Grupa BoomBit jest jednym z najdynamiczniej rosnących developerów gier  hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań w okresie 9 miesięcy 2020 roku. 

W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów. Do Grupy BoomBit należą następujące spółki zajmujące się produkcją i wydawaniem gier: BoomBit Inc., BoomBit Games Ltd., TapNice, Play With Games, BoomHits, PixelMob oraz Mindsense. 

Liczba pobrań wszystkich gier (hyper-casual, gry GaaS, gry parkingowe i inne) po III kwartałach 2020 przekroczyła 164 miliony (wzrost o ok. 230% rok do roku), natomiast liczba pobrań wszystkich gier od założenia firmy w 2010 roku przekroczyła w tym roku poziom 800 milionów. 

Grupa BoomBit jest historycznie jednym z pionierów segmentu hyper-casual w grach mobilnych. Zaczęliśmy tworzyć tego typu gry już w 2014 roku – wtedy gry tego rodzaju nazywano “One Touch Games”. W tamtym okresie liderami tego rynku był BoomBit i Ketchapp. Mieliśmy ponad 40 gier typu “One Touch” w sklepach AppStore i Google Play” – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit. 

„Następnie w 2016 roku zaczęliśmy tworzyć gry typu mid-core, inaczej nazywane grami GaaS (Game as a Service), monetyzowane  głównie poprzez mikropłatności. W naszym portfolio nadal mamy kilka udanych gier tego typu – Archery Club czy Darts Club. W tym okresie (od 2018 roku) obserwowaliśmy drugą falę popularności gier hyper-casual napędzaną głównie przez Voodoo. Obserwując rynek i przeprowadzając szereg rynkowych analiz dotyczących perspektyw segmentu,  podjęliśmy strategiczną decyzję o ponownym skupieniu się na grach hyper-casual” – dodaje Marcin Olejarz. 

„Pod koniec ubiegłego roku nasz pierwotny zespół hyper-casualowy otrzymał zadanie stworzenia nowej gry hyper-casual – tak pojawił się Ramp Car Jumping, który stał się światowym hitem. Obecnie w portfolio mamy kilkanaście gier hyper-casual i planujemy wydawanie kolejnych – zarówno produkowanych przez wewnętrzne zespoły, jaki i zewnętrznych developerów” – mówi Hannibal Soares, Wiceprezes Zarządu BoomBit. 

„Wyniki osiągane przez nasze gry mierzone liczbą pobrań i generowanymi przychodami potwierdzają, że decyzja o ponownej koncentracji na grach hyper-casual była doskonałym posunięciem strategicznym i są dowodem naszych wysokich kompetencji w tym perspektywicznym segmencie” – wskazuje Hannibal Soares. 

Najważniejsze gry hyper-casual Grupy BoomBit (łączna liczba pobrań na koniec września 2020): 

  • Ramp Car Jumping  35,5 mln
  • Will It Shred ?  15,4 mln 
  • Stunt Truck Jumping 10,8 mln 
  • Car Mechanic 9,1 mln
  • Tug Of War 8,8 mln 
  • Slingshot Stunt Driver 7,7 mln
  • Car Crusher 7,5 mln 
  • Bike Jump 6,2 mln 

Branżowy blog Apptopia.com opublikował niedawno zestawienie obejmujące najdynamiczniej rosnących twórców gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań po III kwartałach 2020. BoomBit Inc. z dynamiką pobrań 261% rok do roku znalazł się w nim na czwartym miejscu zaraz za Gamejam.com, Rollic Games oraz HOMA Games – liczba pobrań ich gier rok do roku rosła odpowiednio o 1314%, 444% i 337%. Zestawienie nie brało pod uwagę gier wydanych przez inne spółki wchodzące w skład Grupy BoomBit. W okresie styczeń – wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 milionów, co oznacza wzrost o ponad 7000% w porównaniu do trzech kwartałów 2019 (kiedy wyniosła ok. 1,6 mln).

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments