Varsav Game Studios planuje zakończenie produkcji „Bee Simulator: Ultimate Edition” w I/II kwartale 2025, z jednoczesną premierą na PC oraz konsole przewidzianą obecnie na II/III kwartał 2025, poinformował ISBtech CEO Łukasz Rosiński. Zakończenie prac produkcyjnych gry Barkour jest planowane na I połowę 2025 roku, wtedy też zostanie opublikowane demo gry. Wydanie gry na PC i konsole obecnie planowane jest na II połowę przyszłego roku.
„Obecnie na kluczowym etapie produkcji jest gra o roboczym tytule Bee Simulator: Ultimate Edition, która poprzez wprowadzenie nowych mechanik – zbierania zasobów i budowania ula wprowadza do świata gry element regrywalności, kluczowy dla najbardziej popularnych obecnie tytułów. Planowane zakończenie produkcji Bee Simulator: Ultimate Edition to I/II kw. 2025, z jednoczesną premierą na PC oraz konsole przewidzianą obecnie na II/III kw. 2025. Wraz z nowym partnerem planujemy ponowną kampanię promocyjną dla gry, m.in. poprzez dotarcie do streamerów, którzy wspierali premierę bazowej wersji (ilość odsłon materiałów przygotowanych przez twórców na platformie YouTube w okresie wokół premiery Bee Simulator, przekroczyła 35 mln) oraz specjalną zniżkę dla posiadaczy podstawowej wersji gry” – powiedział ISBtech Rosiński.
Zaznaczył, że „zakończenie 5-letniego okresu licencyjnego Bee Simulator z NACON SAS i zawarcie porozumienia z Untold Tales otwiera nowy etap w komercjalizacji gry. Osiągając w tym okresie ponad 6 mln euro przychodu i sprzedaż, którą szacujemy na 300 tys. sztuk w okresie kluczowej komercjalizacji (do wprowadzenia obniżek rządu 50%) i 400-700 tys. sztuk w okresie wyższych przecen, gra udowodniła pierwotny potencjał pomysłu i racjonalność dalszych inwestycji w rozwój tego IP”.
„Nasz kluczowy, wewnętrzny projekt realizowany obecnie 35-osobowym zespołem – gra Barkour z psem-agentem specjalnym jako głównym bohaterem jest obecnie w fazie intensywnej produkcji. Zakończenie prac produkcyjnych jest planowane na pierwszą połowę 2025 roku, wtedy też zostanie opublikowane demo gry. Wydanie gry na PC i konsole obecnie planujemy na drugą połowę przyszłego roku” – zaznaczył prezes.
„Kolejnym IP, którego bardzo intensywny rozwój planujemy na 2025 rok jest gra Everdream Valley. W najbliższych (przełom 2024/2025) planach jest premiera dużego dodatku, który rozszerza fabułę oraz dodaje do gry nowe mechaniki oraz debiut trybu kooperacji maksymalnie 4 graczy na konsolach Sony, Microsoftu i Nintendo. Mocno liczymy, żeby dopracowany na doświadczeniach z PC tryb wieloosobowy pozwoli grze mocno wyróżnić się w świecie cozy gier farmerskich” – dodał Rosiński.
Mooneaters, deweloper Everdream Valley, w którym VARSAV Game Studios posiada ponad 50% akcji, prowadzi jednocześnie prace nad drugą częścią Everdream Valley, która przeniesie gracza kilka lat w przyszłość, kiedy to główny bohater staje się nastolatkiem(ką), wskazał Rosiński.
„Dzięki temu zespół był w stanie zaimplementować do gry całkowicie nowe i znacznie rozszerzone systemy relacji z postaciami niezależnymi oraz zaawansowane mechaniki budowania i dostosowywania wyglądu pomieszczeń. Gra zbliża się więc swoją specyfiką do gry The Sims, niejako tworząc subgatunek farmerskich simsów. Everdream Valley 2 zapewni także znacznie lepszą warstwę wizualną niż pierwsza część, więcej zwierząt, ubrań, mebli itp. oraz zestaw całkowicie nowych zadań fabularnych. Premiera drugiej części jest planowana na 2025 rok” – zaznaczył prezes.
Dodał, że również w przyszłym roku premierę będzie miała gra Everdream Valley VR, którą Mooneaters produkuje we współpracy z Ovid Works, z wykorzystaniem finansowania zapewnionego przez Meta Platforms, Inc.
„Evedream Valley VR to nowa gra w świecie Everdream Valley, a nie proste przeniesienie rozgrywki z podstawowej wersji. Dzięki zmianie silnika z Unity na Unreal Engine 5 i wsparciu Meta Platforms, gra już obecnie prezentuje się bardzo dobrze w porównaniu do innych tytułów na gogle VR oraz zapewnia długie godziny rozgrywki w otoczeniu przyrody i zwierząt” – podsumował Rosiński.