C. Pierzan z Platformy Detalistów o touchless check-out

Cezary Pierzan, prezes Platformy Detalistów, ocenia dla ISBtech trendy „touchless check-out” w cyfrowych płatnościach.

Dla nas i naszych partnerów kluczowym trendem na przecięciu handlu i technologii, który stanowi jednocześnie o misji i wizji rozwoju Platformy Detalistów, to w pełni cyfrowy „touchless check-out” w ramach jednego rozwiązania konsumenckiego funkcjonującego zarówno w kanale sprzedaży stacjonarnej, jak i internetowej.

Konsumenci oraz detaliści oczekują innowacji, które zapewnią im bezpieczeństwo, udogodnienia procesowe, transparentność i wymierne, w tym materialne, korzyści. Bezkontaktowa obsługa transakcji ma szereg implikacji dla interakcji zakupowych, które mają miejsce we wszystkich sektorach handlu.

Wykorzystanie smartfona w roli portfela jest dziś – dla istotnej części konsumentów – naturalnym sposobem nabywania produktów i płacenia za usługi. Platforma Detalistów postrzega proces zakupowy, niezależnie od kanału, holistycznie: to nie tylko uregulowanie płatności, ale także wydanie dowodu zakupu (paragonu czy faktury) i możliwość skorzystania z benefitów, np. w ramach programów lojalnościowych.

Urządzenia mobilne mogą być bezpiecznym i wydajnym repozytorium oraz nośnikiem różnych danych, które w tej chwili rozproszone są na wielu, często fizycznych nośnikach. Naszym pierwszym celem na tej drodze jest całkowite wyeliminowanie z każdej transakcji papieru, który jako medium jest nietrwały i nie gwarantuje prywatności.

Zarówno środki płatnicze, jak i dowody zakupu mogą zostać w pełni zdigitalizowane, ułatwiając konsumentom procesy zakupowe, w tym m.in. wygodniejsze śledzenie swoich wydatków czy realizowanie zwrotów zakupionych towarów.

Koncepcja i trend „touchless check-out” jest szansą na zrealizowanie wielu postulatów, które – co warto podkreślić –zaspokajają oczekiwania zarówno detalistów, jak i konsumentów. To także pozytywne zjawisko w kontekście zrównoważonego rozwoju w handlu.

Jeśli uświadomimy sobie w kontekście usługi eParagonu, że każdego roku drukowanych jest łącznie ponad 600 000 kg papierowych paragonów, które są kłopotliwe zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla samych kupujących, którzy pozbawieni są często możliwości zwrotu towarów przez zniszczenie lub zgubienie dowodu zakupu, uzyskujemy obraz skali korzyści jakie przed nami otwiera tylko to jedno rozwiązanie.