Rozwiązanie łączące rezerwację produktu online z odbiorem osobistym w wybranym punkcie staje się coraz bardziej popularną formą zakupów. Według szacunków w tym roku w USA wartość zakupów w tym trybie określanym najczęściej jako click&collect wzrośnie o 60%.

Empik notuje w sklepach stacjonarnych trzykrotny wzrost liczby transakcji poprzedzonych rezerwacją produktu online. To forma dobrze dopasowana do obecnej sytuacji, ponieważ zapewnia szybką, wygodną i maksymalnie „bezkontaktową” obsługę klienta.

Usługa rezerwacji produktu i odbioru w salonie jest rozwiązaniem omnichannelowym, które Empik wdrożył już w 2018 roku. To prosty mechanizm, dzięki któremu klienci mają możliwość sprawdzenia w aplikacji mobilnej lub na stronie WWW dostępności wybranego produktu w salonie, a następnie jego rezerwacji. Już w ciągu dwóch godzin zarezerwowany produkt można odebrać w wybranym, najbliższym sklepie. Co istotne, sama rezerwacja jest bezpłatna. Rosnąca popularność usługi dowodzi, że konsumenci doceniają synergię korzyści oferowanych w takim modelu zakupowym.

Wygoda i bezpieczeństwo

Klienci Empiku coraz chętniej dokonują zakupów w ten sposób. W okresie od maja do września bież​ącego roku w salonach odebrano ponad trzykrotnie więcej rezerwacji niż przed rokiem. Największą popularnością niezmiennie cieszą się książki, które stanowią 70% rezerwowanych produktów.

„Usługa rezerwacji i możliwość niemal natychmiastowego odbioru produktu (już po dwóch godzinach) stanowi odpowiedź na aktualne wyzwania oraz trendy konsumenckie, w których liczą się bezpieczeństwo zakupów i wygoda. Rezerwując towar, klient oszczędza czas i zyskuje pewność, że nikt go nie uprzedzi w zakupie i upatrzona książka, płyta czy gra będzie specjalnie na niego czekać. Już za dwie godziny może przyjść do salonu, obejrzeć produkt i dokonać zakupu” – zauważa Grzegorz Bieszke, Dyrektor ds. Omnichannel i Customer Experience w Empiku.

Cały proces odbywa się sprawnie i szybko. Jednocześnie jest to rozwiązanie bardziej przyjazne dla środowiska: produkt nie wymaga bowiem zapakowania ani transportu z magazynu, przebywa jedynie drogę z regału do punktu odbioru.

„Ten model jest wygodny także dla sklepu. Zarezerwowany produkt, po który nikt się nie zgłosi, pracownik Empiku po prostu odkłada na półkę po 48 godzinach” – podkreśla Łukasz Sitko, Dyrektor Sprzedaży w Empiku.

Mobilnie i z każdego miejsca

Rezerwacji można dokonywać zarówno poprzez aplikację mobilną Empik, jak i na Empik.com. Klienci częściej korzystają z tej opcji na urządzeniach mobilnych – łącznie dokonują na nich 59% rezerwacji: 23% pochodzi z aplikacji, a pozostałe 36% – z mobilnej wersji strony. Rosnąca popularność tego rozwiązania – od początku roku do września już o 30% – pokazuje, że klienci Empiku doceniają połączenie zakupów online i offline.

Jednocześnie trwają prace nad usprawnieniami, które w przyszłości jeszcze bardziej zwiększą wygodę użytkowników ekspresowej rezerwacji. Ciągły rozwój sieci liczącej już ponad 270 salonów, także w mniejszych miejscowościach, sprawia, że ta atrakcyjna forma zakupów jest dostępna dla coraz szerszego grona odbiorców.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments