A. Kostrzębski z ESL Polska o sile e-sportu

Adrian Kostrzębski z ESL Polska ocenia dla ISBtech potencjał i perspektywy e-sportu.

Pandemia koronawirusa wręcz książkowo opisuje nieprzewidywalną sytuację o olbrzymim wpływie na rzeczywistość. Dla każdej firmy z branży eventowej odwołanie na czas nieokreślony całych cykli wydarzeń jest problematyczne.

W przypadku wydarzeń e-sportowych, jakie organizuje ESL staramy się aby każdy , z naszych cykli mógł odbyć się w późniejszym terminie, w formacie studyjnym lub online.

Jest to możliwe dlatego, że e-sport wywodzi się z przestrzeni internetowej i dopiero z biegiem czasu przeniósł się na stadiony. E-sport jest w tym momencie jedną z niewielu dyscyplin sportowych, w której turnieje, ligi i mistrzostwa mogą się odbywać praktycznie normalnie.

Oczywiście bez udziału publiczności na żywo, co jest odczuwalną stratą, ale nadal zostaje, to co najważniejsze, czyli rywalizacja sportowa, emocje i smak wygranej oraz transmisja live dla fanów.

Generalnie, nie zatrzymujemy się. Aktualnie trwa 20. sezon ESL Mistrzostw Polski, a niedawno zakończył się z rekordowymi wynikami oglądalności 11. sezon ESL Pro League.

Transmisje z całego cyklu odbywają się w kanałach własnych ESL oraz w telewizjach linearnych, które nabyły prawa do transmisji cyklu. W obliczu pandemii koronawirusa decydujemy się na rozgrywki za pośrednictwem internetu, stawiając na publikę zgromadzoną przed ekranami i jak pokazują wyniki oglądalności naszych rozgrywek tejże nie brakuje. Fani sportu są spragnieni emocji i rywalizacji i e-sport jest w stanie im to zapewnić w obecnej sytuacji.

E-sport w czasach koronawirusa zatacza koło – wracamy tam, gdzie wszystko się zaczęło czyli do Internetu. Wyjątkowe sytuacje wymagają wyjątkowych pomysłów. Jednym z nich jest CANAL+ Estraklasa Cup. Jest to turniej, który wypełnia lukę po braku rozgrywek piłkarskich.

Wyselekcjonowani piłkarze klubów Ekstraklasy walczą na wirtualnej murawie o tytuł mistrzowski. Turniej e-sportowy, który rozgrywany jest w pełni online, z domu, a pokazywany jest przez cztery w dni tygodniu w tradycyjnej telewizji jest olbrzymim wyzwaniem zarówno technologicznym jak i ludzkim.