Pandemia dramatycznie wpłynęła na to, jak pracujemy. Według badania Cisco „Workforce of the Future”, pracownicy z Polski pragną utrzymania wielu zmian, które zaszły w sposobie, w jaki mogą wykonywać swoje zadania.

Możliwość wyboru miejsca wykonywania pracy (83% odpowiedzi), wzrost autonomii (68%) oraz praca w rozproszonym zespole (74% odpowiedzi) to główne korzyści wynikające z przejścia na model pracy zdalnej. Dodatkowo 69% badanych zwróciło uwagę na szybsze podejmowanie decyzji. Aż 85% respondentów zapytanych, co zrobiliby, gdyby zajmowali stanowisko CEO, wskazało zapewnienie wydajnej współpracy i komunikacji jako priorytet w realiach nowej normalności. 

Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce

„Ostatnie miesiące pokazały, jak ważna jest możliwość odbywania spotkań wirtualnie. Do niedawna były one traktowane jako czas prowadzenia dyskusji. Obecnie stają się formą stałej współpracy w obrębie pojedynczego zespołu czy grup zespołów. Proces ten jest wspierany przez technologię. Dziś platforma Webex zawiera szereg funkcji pomagających użytkownikom w zachowaniu efektywności przed spotkaniami, w ich trakcie oraz po – w większym stopniu niż to miało miejsce w przeszłości” – mówi Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce.

Chcąc ułatwić to zadanie, Cisco zaprezentowało innowacje w platformie Webex, skierowane zarówno dla pracowników biurowych, jak i zdalnych:

Zaprezentuj się dobrze podczas spotkania – Czekasz w poczekalni, aż zostaniesz włączony do spotkania? Wykorzystaj ten czas na personalizację swojego wizerunku. Cisco powiększyło opcje widoku, aby użytkownik mógł wyraźnie zobaczyć, jak będzie wyglądało jego tło; może też wybrać tło wirtualne, gdzie dodano więcej opcji. 

Bardziej intuicyjna obsługa Nowy, elegancki design sprawia, że poszczególne funkcje są łatwiejsze do znalezienia. Unikają przy tym zasłaniania udostępnianego dokumentu czy obrazu wideo, jednocześnie dopasowując się do rozmiaru ekranu użytkownika. Jeżeli chcemy napisać do kogoś wiadomość, teraz wystarczy przesunąć kursor na nazwę użytkownika. Modyfikacji funkcji audio można dokonać, przesuwając kursor nad swoją nazwę użytkownika. 

Dopasuj Cisco Webex do swoich potrzeb – Jeśli użytkownikowi nie odpowiada fakt, że ekran wypełnia duży szary prostokąt, ponieważ osoba, która mówi, ma wyłączoną funkcję wideo, aplikacja Webex umożliwia ukrycie uczestników nieużywających tej funkcji. To tylko jedna z nowych opcji dostosowania. Ustawienia wystarczy dopasować raz, aby korzystać z nich podczas kolejnych spotkań.

Koniec z hałasem w tle – Rozpraszające dźwięki podczas spotkań prowadzonych za pośrednictwem Cisco Webex odchodzą w niepamięć. Technologia Cisco BabbleLabs pozwoli na wyciszenie hałasu, jednocześnie wzmacniając głos osoby mówiącej, co sprawi, że będzie ona lepiej słyszalna. 

Technologia umożliwi pracownikom bezpieczny powrót do biur – kiedy przyjdzie na to czas 

Przygotowując się na powrót pracowników do biura, firmy muszą zoptymalizować przestrzeń, w której będą pracować, uwzględniając nowe wymogi sanitarne oraz umożlwiając utrzymanie bezpiecznej odległości. Do tego celu niezbędne jest opracowanie przejrzystych metod komunikacji dotyczącej wdrażania nowych zasad postępowania. Cisco ułatwia to zadanie, zapewniając odpowiednie dane i narzędzia, w tym:

  • Jeszcze więcej czujników środowiskowych w urządzeniach Webex

Cisco jest pionierem w dziedzinie zastosowania czujników w urządzeniach do współpracy, umożliwiając użytkownikom, zespołom IT i specjalistom do spraw organizacji miejsca pracy gromadzenie ważnych danych oraz pomagając w zapewnieniu bezpieczeństwa i higieny pracy. Wcześniej Cisco zaprezentowało czujniki wykrywające dźwięki, co pozwalało określić liczbę osób w pomieszczeniu. Obecnie umożliwiają one wskazanie, które przestrzenie są wolne, a w których znajduje się zbyt dużo ludzi. Ponadto pozwalają na zbieranie informacji odnośnie temperatury w pomieszczeniu, wilgotności, jakości powietrza i światła. Dodatkowo, dzięki uczeniu maszynowemu, Webex pozwoli określić, czy nie przekroczono limitu pracowników w danej przestrzeni, licząc zarówno osoby w maskach oraz bez nich (niezależnie, w której części pokoju się znajdują). Dzięki identyfikacji problemów organizacje mogą zwiększyć produktywność i komfort uczestników spotkań zarówo tych odbywających się w biurze, jak i zdalnie. 

