iTaxi, jedna z najpopularniejszych firm oferujących przejazdy w Polsce, oficjalnie ogłosiła szeroko zakrojony rebranding marki, zapowiadając jednocześnie ambitny plan elektryfikacji floty. Nowa strategia koncentruje się na stałych wartościach – komforcie oraz bezpieczeństwie pasażerów, jednocześnie zmierzając w stronę innowacji i minimalizowania wpływu na środowisko. Na ulicach Warszawy już pojawiły się specjalne Tesle Model Y w nowym brandingu iTaxi, a do 2030 roku 80% floty mają stanowić już tylko samochody elektryczne.  

Nowy branding, zaprezentowany w oficjalnym spocie marki, jest odpowiedzią na potrzeby pasażerów – marka wychodzi poza klasyczną ofertę kojarzoną z wygodą i bezpieczeństwem. iTaxi w nowej odsłonie to przede wszystkim rozwiązania projektowane wokół użytkownika, skupione na indywidualnych potrzebach, niezależnie od okoliczności. W ramach rebrandingu marka łączy nową usługę i użytkownika w jej ścisłym centrum, z odmienioną aplikacja, która dopełnia zmianę, lepiej dopasowując się do indywidualnego „ja” pasażera. Przy okazji ogłoszenia zmian w podejściu do usługi, iTaxi podkreśla także swoje zaangażowanie w odpowiedzialność społeczną i ekologiczną, po raz kolejny zwracając się w stronę użytkowników, którzy częściej zwracają uwagę także na kwestie środowiskowe.

W ramach strategii długofalowej iTaxi zobowiązuje się do zaopatrzenia 80% swojej floty w samochody elektryczne do 2030 roku. Ponadto, w roku bieżącym flota już w 10-ciu procentach ma składać się z elektryków. Już od dzisiaj na ulice Warszawy wyjadą Tesle Model Y, brandowane nowymi elementami komunikacji wizualnej marki – do końca roku co piąty kurs realizowany będzie autem elektrycznym.

W nowej odsłonie iTaxi bardziej skupi się na klientach i ich indywidualnych potrzebach – rebranding pozwolił nam nie tylko odświeżyć warstwę wizualną, ale także otworzyć się na nowe podejście, nowoczesne i lifestylowe.  Chcemy, żeby klienci mieli poczucie korzystania z usługi, która dopasowuje się – ceni to, co istotne dla użytkownika. iTaxi to marka „o ludziach i dla ludzi”, a rebranding i kampania „Z Nami do Celu” są świetną reprezentacją tego, co chcemy przekazać w nowej odsłonie. – powiedział Kamil Bąkowski, Chief Marketing Officer iTaxi.  

Wprowadzenie Tesli jako kluczowego elementu floty iTaxi jest strategicznym krokiem w kierunku dalszej elektryfikacji. Pojazdy elektryczne doskonale odpowiadają na potrzeby branży taksówkarskiej, wspierając ekologiczne i zrównoważone podejście do transportu. iTaxi zapowiedziało także, że współpracuje z wybranymi partnerami w zakresie ładowania samochodów, co ma na celu ułatwienie szybkiej integracji elektryków z oferowaniem przejazdów na terenie miasta.

Elektryfikacja floty jest z naszej perspektywy bardzo naturalnym i potrzebnym kierunkiem, który zapewnia komfort na wielu płaszczyznach – z jednej strony to większy komfort dla nas w zakresie działań prośrodowiskowych, z uwagi na zmniejszenie emisyjności. Z drugiej także dla klientów ceniących sobie dbałość o planetę i sprawdzoną jakość. Wybór aut nie jest przecież przypadkowy – bierzemy przykład z doświadczenia światowych benchmarków w zakresie elektryfikacji – Norwegii, Danii, Holandii czy Szwecji, gdzie Tesle są nie tylko najpopularniejszymi markami elektryków, ale i świetnie sprawdzają się w roli taksówek już od lat. – podkreśla Renata Bardecka, CEO iTaxi.

Benchmarki z innych rynków pokazują, że elektryfikacja jest nie tylko możliwa, ale i skuteczna. Tesla jest numerem jeden w top 10 sprzedaży aut w Norwegii i Danii. Norwegia, będąca liderem w dążeniu do elektryfikacji gospodarki, pokazuje, że przy odpowiednio motywującym podejściu przejście na elektryki może być bezproblemowe i szybkie. W Danii, odsetek samochodów elektrycznych wśród nowych pojazdów osiągnął 32%. Holandia planuje, że od 2025 roku wszystkie nowe taksówki i samochody w wypożyczalniach będą zeroemisyjne, z pełnym wdrożeniem regulacji do 2030 roku.

Stołeczni użytkownicy zamówią przejazd Teslą w nowej, odświeżonej i bardziej intuicyjnej aplikacji iTaxi, której zmiana również jest częścią rebrandingu. Nowe elektryki na ulicach Warszawy wyróżniają się szczególnym – perłowo-niebieskim kolorem, symbolizującym czyste powietrze i cytrynowo-żółtym sygnetem, który jest nowym znakiem graficznym marki. Romb wpisany w koło, z podstawą w postaci leżącego prostokąta – nawiązujący do odciętej części litery „i”. Romb (pierwsza kropka nad „i” w logo) symbolizuje „ja” (ang. „i”) pasażera, a koło (druga kropka nad „i” w logo) symbolizuje punkt docelowy. Całość logo skupia się na podróży pasażera – usłudze, która w każdym przypadku opisuje indywidualne „ja” użytkownika.

Za nowy klucz identyfikacji wizualnej marki iTaxi, w tym m.in: projekt logotypu, sygnetu, interfejsu aplikacji mobilnej, animacje odpowiada studio projektowe Super Super Studio. Kampania „Z nami do celu” została zrealizowana z domem kreatywnej produkcji i agencją twórców SHOOTME.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments