Czy samochód elektryczny albo hybryda plug-in pasują do moich zwyczajów za kierownicą? Analizując indywidualny styl jazdy, aplikacja EQ Ready pomaga kierowcom, którzy zastanawiają się nad „przesiadką się na elektromobilność”. Od czasu wprowadzenia aplikacji przed trzema laty skorzystano z niej ponad 1,6 miliona razy. Można już pobrać zaktualizowaną wersję aplikacji z nowymi funkcjami, takimi jak wyzwanie 7 dni czy wirtualna symulacja ładowania, a także z nowym, udoskonalonym interfejsem użytkownika.
„Nasza aplikacja EQ Ready pomaga kierowcom sprawdzić, czy zelektryfikowany samochód może odpowiadać ich osobistym wymaganiom – bez względu na to, jakiej marki autem teraz jeżdżą. To ważne, ponieważ samochody elektryczne i hybrydowe sprawdzają się w codziennym użytkowaniu znacznie lepiej, niż sądzi większość ludzi.” – powiedziała Sabine Scheunert, wiceprezes Mercedes-Benz Cars ds. marketingu i sprzedaży.
„Dzięki nowej aplikacji EQ Ready użytkownik ma do dyspozycji jeszcze więcej funkcji w jeszcze większej liczbie krajów – obecnie jest ich około 30 na całym świecie – i w przypadku wielu rynków może dowiedzieć się, jak dobrze rozwinięta jest już infrastruktura ładowania. W rezultacie aplikacja EQ Ready stanowi pierwszy, lecz kluczowy krok w kierunku »przesiadki« użytkowników na mobilność elektryczną” – dodała Sabine Scheunert.
Wyzwanie 7 dni
Po uruchomieniu aplikacji rozpoczyna się 7-dniowe wyzwanie, w którym za zgodą użytkownika analizowane są jego codzienne trasy. Spersonalizowane dane gromadzone są tylko wtedy, gdy wcześniej klient wyrazi na to zgodę. Na podstawie indywidualnych zwyczajów korzystania z samochodu aplikacja wskazuje, czy użytkownik mógłby jeździć Mercedesem z hybrydowym napędem plug-in lub napędem w 100% elektrycznym. Podczas wyzwania 7 dni codziennie pojawiają się nowe informacje o odbytych podróżach, a także o aspektach elektromobilności w Mercedes-Benz.
Ponadto aplikacja EQ Ready może obliczać potencjalne trasy, w tym zapotrzebowanie na energię i jej indywidualne zużycie. Obliczenie energii wymaganej do pokonania wprowadzonej trasy bazuje na analizach dostawców danych o ruchu drogowym i wynikających z nich profili prędkości. Wyświetlane są też wszystkie możliwości naładowania pojazdu na trasie. Na podstawie około 1,6 miliona podróży, które jak do tej pory zostały anonimowo przeanalizowane w aplikacji, wyliczono dystans pokonywany przeciętnie w ramach pojedynczego przejazdu. Wyniki wskazują, że:
- 90% wszystkich podróży jest krótszych niż 50 km
- 96% wszystkich podróży jest krótszych niż 100 km
Średnia odległość jednorazowo pokonywana przez użytkowników różni się w zależności od rynku. Mimo to wyniki są obiecujące i pokazują, że 90% podróży zarejestrowanych w aplikacji można odbyć wyłącznie „na prądzie”, za kierownicą obecnie oferowanych hybryd plug-in Mercedes-Benz.
Aplikacja nie tylko sprawdza, czy do celu można dotrzeć na napędzie elektrycznym, ale codziennie informuje też o zapotrzebowaniu na moc i dostępnej infrastrukturze ładowania na trasach. Co więcej, użytkownik ma możliwość symulacji czasów ładowania dla różnych opcji ładowania. Obecnie aplikacja analizuje stacje ładowania w ponad 30 krajach, w tym w Polsce.