Zalando, wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia, dokonuje kolejnej strategicznej inwestycji w obsługę klienta, przejmując firmę programistyczną Fision z Zurychu. Wykorzystując najnowocześniejszą technologię widzenia komputerowego, innowacyjna aplikacja Fision do skanowania ciała i wirtualna garderoba pomagają konsumentom łatwo zobaczyć, jak ubranie będzie pasować do ich ciała.

W ciągu ostatnich czterech lat Zalando poświęciło wielki talent i skupiło się na rozwiązaniu jednego z największych wyzwań stojących przed branżą modową: pomaganiu klientom w znalezieniu odpowiedniego produktu za pierwszym razem. Systemy rozmiarów w różnych kategoriach, regionach i markach różnią się znacznie, co powoduje zamieszanie i niepotrzebne zwroty dla klientów.

ZOBACZ TAKŻE: Oferta Zalando Pre-owned już dostępna w Polsce

Dziś Zalando pomaga im w poruszaniu się po tej złożoności, korzystając z historii zakupów i zwrotów, aby udzielać porad dotyczących rozmiaru 50 procent wszystkich zamówionych artykułów. Włączenie innowacyjnej technologii Fision do platformy Zalando przeniesie porady dotyczące rozmiaru na wyższy poziom: od jednego opartego na informacjach zwrotnych o dopasowaniu i pomiarach odzieży do bardziej spersonalizowanego na podstawie pomiarów odzieży i ciała.

Przejęcie Fision jest częścią stałego zaangażowania Zalando w ciągłe inwestowanie w najnowocześniejszą technologię ukierunkowaną na rozwiązywanie najpilniejszych problemów klientów.

„Nieustannie poszukujemy nowych zespołów i technologii, które pomogą nam zapewnić naszym klientom jak najlepsze wrażenia na całej ich drodze do mody. Będziemy nadal inwestować we wzmacnianie możliwości technologicznych Zalando aby popchnąć nas na naszej drodze, aby stać się punktem wyjścia dla milionów klientów modowych w całej Europie” – mówi Jim Freeman, dyrektor ds. Technologii Zalando. 

Rozwiązanie z natury bardzo osobistego, ale powszechnego problemu związanego z rozmiarem i dopasowaniem stwarza ogromny potencjał do przekształcenia modowego handlu elektronicznego z korzyścią zarówno dla klientów, jak i marek. Klienci będą mogli generować precyzyjne wymiary ciała, które mogą wykorzystać, aby otrzymać jeszcze dokładniejsze porady dotyczące rozmiaru i kupić przedmioty, o których wiedzą, że będą pasować. Marki po raz pierwszy mogą uzyskać głębsze zrozumienie tego, jak dobrze ich asortyment odpowiada rozmiarom i potrzebom docelowej grupy odbiorców, co w dłuższej perspektywie umożliwi im produkcję lepiej dopasowanej odzieży.

„Integracja wyjątkowych i uzupełniających się możliwości Fision i Zalando jest korzystna dla klientów i partnerów naszej marki. Klienci otrzymają porady dotyczące rozmiaru wcześniej w relacjach z Zalando. Jednocześnie możemy stworzyć pętlę sprzężenia zwrotnego między markami a konsumentami, której celem jest zwiększenie lojalności klientów, a na dłuższą metę zmniejszenie ilości odpadów” – komentuje Stacia Carr, dyrektor ds. Inżynierii Zalando.

 

„Cieszymy się, że możemy dziś połączyć siły z Zalando. Podzielamy wizję zorientowanej na klienta i zrównoważonej branży modowej i nie możemy się doczekać, aby zwiększyć nasze połączone know-how do ponad 34 milionów klientów Zalando” – dodaje Ferdinand Metzler, dyrektor generalny i założyciel Fision. 

Zespół Fision będzie nadal miał siedzibę w Zurychu, w pełni integrując się z Zalando. Inwestycja podkreśla zaangażowanie Zalando na jednym z kluczowych rynków, Szwajcarii, przed świętowaniem tamtejszej dziesiątej rocznicy w przyszłym roku. Otwiera dodatkowe miejsce dla talentów w Zurychu – jednym z technologicznych hotspotów Europy. Ambicją Zalando jest zbudowanie nowego centrum technologicznego w Zurychu, z czasem powiększając witrynę do ponad 150 miejsc pracy

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments