostu może wynieść nawet 22,3 proc.

Skinwallet, właściciel platform do handlu cyfrowymi aktywami, a zarazem pierwsza spółka z tego sektora notowana na warszawskiej giełdzie, prezentuje wybrane, najbardziej wartościowe transakcje. Zarówno wśród graczy, jak i kolekcjonerów prym wiodą skiny (czyli graficzne nakładki na przedmioty i postacie) z gry Counter Strike: Global Offensive. 

„Aby zrozumieć skalę, do jakiej urósł handel dobrami wirtualnymi, warto prześledzić rosnącą wartość transakcji na tym rynku. Wprawdzie w większości wypadków nie przekracza ona kilku dolarów, jednak w globalnym ujęciu ilościowym robi duże wrażenie. Przedmioty postrzegane  jako białe kruki potrafią osiągać ceny do kilkudziesięciu tysięcy dolarów, więc możemy tu mówić już o e-dobrach luksusowych” – mówi Kornel Szwaja, prezes Skinwallet.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

SkinWallet idzie na globalnego lidera dóbr cyfrowych

Najbardziej wartościową zdobyczą na arenie międzynarodowej okazał się skin StatTrak M4A4 | Howl, który w tym roku został kupiony został przez chińskiego kolekcjonera za 100 tys. dolarów. Wcześniejszy rekord należał do skórki Souvenir AWP | Dragon Lore, która została sprzedana w styczniu 2018 r. za kwotę 61 tys. dolarów.

Tak zawrotne kwoty nie odstraszają, a wręcz zachęcają kolekcjonerów oraz inwestorów, którzy widzą ogromny potencjał w tego typu transakcjach. Pokazuje to również rozmiary rynku e-sportu oraz obrotu dobrami cyfrowymi. Segment ten dawno wyszedł z niszy, czego dowodem jest wzrost liczby i wartości dokonywanych transakcji, co jest zauważalne także na platformach Skinwallet” – dodaje Kornel Szwaja.

Kornel Szwaja, Dawid Chomicz

Od stycznia do września 2020 r. na platformach Skinwallet użytkownicy z ponad 110 krajów przeprowadzili łącznie kilkaset tysięcy transakcji kupna i sprzedaży dóbr cyfrowych z gier. 

„Na ten moment rekordowym odnotowanym przez nas zakupem jest broń o nazwie M4A4 | Howl (Factory New), sprzedana za 3,5 tys. zł. Najdroższym nożem był Talon Knife | Marble Fade (Factory New), który osiągnął wartość 2,5 tys. zł” – mówi prezes Skinwallet.

„Jeszcze kilka lat temu takie zakupy nie cieszyły się popularnością. Dzisiaj e-sport urasta do rangi samodzielnej dyscypliny sportowej i w związku z tym rosną również kwoty, jakie zawodnicy i użytkownicy są w stanie przeznaczyć na związane z nim wydatki” – dodaje Kornel Szwaja.

Jedynym emitentem nowych skórek w CS:GO jest Valve, czyli twórca platformy Steam. Nowe przedmioty projektowane są przez grafików Valve oraz użytkowników platformy Steam. Tak stworzone skiny przedstawiane są społeczności graczy, którzy głosując wskazują najpopularniejsze wzory. M.in. na tej podstawie Valve decyduje, które skórki znajdą się w grze. Skórki mogą wyróżniać się niepowtarzalną kolorystyką czy strukturą. Im bardziej nietypowa i limitowana oprawa, tym wyższą może osiągnąć cenę.

Dodatkowymi elementami podnoszącymi wartość skinów są wirtualne naklejki z oznaczeniem np. wydarzeń e-sportowych podczas których dana broń była użyta, logo drużyny e-sportowej, która z nich korzysta czy też autografami zawodników. Z ich pomocą gracze budują w swój wizerunek w grze, zdobywają prestiż i podkreślają umiejętności. Najbardziej znane skórki to unikalne trofeum dla fana e-sportu.

Skinwallet to jeden z największych serwisów skupujących dobra cyfrowe z gier metodą mass-deposit (tj. w sposób pozwalający na sprzedaż wielu przedmiotów równocześnie) na rynku oraz największa polska strona zajmująca się handlem takimi aktywami. Jest właścicielem dwóch platform: działającej od 2019 roku platformy Skinwallet Instant (umożliwiającej użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych z gier z natychmiastową wyceną i za pieniądze) oraz uruchomionej w październiku 2020 r. platformy Skinwallet Market (aktualnie umożliwiającej użytkownikom kupowanie wirtualnych przedmiotów z gier, a docelowo – handel nimi bezpośrednio pomiędzy użytkownikami). Spółka zadebiutowała na NewConnect 2 września br.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments