Platige image stworzyło trailer produkcji Ubisoftu

Wczoraj publikowaliśmy wyciąg najważniejszych informacji z konferencji Ubisoft. Dziś zajmiemy się konkretnym fragmentem całego wydarzenia. Platige image – polska spółka specjalizująca się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D i cyfrowych efektów specjalnych – stworzyło trailer nowej produkcji Ubisoftu.

Hyper Scape, bo o nim mowa, to gra akcji z gatunku FPS battle royale, dostępna w modelu free to play. To też zupełnie nowy tytuł z bogatym światem, oryginalną historią i niespotykanymi dotychczas postaciami.

Trwający niemal 3 minuty cinematik przenosi widza do wirtualnych i realnych światów z 2054 roku, gdzie toczy się akcja gry. Nad animacją pracował 130-osobowy zespół twórców z Platige Image. Ogromne wrażenie robi również fakt, że na potrzeby Hyper Scape stworzono łącznie ponad 200 assetów.

Stworzony trailer wprowadził nas w tajniki świata nowego tytułu od Ubisoft. Gracze będą uczestniczyć w zabawie z perspektywy pierwszej osoby, łącząc się z innymi w niewielkie grupy. Rywalizacja w tych futurystycznych realiach opierać się będę na starciach kilku zespołów walczących o przetrwanie na zmieniającej się podczas zabawy arenie.

Studio rozpoczęło swój udział w projekcie już na etapie pracy nad scenariuszem, a jego głównym zadaniem było przygotowanie dynamicznej animacji demonstrującej szybkie tempo rozgrywki oraz stworzenie hiperrealistycznych postaci głównych bohaterów.

„Byliśmy zaangażowani w projekt już we wczesnej fazie produkcji. W siedzibie Ubisoftu, w Montrealu mieliśmy dostęp do pierwszych wersji gry, jak również do ciągle aktualizowanego builda. Wspólnie przeszliśmy przez wszystkie fazy dojrzewania nowego IP, co było bardzo ekscytujące, ale też pełne wyzwań. Na każdym z etapów produkcji spotykaliśmy się z dużym zrozumieniem procesu powstawania CG, dostaliśmy dużą dozę zaufania oraz mnóstwo pozytywnego feedbacku.” – komentuje Bartek Kik, reżyser trailera z Platige Image

„Na planie mocap spędziliśmy 5 dni – sesja główna trwała 2 dni, z 1 dniem na próby. Kolejnego dnia robiliśmy dogrywki, a następnego realizowaliśmy sesję faceware. Oddanie płynności i dynamiki rozgrywki było dla nas kluczowe, dlatego pracowaliśmy z niezastąpionym Maćkiem Kwiatkowskim oraz dwójką artystów parkour’owych – Moniką Mińską oraz Jakubem Grossmanem.” – dodaje Agata Bereś, CG Producer ze studia Platige Image.

Niewątpliwe poziom trudności całego przedsięwzięcia został podniesiony na wyższy poziom przez sytuację epidemiologiczną, gdzie zarówno ponad 100- osobowy zespół Platige Image, jak i ekipa Ubisoftu, musieli przejść na model pracy zdalnej. Pomimo to projekt kontynuowano, a widzowie otrzymali oszałamiający efekt końcowy na czas.

„Zaufanie jakie otrzymujemy od Ubisoftu to dla nas powód do dumy, ale też duża odpowiedzialność. Cieszymy się, że w tym trudnym dla wszystkim czasie, udało nam się wspólnie stworzyć produkcję na najwyższym poziomie.” – podsumowuje Piotr Prokop, Business Development Director w Platige Image.

Warto podkreślić, że to nie pierwszy projekt realizowany przez warszawskie studio dla światowego giganta. Pracownicy Platige Image są odpowiedzialni za cinematiki do takich produkcji jak m.in. Tom Clancy’s The Division 2, Rainbow Six Quarantine, czy Watch Dogs 2.

Premiera cinematika odbyła się w ramach prezentacji gry w wersji beta dla komputerów stacjonarnych. Oficjalna premiera Hyper Scape jest planowana pod koniec lata na PC, PS4 oraz Xbox One.

epoint