Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 15-19 września.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Streaming: Netflix pozostaje liderem polskiego rynku SVOD z 26% udziałem, ale traci aż 6 pkt proc. r/r, według danych JustWatch dotyczących rynku streamingowego w Polsce za II kwartał 2025 roku. Disney+ notuje najlepszy wynik kwartału – wzrost o 2 pkt proc. Max oraz Prime Video zbliżają się do siebie z udziałami na poziomie 16% i 15%. Viaplay zakończył działalność w Polsce z końcem czerwca, kończąc kwartał z 3%. Player utrzymuje silną pozycję jako najpopularniejsza lokalna platforma.
Program kosmiczny: Polska zakupi 6 satelitów komunikacyjnych za 2 mld zł ze środków KPO. Inwestycja przewiduje zakup satelitów oraz ulokowanie w Polsce centrum przetwarzania danych Według MFiPR, dzięki tej inwestycji Polska będzie mieć „większy i w pełni suwerenny dostęp” do bezpiecznej łączności satelitarnej stanowiącej wsparcie dla systemu obserwacji, ochrony cywilów, zarządzania kryzysowego, ochrony infrastruktury krytycznej oraz bezpieczeństwa narodowego. Minister Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz poinformowała, że na planowanej inwestycji mają skorzystać również polskie firmy, które „dostaną możliwość włączenia się w globalne łańcuchy dostaw dla produktów i usług kosmicznych”.
Cyfryzacja usług: Użytkownicy e-Urzędu Skarbowego (e-US) mogą umówić wizytę w urzędzie skarbowym. Do tej pory takie wizyty można było umawiać za pośrednictwem formularza na stronie internetowej, telefonicznie lub osobiście w urzędzie. W pierwszym półroczu 2025 r. podatnicy w całym kraju umówili przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” ponad 2,3 mln wizyt. 94% osób było zadowolonych ze swojej wizyty. Średni czas obsługi podatnika wyniósł 18 minut. Nie trzeba umawiać wizyty, aby złożyć dokument w urzędzie.
Program kosmiczny: Składka Polski do Europejskiej Agencji Kosmicznej będzie sukcesywnie rosła, a rząd chce, by środki z agencji były wydawane na projekty w kraju, poinformował minister finansów i gospodarki Andrzej Domański. „Jesteśmy w kontakcie z ESA i bardzo nam zależy, żeby te pieniądze były wydawane w sposób bardzo efektywny na projekty w Polsce. Dla nas przemysł kosmiczny musi być jednym z silników napędowych polskiej gospodarki” – powiedział Domański.
Cyberbezpieczeństwo: Instytucje finansowe w Europie odnotowały aż 20,8 mld przypadków złośliwej aktywności w ubiegłym roku. Branża jest trzecią najczęściej atakowaną przez cyberprzestępców – wynika z raportu Fortinet. 58% decydentów IT w europejskich instytucjach finansowych wskazuje brak kompetencji jako główną przyczynę naruszeń bezpieczeństwa; liczba pracowników zajmujących się cyberbezpieczeństwem w Europie zmniejszyła się o 0,7% r/r; w pierwszej połowie 2025 r. liczba zidentyfikowanych podmiotów, które stanowiły zagrożenie, wzrosła aż o 400%. „Gdy firmy potrzebują umiejętności związanych z 5G lub GenAI, rekrutują specjalistów zajmujących się konkretnie tymi zagadnieniami. To natychmiastowo zaspokaja potrzebę, ale także stawia na ważnym dla aspektów bezpieczeństwa stanowisku nową osobę, która niewiele wie o kulturze i strukturze przedsiębiorstwa. Taki pracownik nie mówi językiem bankiera, nie ma wiedzy na temat ubezpieczeń. W momencie wdrażania nowych systemów ochronnych może też pojawić się naturalny opór ze strony zespołu, który wcześniej miał pełny dostęp do wszystkich zasobów, a teraz wprowadzanie danych uwierzytelniających wymagane jest co godzinę. Kluczowa staje się umiejętność wyjaśnienia sensu wdrażanych zabezpieczeń oraz sposobu ich działania w języku firmy i w odniesieniu do jej struktury” – powiedziała dyrektorka regionalna w firmie Fortinet Jolanta Malak.
