Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Klarna udostępniła usługę cashback – nową funkcjonalność w swojej aplikacji zakupowej. Dzięki tej opcji klienci dokonujący zamówień za pośrednictwem platformy zaoszczędzą nawet 11 proc. wartości opłaconego koszyka zakupowego.
Klarna, międzynarodowy licencjonowany bank, konsekwentnie stawia na dalszy rozwój swojej aplikacji zakupowej. Dążąc do tworzenia nowych możliwości dla jej użytkowników i wzmacniania ich relacji z ulubionymi markami, firma uruchomiła na polskim rynku usługę cashback. Polska to na razie jedyny kraj w regionie CEE, w którym opcja jest dostępna dla klientów. Równolegle rozwiązanie zadebiutowało w Danii i Norwegii. Z kolei niektóre marki na rynkach Europy Zachodniej, które zdecydowały się dołączyć latem do programu cashback Klarny, zanotowały m/m nawet 100% wzrost zamówień na swoje produkty.

„Wprowadzenie opcji cashback w aplikacji Klarny to naturalny kierunek naszego dalszego rozwoju, który pozwala nie tylko poszerzać doświadczenia zakupowe konsumentów, ale także budować dla nich wartość dodaną i wzmacniać lojalność wobec ich ulubionych marek. Cały czas koncentrujemy się na dostarczaniu rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. Cashback Klarny to jeden z najhojniejszych tego typu programów na polskim rynku – użytkownik aplikacji może liczyć nawet na 11 proc. zwrotu za zakupy, co czyni ofertę wyjątkowo konkurencyjną – powiedział Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarna.

Na start w Polsce, cashback w aplikacji Klarna jest dostępny u kilkudziesięciu partnerów handlowych, w tym popularnych marek takich jak Sinsay, eObuwie, Notino, Pyszne.pl czy Zalando-Lounge. Co istotne, brak minimalnej kwoty zamówienia sprawia, że usługa jest atrakcyjna nawet przy drobnych zakupach. Środki z cashbacku zebrane za zakupy w aplikacji Klarna trafiają automatycznie na „Klarna saldo”. Użytkownik decyduje, jak je wykorzystać – może przeznaczyć je na kolejne zakupy lub wypłacić na swoje konto bankowe. Ta możliwość wyboru sprawia, że usługa jest w pełni elastyczna i ułatwia zarządzanie zgromadzonymi finansami.
„Warunkiem skorzystania z oferty cashback jest dokonanie zakupów za pośrednictwem naszej aplikacji oraz posiadanie wewnętrznego rachunku tzw. Klarna Saldo. Środki z cashbacku będą automatycznie gromadzone właśnie na nim. Co istotne, samo posiadanie rachunku jest całkowicie bezpłatne, nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami czy zobowiązaniami, a jego założenie zajmuje kilka minut – dodała Aleksandra Ippohorska – Lenkiewicz, CEE Klarna Media Manager.

Wprowadzenie cashbacku jest częścią strategii Klarny, która ma przynieść korzyści zarówno sklepom internetowym, jak i konsumentom. Dla sprzedawców oznacza to większą lojalność klientów, a dla użytkowników aplikacji – realne oszczędności na zakupach. Co ważne, dołączenie przez merchantów do programu cashback jest całkowicie bezpłatne – wystarczy, że dołączą oni do programu afiliacyjnego Klarny.