J. Wyszyński o Pyramid Games i branży gier

Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games – firmy która szykuje się do debiutu na NewConnect – w komentarzu dla ISBtech o genezie powstania firmy, pasjach twórców, perspektywach branży gier i… piramidach.  

Geneza powstania firmy  

Pyramid Games zostało zapoczątkowane przez Jacka Wyszyńskiego, szefa studia w 2012 roku i od tamtej pory nieprzerwanie tworzy i utrzymuje stanowiska pracy w branży gier inwestując w młode talenty tworzące gry na terenie Lublina.

Pyramid Games jest firmą produkcyjną skupiającą w jednym biurze ponad 30 deweloperów produkujących (oprócz projektów autorskich), również gry na zlecenie spółek takich jak: Ultimate Games, Gaming Factory czy PlayWay (który jest znaczącym akcjonariuszem spółki).

Geneza nazwy i plany firmy

Piramidy to fascynujące budowle. Ich ogrom inspiruje, a perfekcyjna geometria budzi podziw. Uczeni do dziś zastanawiają się w jaki sposób wykonano te niesamowite monumenty. Niektórzy twierdzą, że to niemożliwe, aby zostały stworzone przez człowieka.

Chcemy aby nasze gry były jak piramidy – solidne, budzące zachwyt i podziw. Chcemy by nasza firma, tak jak piramidy, istniała tysiące lat.

Nasze motto: „Work so hard people think the Aliens did it!”

Nazwa ta ma wiele znaczeń, oprócz powyższego istotne jest również to, że stawiamy na dywersyfikację tworzonych projektów, jest to rodzaj piramidy – na samej górze duży projekt własny tworzony 3 lata, pod nim wiele projektów mniejszych (różne gatunki gier), jeszcze niżej gry mobilne i gry oraz assety tworzone na zlecenie – razem stanowią solidną konstrukcję jaką jest nasza firma.

Pyramid Games planuje produkować co najmniej 3-5 gier rocznie i jedną większą co 3 lata.

Pyramid Games zawarło umowę inwestycyjną z podmiotem inwestującym w branży gamingowej, w ramach której obie strony, w ciągu najbliższych 3 lat współpracować będą przy 9 nowych projektach.

Zainteresowania twórców

Studio tworzone jest przez pasjonatów gier, nauki i science-fiction które to pasje przelewane są we flagowe projekty spółki, jak np. Rover Mechanic Simulator, gdzie pomysł, aby stworzyć Rover Mechanic Simulator, pojawił się w lutym 2019 r., gdy NASA poinformowała o awarii i zakończeniu misji łazika Opportunity.

Ekipę Pyramid Games tworzą pasjonaci eksploracji kosmosu, a Czerwonej Planety w szczególności, którzy wówczas mieli już na koncie tworzenie innego tytułu od Pyramid Games: Occupy Mars. Twórcy są również pasjonatami nauki i Science-Fiction!

Ich gry koncentrują się na tematyce odkrywania nieznanego i zdobywania wiedzy. Gry od Pyramid Games zabierają graczy na Marsa i z powrotem, uczą ich, jak zostać inżynierem NASA lub pokazują ciekawą pracę paleontologa.

Perspektywy branży gier 

Osobiście nie znam branży z lepszymi perspektywami. Wartość globalnego rynku gier już w 2015 roku przekroczyła wartość światowego rynku filmowego, a od roku 2018 gry komputerowe są najbardziej dochodowym sektorem rozrywki generując przychody znacznie większe niż światowa branża filmowa i muzyczna łącznie.

Obecna sytuacja związana ze światową pandemią dodatkowo przypomniała jak ważna jest branża gier, nie tylko ze względu na zwiększone zapotrzebowanie konsumentów, ale również ze względu na rynek pracy i stabilność zatrudnienia – w game devie pracownicy mogą bez problemu pracować z domów, a tworząc projekty własne jesteśmy niezależni od zewnętrznych zleceniodawców. Warto również śledzić rozwój nowych technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które otwierają zupełnie nowe możliwości dla branży.