Cyberbezpieczeństwo: Koszty odzyskiwania danych po atakach ransomware w branży edukacyjnej na świecie spadły do najniższego poziomu od lat, wynika z raportu Sophos. W szkolnictwie wyższym odnotowano spadek aż o 77% (do 900 tys. USD), a w szkołach podstawowych i średnich – o 39% (do 2,28 mln USD). Po raz pierwszy w historii badania phishing był główną przyczyną ataków w szkołach podstawowych i średnich. Luki w zabezpieczeniach trzeci rok z rzędu były najczęstszym wektorem ataku w szkolnictwie wyższym. Ponad 60% placówek wciąż mierzy się z brakami kadrowymi i niedoborem narzędzi ochronnych.
Cyberbezpieczeństwo: Zespół CERT Polska tylko w pierwszej połowie 2025 roku zarejestrował ponad 100 tys. domen phishingowych służących cyfrowym przestępcom, w tym kilkadziesiąt tysięcy domen z ofertami fałszywych inwestycji. To więcej niż w całym 2024, kiedy to na Listę Ostrzeżeń trafiło w sumie 92 tysiące domen. Jak przekonuje Ministerstwo Finansów, niezbędne są zakrojone na szeroką skalę działania edukacyjne chroniące społeczeństwo przed cyberzagrożeniami. Przykładem takich działań jest trwająca obecnie kampania społeczna „Bezpieczne Złotówki”, realizowana przez Ministerstwo Finansów i Fundację THINK!. Wzrost liczby wykrytych niebezpiecznych stron internetowych to efekt nie tylko doskonalenia narzędzi wykrywających cyberzagrożenia, ale i niesłabnącej popularności phishingu oraz ataków socjotechnicznych. Cyfrowi przestępcy coraz częściej kuszą nas obietnicą pewnych zysków, mnożąc strony internetowe oferujące fałszywe inwestycje.
AI: Najnowszy raport Capgemini Research Institute „Harnessing the value of AI: Unlocking scalable advantage” pokazuje, że generatywna sztuczna inteligencja wychodzi z roli pomocnika i coraz śmielej wkracza do zespołów jako pełnoprawny współpracownik. Już niemal 6 na 10 organizacji przewiduje, że w ciągu roku Gen AI będzie działać jak aktywny członek zespołu lub nawet nadzorować inne systemy AI – to wyraźny skok w porównaniu z obecnymi 44%. „Rozwój AI w firmach postępuje znacznie szybciej niż w przypadku innych technologii. Organizacje sprawdzają jej możliwości we wszystkich obszarach działalności, jednak szeroka implementacja nie zawsze przekłada się na oczekiwany zwrot z inwestycji. Podstawą sukcesu jest stworzenie solidnych baz wiedzy biznesowej w bezpiecznym, zgodnym z regulacjami środowisku, które zapewnia ochronę informacji i pełną poufność. Dopiero takie podejście, połączone z nowym modelem współpracy człowieka z AI, daje gwarancję realnych korzyści” – powiedział project manager, insights & data, Capgemini Polska Hubert Nafalski.
Cyfryzacja: Cyfrowa Polska alarmuje, że Europa przegrywa cyfrowy wyścig. Potrzebujemy pilnego uproszczenia unijnych regulacji. Jeśli Europa nie uprości swoich przepisów, zostaniemy jedynie odbiorcą cudzych technologii – ostrzega Związek Cyfrowa Polska. Organizacja przekazała Ministrowi Cyfryzacji opracowanie dot. uproszczenia unijnych regulacji cyfrowych, w którym punkt po punkcie wyjaśnia, jak obecne prawo dławi potencjał innowacyjny i zniechęca młode spółki do działania na wspólnym rynku. To element szerokiej dyskusji na temat unijnej biurokracji oraz mającego ją ograniczać pakietu uproszczeń Omnibus.
AI: Najnowszy raport State of AI Application Strategy 2025 firmy F5 pokazuje, że średnio co czwarta aplikacja korzysta już z AI, a 70% przedsiębiorstw sięga po generatywną sztuczną inteligencję. Problem w tym, że zaledwie 2% firm można uznać za w pełni przygotowane do skalowania AI. Aż 77% organizacji znajduje się na umiarkowanym poziomie gotowości, często bez odpowiednich zabezpieczeń i ram zarządzania w środowiskach wielochmurowych. „To luka, która może rodzić poważne ryzyka – od cyberataków po bariery regulacyjne. AI staje się kluczowym elementem strategii biznesowych, dlatego firmy muszą myśleć nie tylko o eksperymentach, ale przede wszystkim o bezpieczeństwie i skalowalności. Raport wskazuje konkretne działania, które pozwalają wdrażać AI z większym zaufaniem i kontrolą. Bez odpowiedniego nadzoru i zabezpieczeń sztuczna inteligencja zamiast wspierać biznes, może zwiększać ryzyko zagrożeń” – podkreśla chief product and corporate marketing officer w F5 John Maddison.
Contact center: Nadmierne poleganie na sztucznej inteligencji w obsłudze klienta może pozbawiać firmy znacznych przychodów. Pokazuje to niedawne badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez firmę Ventrica na ponad 2000 konsumentów, którzy wyraźnie stwierdzili, że preferują obsługę przez ludzi, a nie boty. Są oni w stanie wydać nawet o 2500 zł rocznie więcej na marki, które zapewniają im pozytywne doświadczenia oparte na kontakcie z człowiekiem.
Regulacje: Orange Polska chce m.in., żeby Urząd Komunikacji Elektronicznej zniósł obowiązki regulacyjne na operatorach na rynkach zakańczania połączeń, podał operator w stanowisku w ramach konsultacji UKE.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Allegro: Pracuje nad nową strategią, nowymi strategicznymi rynkami, nowymi segmentami i nie wyklucza przy tym akwizycji. Zaś dzięki umowie z DPD przyspieszy wzrost wolumenu przesyłek zarządzanych przez spółkę, poinformował prezes Marcin Kuśmierz.
Allegro: Podwyższyło oczekiwania dla skonsolidowanych przychodów i skorygowanego zysku EBITDA w całym bieżącym roku, odpowiednio do 11,9-12,1 mld zł (8-11% wzrostu) oraz 3,4-3,5 mld zł (13-17% wzrostu r/r), podała spółka.
Allegro: Odnotowało 385,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 347,05 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Cloud Technologies: Po wynikach II kwartału br. spodziewa się, że cały rok 2025 będzie ponownie rekordowy pod względem sprzedaży, poinformował prezes Piotr Prajsnar.
Wasko: Odnotowało 3,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2025 r. wobec 0,92 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Grupa InPost: Stawia na dalszy rozwój innowacyjnych usług finansowych InPost Pay, mianując Łukasza Dziekana na stanowisko Financial Services Business Director. Manager z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu skalowalnych produktów finansowych i technologicznych skupi się na integracji wygody zakupów online z kompleksowymi narzędziami finansowymi w aplikacji InPost Mobile.
Symfonia kontynuuje dynamiczny rozwój i otwiera się na nowych partnerów biznesowych
Symfonia: W roku finansowym 2025 spółka zrealizowała trzy przejęcia firm technologicznych, które wzmocniły portfolio produktowe oraz kompetencje w obszarze rozwiązań chmurowych. Rozwój przełożył się także na wzrost zatrudnienia – dziś Grupa Symfonia liczy ponad 800 osób, podczas gdy rok wcześniej pracowało w niej około 650 osób.
Ice Code Games: Paweł Łaskarzewski został prezesem i ma realizować wzmocnienie strategii o nowy filar – budowę skarbca Bitcoin, pierwszego tego typu projektu na polskim rynku publicznym.
Future Mind: Ogłosił dołączenie nowego head of business development. Stanowisko objął Łukasz Woźnica – doświadczony ekspert w obszarze sprzedaży, ekspansji zagranicznej i digitalizacji. Od ponad 15 lat wspiera on firmy w rozwoju biznesu w Polsce i na rynkach międzynarodowych.
DXC Technology: Ogłosiło uruchomienie nowego Centrum Kompetencji AI w Polsce. Blisko 500 ekspertów specjalizujących się w różnych obszarach sztucznej inteligencji (AI) będzie realizować projekty dla klientów krajowych i zagranicznych. Nowe centrum pomoże firmom z wielu branż w pełni wykorzystać potencjał AI – usprawniając operacje, zwiększając efektywność i obniżając koszty.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
PFR Ventures: Podpisało kolejne trzy umowy z Momentum Capital Partners, Navivo Capital oraz vastpoint w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Nowe fundusze będą dysponować kapitałem o łącznej wartości ponad 410 mln zł, z czego wkład PFR Ventures wynosi blisko 240 mln zł. Środki zostaną wykorzystane na inwestycje w innowacyjne polskie startupy, podał PFR.
Thorium Space: Zakończyło kolejną rundę finansowania. Dokumenty związane z debiutem na NewConnect mają zostać złożone jeszcze w bieżącym roku, podała spółka.
Spyrosoft: Pomyślnie zakończył badanie due diligence spółki z rynku amerykańskiego i ujawnił, że w kwietniu br. zawarł z jej udziałowcami niewiążący list intencyjny, w którym wyraził zainteresowanie nabyciem docelowo 100% udziałów, podał Spyrosoft. Spółka zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem rozwiązań cyfrowych, obejmujących tworzenie strategii marki, doświadczeń użytkownika oraz rozwojem aplikacji internetowych i mobilnych, a także doradztwem strategicznym.
Shoper: Nabył pozostałe 40% udziałów w spółce Sempire Europe za 15 mln zł, podał Shoper, który stał się jedynym wspólnikiem Sempire. Spółka jest agencją marketingu internetowego dla rynku e-commerce, świadczącą usługi pozycjonowania (SEO), prowadzenia kampanii reklamowych (SEM) oraz zarządzania profilami w mediach społecznościowych.
DRUID AI: Pozyskał 31 mln USD na rozwój technologii i ekspansję na kluczowych rynkach, w tym w Polsce. DRUID AI współpracuje już z ponad 300 klientami z sektora finansowego, produkcyjnego, telekomunikacyjnego i administracji publicznej.
Check Point Software Technologies: Ogłosił przejęcie firmy Lakera, jednego z najbardziej innowacyjnych dostawców natywnego bezpieczeństwa AI, założonego przez ekspertów AI pracujących wcześniej dla Google i Meta. Przejęcie to uznawane jest za jedno z najważniejszych wydarzeń roku w obszarze cyberbezpieczeństwa AI, którego globalny rynek w 2025 r. szacowany jest na 25-30 mld dolarów. Lakerę wyróżnia kompleksowe podejście do bezpieczeństwa sztucznej inteligencji. To rozwiązanie AI-native, stworzone specjalnie do ochrony dużych modeli językowych LLM, generatywnych systemów i agentów AI przed prompt injection, wyciekiem danych czy manipulacją modeli.
Scanway: Złożył do KNF wniosek o zatwierdzenie dokumentu sporządzonego w związku z planowanym przejściem na rynek główny GPW.
IMS: W grze jest obecnie blisko 10 projektów M&A, z czego 1-2 akwizycje mogą wydarzyć się w najbliższych miesiącach, podała spółka. Grupa IMS zanotowała w pierwszej połowie 2025 roku 7,1 mln zł wyniku EBITDA i 2,7 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, utrzymując – pomimo negatywnych dynamik nominalnych rezultatów w ujęciu rok do roku – relatywnie wysoką rentowność (23% na poziomie EBITDA i 9% na poziomie zysku netto).
OTCF: Podpisał umowę objęcia akcji serii M spółki Intersport Polska.

Nothing Tech: Ogłosiło pozyskanie 200 mln USD w najnowszej rundzie finansowania Serii C, osiągając wycenę 1,3 mld USD. Nowe finansowanie daje Nothing podstawy do przyspieszenia innowacji produktowych i zwiększenia inwestycji w produkty oparte na sztucznej inteligencji, aby kontynuować globalną ekspansję.
Nvidia: Poinformowała, że zainwestuje 5 mld USD w Intela, wspierając borykającego się z problemami producenta chipów kilka tygodni po tym, jak Biały Dom doprowadził do umowy, w której rząd USA nabył znaczący udział w spółce.
Tar Heel Capital Pathfinder: Zainwestował w trzy nowe projekty: GigaSell.AI (agent AI generujący leady B2B dla działów handlowych), SafeMe (osobisty asystent bezpieczeństwa) i TenderPro (agent AI do automatyzacji obsługi zamówień publicznych). Łącznie fundusz przeznaczył na te inwestycje w pierwszych transzach prawie 4 mln zł.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Allegro: Ocenia, że w 2026 r. ok. 40% realizowanych przez spółkę projektów będzie opierało się w jakiś sposób na sztucznej inteligencji (AI), poinformował prezes Marcin Kuśmierz.
Grupa Arteria: Wprowadza największą zmianę w historii swojego pionu Contact Center. Od teraz działa on pod marką Arteria Customer Experience. To nie zmiana w ofercie, lecz w sposobie jej komunikowania – firma chce jasno pokazać, że wykracza daleko poza tradycyjną obsługę telefoniczną i projektuje pełne doświadczenia klienta, wspierane sztuczną inteligencją, automatyzacją i innowacyjnymi narzędziami cyfrowymi. W 2024 roku Arteria Customer Experience zdobyła ponad 30 nowych kontraktów, w tym 7 na rynkach zagranicznych, zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych i utworzyła spółkę w Czechach. Na najbliższe miesiące zaplanowano kolejne inwestycje w AI (voiceboty, chatboty, analiza danych ASR), rozwój wielokanałowej obsługi, a także poszerzenie oferty o nowe języki, szkolenia i projekty dla sektora publicznego.

Atman: Oddał do użytku pierwszy z trzech budynków kampusu Atman Data Center Warsaw-3 (WAW-3) w Duchnicach pod Warszawą, podała spółka. Łączny docelowy budżet przeznaczony na budowę całego kampusu szacowany jest na 2,5 mld zł.
XTB: Rozpoczęło największą w historii marki szerokozasięgową kampanię na 13 rynkach na czterech kontynentach, która potrwa do końca roku, podała spółka.
XTB startuje z szerokozasięgową kampanią reklamową na 4 kontynentach
Honeywell: Rozbudowuje centrum kompetencji inżynieryjnych o wysokiej specjalizacji w Polsce. „Kluczową rolę pełni tu krakowskie centrum badawczo-rozwojowe, w którym pracujemy nad rozwiązaniami dla naszych klientów z branż lotniczej i obronnej. Nasze strategiczne inwestycje w polskie badania i rozwój pokazują, że Polska jest gotowa, by umacniać swoją obecność na europejskiej mapie technologii – nie tylko jako dostawca nowoczesnych produktów, lecz także jako ośrodek, w którym innowacje się rodzą, dojrzewają i są eksportowane na globalne rynki” – mówi Przemysław Szuder, prezes Honeywell na Europę.

OKX: Rozwija swoją obecność w Polsce, wprowadzając rozwiązania dopasowane do lokalnych potrzeb użytkowników. „Dzięki integracji BLIK i popularnych metod płatności mobilnych, takich jak PayPal, Apple Pay i Google Pay, korzystanie z kryptowalut staje się prostsze i bardziej dostępne. Jednocześnie partnerstwa z globalnymi markami sportowymi, McLaren Formula 1 i Manchester City FC, pozwalają platformie angażować lokalną społeczność” – powiedział ISBtech Erald Ghoos, CEO OKX.
Centrum Łukasiewicz, Siemens: Ogłosiły współpracę na rzecz cyfrowej transformacji polskiego przemysłu i cyberbezpieczeństwa. Współpraca ma się odbywać poprzez m.in. wdrażanie narzędzi cyfrowych przeznaczonych dla sektora chemicznego i farmaceutycznego, rozwój technologii automatyzacji i cyfryzacji przemysłu. Dotyczy to także rozwiązań o podwójnym zastosowaniu cywilnym i wojskowym (dual use), takich jak autonomiczne pojazdy AGV/AMR.
Polska Grupa Lotnicza z partnerstwem strategicznym z Google Cloud
Polska Grupa Lotnicza (PGL) oraz Google Cloud: Ogłosiły strategiczne partnerstwo, którego celem jest przyspieszenie transformacji cyfrowej PGL i wykorzystanie zaawansowanych technologii – w tym sztucznej inteligencji – do budowy przewagi konkurencyjnej w branży lotniczej, podała PGL. Kluczowym elementem współpracy będzie utworzenie w strukturach PGL Centrum Kompetencyjnego Przetwarzania Danych, Sztucznej Inteligencji i Chmury Obliczeniowej.
Orlen: Podpisał z Google Cloud porozumienie o współpracy przy wdrażaniu rozwiązań sztucznej inteligencji, podała spółka. Dzięki temu koncern uzyska dostęp do rozwiązań wspierających rozwój zintegrowanych narzędzi cyfrowych, m.in. w segmencie detalicznym i energetyce. Porozumienie zakłada m.in. wykorzystanie zaawansowanej analityki danych oraz data science, budowę i rozwój nowoczesnej platformy danych oraz zdobywanie nowych kompetencji.
Poczta Polska: E-sklep Poczty Polskiej, po ponad roku od uruchomienia, ma w ofercie niemal 7 tys. produktów, a średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła w 2025 roku o 40%, przekraczając wartość 200 zł, podała Poczta. W sierpniu w ramach usługi Pocztex dostarczalność zakupów konsumenckich w standardzie D+1 osiągnęła 95,4%, wskazano także.
Medicalgorithmics: Podpisał umowę z Zenicor Medical Systems AB, na mocy której udostępni firmie algorytmy sztucznej inteligencji DeepRhythmAI (DRAI) oraz platformę DRP Medicalgorithmics po zakończeniu procesu integracji i uzyskaniu odpowiednich zgód regulacyjnych, podała spółka. Kontrakt gwarantuje miesięczne minima. To 17. klient pozyskany przez Medicalgorithmics w tym roku i druga umowa na rynku skandynawskim.
Allegro i DPD Polska: Podpisały umowę o współpracy, dzięki której sieć Allegro Delivery powiększy się do 33 tys. automatów paczkowych oraz 37 tys. punktów odbioru (PUDO) w całej Polsce, podało Allegro. W ramach usługi klienci będą mogli skorzystać także z dostaw kurierskich.
Cisco: Zaprezentowało podczas konferencji .conf25 w Bostonie rozwiązanie Splunk Observability oparte na Agentic AI. Nowe portfolio wspiera organizacje w budowaniu odporności cyfrowej, dostarczając wgląd w czasie rzeczywistym oraz umożliwiając proaktywne zarządzanie incydentami. Splunk Observability integruje dane z różnych środowisk, od sieci, przez infrastrukturę, po aplikacje, zapewniając pełen kontekst biznesowy i techniczny. Rozwiązanie wdraża agentów AI na każdym etapie monitorowania, co pozwala szybciej rozwiązywać problemy, zwiększać stabilność usług oraz kontrolować jakość działań. Dzięki połączeniu technologii Cisco i Splunk, organizacje zyskują narzędzie, które nie tylko zwiększa niezawodność środowisk cyfrowych, lecz także wspiera stabilny rozwój biznesu w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu technologicznym.
NovaPay EU: Ogłosiła premierę swojej europejskiej aplikacji mobilnej stworzonej dla Europejczyków oraz zamieszkujących w UE Ukraińców – szczególnie tych, którzy już znają i ufają marce NovaPay. Od dziś użytkownicy w całej Unii Europejskiej mogą korzystać z aplikacji NovaPay Mob.
Signify: Przedstawił dwa nowe produkty – Signify SunStay Pro gen2 i Signify SunStay Pro gen2 mini – podkreślające innowacje firmy w dziedzinie zintegrowanego systemu ulicznego oświetlenia solarnego. Nowe produkty odzwierciedlają zaangażowanie firmy Signify w tworzenie wysokiej jakości, zrównoważonych produktów, zintegrowanych systemów i usług zaprojektowanych z myślą o optymalnej wydajności. Wraz z wprowadzeniem kolejnych profesjonalnych produktów oświetleniowych w nadchodzącym roku, umocniona zostanie rola marki Signify w portfolio wysokowydajnych, energooszczędnych i cyrkularnych rozwiązań.
Samsung: Ogłosił rozpoczęcie wdrażania One UI 8 – nowej odsłony interfejsu Galaxy, która dzięki multimodalnej sztucznej inteligencji i proaktywnym sugestiom ma uczynić codzienne korzystanie z urządzeń jeszcze prostszym i bardziej intuicyjnym. Aktualizacja startuje od serii Galaxy S25 i wkrótce obejmie także Galaxy S24, Galaxy Z Fold6, Galaxy Z Flip6, Galaxy S24 FE oraz inne modele jeszcze w tym roku.
soundcore: Marka audio premium Anker Innovations prezentuje najnowszy model słuchawek do spania Sleep A30.
Future Mind: Firma doradczo-technologiczna buduje kompetencje w zakresie wdrażania technologii chmurowych, a dzięki połączeniu z europejską Grupą Solita zyskała uznanie globalnych, w tym status partnera AWS Premier Tier Services, specjalizację Microsoft AI Platform on Azure oraz status partnera Google Cloud na poziomie Premier. Ostatnio Solita rozpoczęła także partnerstwo z UpCloud, mające na celu poszerzenie oferty chmury obliczeniowej o ekonomiczną, wysokowydajną alternatywę opartą w Europie.
iRobot: Roomba Max 705 Combo jest już dostępna w sprzedaży. To inteligentne urządzenie 2w1, które łączy efektywne odkurzanie z podgrzewanym mopowaniem i automatyczną konserwacją: od opróżniania pojemnika, przez pranie wałka, po jego suszenie i uzupełnianie koncentratu StayClean.

Freenow by Lyft: Europejska aplikacja taxi oferująca szeroki zakres mobilności miejskiej odświeża identyfikację wizualną marki po raz pierwszy od 2019 roku. Celem tej strategicznej zmiany jest stworzenie jeszcze bardziej płynnego i przyjaznego doświadczenia dla milionów pasażerów i kierowców w ponad 180 miastach Europy. Użytkownicy aplikacji Freenow już teraz mogą dostrzec stopniowe zmiany w logotypie, kolorystyce i ogólnej identyfikacji wizualnej marki. Odświeżona identyfikacja wizualna będzie wdrażana w ciągu roku w różnych kanałach komunikacji i punktach styku z użytkownikami – od aplikacji i strony internetowej, przez materiały kampanii marketingowych, aż po branding na taksówkach.

MR.DIY: Rozwijająca się w Polsce malezyjska sieć dyskontów przemysłowych oficjalnie powiększyła się o dwie kolejne lokalizacje w Warszawie: pierwszy sklep MR.DIY w parku handlowym CH Zielony Targówek oraz największy sklep MR.DIY w kraju w Galerii Młociny.
Data4: Oficjalnie zainaugurował swoją działalność w Niemczech podczas uroczystego wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego kampusu centrów danych. Kampus, zlokalizowany na terenie dawnej bazy wojskowej Großauheim w Hanau, będzie w 100% zasilany ze zdekarbonizowanych źródeł energii, a ciepło odpadowe zostanie wykorzystane do ogrzewania miejskiego. Data4 chce przekształcić teren o powierzchni 25 ha, na którym znajduje się dawna baza wojskowa, w jedno z największych centrów chmury obliczeniowej i sztucznej inteligencji w Europie. Dzięki mocy 180MW obiekt ten stanie się jednym z najpotężniejszych na kontynencie.
Comarch: Wdraża platformę Google Workspace z funkcjami Gemini, by usprawnić współpracę i komunikację w całej organizacji. Projekt umożliwi pracownikom efektywne zarządzanie projektami w nowoczesnym, hybrydowym środowisku pracy. Dzięki temu Comarch zyskuje dostęp do nowoczesnych narzędzi Google Cloud, które wspierają rozwój firmy i pracę zespołów na rynkach międzynarodowych.
Banki Spółdzielcze SGB: Jako jedne z pierwszych w Polsce uruchomiły usługę BLIK Płacę Później, dzięki której można zrobić zakupy online i zapłacić za nie nawet do 30 dni później, bez dodatkowych kosztów.
baramundi software: Zostało uznane przez Info-Tech Research Group za lidera w nowym raporcie Unified Endpoint Management (UEM) Data Quadrant Report 2025. Do uzyskania czołowej pozycji baramundi w raporcie przyczyniły się przede wszystkim: wysokiej jakości wsparcie klienta, szerokie możliwości zarządzania urządzeniami wieloplatformowymi oraz efektywna integracja danych. Data Quadrant Report jest częścią programu SoftwareReviews Info-Tech Research Group i ocenia rozwiązania na podstawie bezpośrednich opinii klientów, dzięki czemu ranking odzwierciedlają rzeczywiste doświadczenia IT.
Tantis.pl: Jedna z największych księgarni internetowych w Polsce, rozpoczęła współpracę z PragmaGO, dostawcą finansowania dla firm. W ramach tej kooperacji, sklep wprowadza płatności odroczone PragmaPay dla przedsiębiorców, stając się tym samym pionierem w swojej kategorii.
BauWatch: Wprowadził udoskonaloną wersję wieży BauWatch Scout – może ona teraz działać w trybie solarnym lub być podłączona bezpośrednio do sieci energetycznej, zapewniając nieprzerwaną ochronę na budowach, w obiektach handlowych, podczas remontów czy w pustostanach.

Narwal: Producent odkurzaczy zaprezentował w Polsce swój najnowszy i robot sprzątający Narwal Flow.
Ministerstwo Cyfryzacji: W aplikacji mObywatel dostępny jest mObywatel Junior, wersja aplikacji dla wszystkich uczniów i uczennic w Polsce. Każdy uczeń może dodać dokument za pomocą kodu QR dostępnego na stronie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE). Rodzice i opiekunowie mają dostęp do legitymacji szkolnych dzieci i podopiecznych z poziomu swojego mObywatela.
Schneider Electric: Dostarczył pełne spektrum rozwiązań zasilania, klimatyzacji precyzyjnej i automatyki, wspierających przestrzeń AI-ready, o docelowej mocy IT 43 MW i powierzchni ponad 19 tys. m2 w kampusie kolokacyjnym Atman WAW-3 w Duchnicach pod Warszawą.
Polski Związek Kolarski, zondacrypto: Ogłosiły nawiązanie współpracy z firmą zondacrypto, jedną z największych i najdynamiczniej rozwijających się giełd kryptowalut w Europie. Nowy partner został oficjalnym sponsorem reprezentacji Polski na Mistrzostwach Świata i Europy w kolarstwie szosowym.
InterviewMe: Badanie oparte na analizie 17 mln prawdziwych CV stworzonych w kreatorach InterviewMe i Zety w 7 krajach (Polsce, USA, Brazylii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Włoszech) wskazuje, że Amerykanie wpisują średnio 8 umiejętności, Polacy – 6, a Niemcy i Brazylijczycy – tylko 4. Najczęściej deklarowane kompetencje Polaków to: praca zespołowa, komunikatywność, prawo jazdy, obsługa komputera oraz kreatywność. Umiejętności uniwersalne na każdym z rynków to komunikatywność i współpraca w zespole.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)






























































