XTB liczy, że plany pozyskiwania średnio od 150 tys. do 210 tys. nowych klientów kwartalnie w tym roku zostaną zdecydowanie przekroczone, poinformował ISBnews prezes XTB Omar Arnaout.
„W obecnym roku planujemy zwiększenie wydatków marketingowych o około 80%. To naprawdę bardzo duży wzrost. Poza celem, który jest związany z produktami i innowacyjnością, to jednym z naszych priorytetów jest umocnienie pozycji praktycznie na każdym rynku na którym jesteśmy. Chcemy stać się wiodącą firmą w Europie, która jest pierwszym wyborem dla każdego klienta, który chciałby zarządzać swoimi oszczędnościami. W bieżącym roku chcielibyśmy pozyskiwać średnio od 150 tys. do 210 tys. nowych klientów kwartalnie. Oczywiście ambicje są dużo, dużo większe i mam nadzieję, że te poziomy zostaną zdecydowanie przekroczone” – powiedział ISBnews Arnaout.
W styczniu w ciągu 29 dni XTB przekroczył już liczbę 70 tys. nowych klientów.
„Początek roku jest dla nas świetny. Co ważne, my w ubr. roku cieszyliśmy się z tego, że otworzyliśmy rachunek dla milionowego klienta. Zajęło nam to 20 lat. Jestem praktycznie pewny, że dotrzemy do poziomu dwóch milionów już w bieżącym roku. Na rynkach, na których jesteśmy albo liderem, albo wśród liderów, dynamika przyrostu powinna być największa. W tym wypadku na pewno warto wspomnieć o Polsce, Czechach, Słowacji, Portugalii, Rumunii, ale również o Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Jednak zdecydowaliśmy się znacznie zwiększyć nasze plany marketingowe na obecny rok, aby postarać się zdobyć podobną pozycję na takich rynkach jak chociażby Francja czy Niemcy” – wskazał prezes XTB.
Zaznaczył, że celem nadrzędnym fintechu jest stworzenie najlepszej aplikacji inwestycyjnej dla każdego, kto chciałby zarządzać swoimi oszczędnościami zarówno aktywnie jak i pasywnie.
„W ubiegłym roku na pewno zbliżyliśmy się do osiągnięcia tego celu wprowadzając wiele nowych produktów – produktyemerytalne, portfel wirtualny i kartę wielowalutową. Wprowadziliśmy też dużo ulepszeń do planów inwestycyjnych. Cieszy nas, że dołączyło do nas prawie 500 tys. nowych klientów, co jest wynikiem o niemal 60% lepszym niż to, co osiągnęliśmy w 2023 roku. Więc z punktu widzenia naszych założeń biznesowych, to był to dla nas naprawdę świetny rok. Jeżeli chodzi o zysk netto to w porównaniu do 2023 roku był on o ok. 8,6% wyższy, ale z drugiej strony, jeżeli byśmy spojrzeli na to z perspektywy przychodów operacyjnych, to były one już prawie 16% wyższe” – wymienił prezes XTB.
W bieżącym roku XTB chce się skupić w dużej mierze na produktach i innowacyjności.
„Jeżeli chodzi o produkty, które chcielibyśmy wprowadzić w bieżącym roku, to skupiamy się po pierwsze na dwóch produktach emerytalnych, w Polsce i we Francji, ale dodatkowo chcielibyśmy również zająć się projektami związanymi z wprowadzeniem opcji oraz kryptowalut do naszej oferty. Te produkty są bardzo różne z tego względu, że jeżeli chodzi o produkty emerytalne, to one pozwolą nam przede wszystkim dotrzeć do zdecydowanie większej grupy odbiorców. Z kolei opcje i kryptowaluty będą prawdopodobnie dodatkowymi instrumentami, poza CFD, które pozwolą nam zdywersyfikować nasze przychody i dlatego są dla nas bardzo ważnym projektem” – podsumował Arnaout.