  • Webex Room Navigator: nowe urządzenia dla wewnętrznych i zewnętrznych miejsc spotkań

Firmy muszą zmienić podejście do przestrzeni, w której są prowadzone spotkania, zapewniając bezpieczeństwo i optymalizując ich efektywność. Dwie wersje nowego Webex Room Navigator to narzędzia zawierające wszystkie wymienione wcześniej czujniki. Umieszone na zewnątrz lub wewnątrz miejsca spotkań umożliwiają inteligentną i bezpieczną rezerwację pomieszczenia jego użytkownikom oraz stanowią źródło danych dla menedżerów IT oraz administratorów samego obiektu biurowego. Webex Room Navigator w wersji „out-of-room” upraszcza proces wyszukiwania i rezerwacji pomieszczenia; w jasny sposób pokazując, kiedy sala jest wolna i automatycznie zmieniając status na „zajęte”, kiedy do niej ktoś wchodzi. Aktywacja może nastąpić przez dotyk, a w sytuacji, gdy chcemy uniknąć dotykania potencjalnie zainfekowanej powierzchni – za pośrednictwem głosu. Z kolei wersja „in-room” wysyła powiadomienia dotyczące m.in. zachowania właściwej odległości, harmonogramu sprzątania i pozwala na dokonanie rezerwacji, przebywając w pomieszczeniu. Obie wersje urządzenia wykorzystują technologię digital signange, dzięki której firmy mogą wykorzystać ekran do przekazywania ważnych informacji. Co więcej, funkcja „no-show” automatycznie wyczuwa, jeśli nikt nie przybył na zaplanowane spotkanie i likwiduje rezerwację, czyniąc w ten sposób pomieszczenie dostępnym dla innego zespołu.

  • Webex Control Hub: wnikliwa, użyteczna analityka miejsca pracy

Jak wynika z doświadczeń ekspertów Cisco, mniej niż połowa wszystkich przedsiębiorstw dysponuje narzędziami pomiaru wykorzystania pomieszczeń biurowych, co oznacza, że brak im informacji koniecznych do ustanowienia właściwych harmonogramów sprzątania. Webex Control Hub dostarcza te ważne informacje i pozwala na wgląd w dane dotyczące wykorzystania pomieszczenia w przeszłości, niewykorzystanych rezerwacji pomieszczenia, mediany obłożenia pomieszczeń w danym obiekcie oraz poziomu natężenia hałasu. Dane umożliwiają optymalizację wykorzystania obiektów biurowych.

Integracja z rozwiązaniami partnerów: jeszcze lepsza ochrona pracowników

– Digital signage i komunikacja w zespole dzięki Appspace. Dzięki prostej integracji z Webex Control Hub, Appspace oferuje firmom dynamiczne i nowoczesne systemy digital signage oraz możliwości komunikacji w ramach zespołów, zarówno w biurze, jak i w domu (pracownikom korzystającym z terminali wideo Webex Desk Pro).

– Informacje na temat przestrzeni i narzędzi do współpracy dzięki Vyopta. Biznes może podejmować działania w oparciu o szczegółowe dane dotyczące zasobów ludzkich, przestrzeni i technologii zarówno w biurze, jak i w modelu pracy zdalnej. To pozwala na inteligientne planowanie bezpiecznego powrotu pracowników do przestrzeni biurowej i optymalizację współpracy przy zastosowaniu Vyopta, rozwiązań Cisco i technologii UC pochodzących od firm trzecich.

– Odnajdywanie drogi z MazeMap. Jeśli Twoja sala spotkań wypełni się maksymalną grupą uczestników (przy uwzględnieniu obecnych wymogów zachowania bezpiecznego dystansu), integracja z aplikacją MazeMap pozwala na identyfikację dodatkowego dostępnego pomieszczenia w pobliżu i skierowanie do niego części uczestników, dzięki czemu może ono być kontynuowane w wydajny sposób.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments