Grupa Symfonia, międzynarodowa organizacja zmieniająca sposób działania MŚP z analogowego na cyfrowy, sięga po nowy sektor w Polsce, uruchamiając Platformę B2B do obsługi sieci sprzedaży.
Rynek B2B e-commerce o wartości 124 mld PLN rosnący w tempie 9,7% (CAGR) jest kolejnym kierunkiem ekspansji Grupy. Rozwój w tym obszarze zapewni firmie uruchomiona właśnie Platforma B2B. Rozwiązanie jest modułowym uzupełnieniem oferty Symfonii kierowanym do obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników i dystrybutorów.
Grupa Symfonia, międzynarodowa organizacja rozwijająca swoją działalność w Europie Środkowo-Wschodniej, wspierająca firmy sektora MŚP w ich drodze do transformacji cyfrowej i dostarczająca zintegrowany, bezpieczny i zgodny z prawem biznesowy system operacyjny, który zmienia sposób działania małych i średnich przedsiębiorstw z analogowego na cyfrowy, realizuje strategię rozwoju na kolejnym rynku – B2B e-commerce.
Prognoza wartości dla tego rynku na 2028 r. kształtuje się na poziomie 190 mld PLN. Pandemia wymusiła w gospodarce gwałtowne przyspieszenie operacji online, a za tym wykorzystanie wielu dedykowanych narzędzi IT. Symfonia, wspierająca od wielu lat sektor handlu, umocniła w nim swoją pozycję i wykorzystała koniunkturę do poszerzenia oferty w kolejnym obszarze – obsługi sieci sprzedaży.
Grupa wspierana jest przez globalny fundusz z Doliny Krzemowej Accel-KKR specjalizujący się w inwestycjach w sektorze technologicznym oraz fundusz private equity MidEuropa.
Biznes oczekuje rozwiązań wyprzedzających ciągle rosnące potrzeby. Narzędzia, z których korzystają firmy do współpracy ze swoimi kontrahentami, powinny umożliwiać nie tylko zwiększenie zasięgu rynkowego, ale również lepszą współpracę z dostawcami, dystrybutorami i klientami. Na rynku konsumenckim transakcje online są już na tyle powszechne, że w oczywisty sposób przekładają się na oczekiwania firm wobec swoich biznesowych partnerów. Stąd nasza decyzja o uruchomieniu Platformy B2B, która jest jednocześnie dla nas strategicznym uzupełnieniem oferty w segmencie handlowo-usługowym. – mówi Piotr Ciski, CEO Grupy Symfonia.
Bezpieczeństwo, rozwój nowoczesnych kanałów i indywidualizacja B2B w ofercie
Symfonia wychodzi na rynek B2B e-commerce z rozwiązaniem uzupełniającym oraz wspierającym obszary najbardziej pożądanych kompetencji: analitycznych i cyfrowych, oraz tzw. miękkich z umiejętnością adaptacji do zmian. Chmurowe rozwiązanie obsługuje wszystkie procesy sprzedażowe od zapytania, przez oferty, do zamówień i rozliczeń uwzględniając wielokanałową charakterystykę sprzedaży B2B (w tym mobile), wspierając strategię omnichannel. Automatyzuje także sprzedaż, umożliwiając samoobsługę klientów i personalizację cenników oraz negocjacje.
Za budowę Platformy B2B dla Symfonii odpowiada zaufany partner biznesowy, CStore S.A. Firma jest producentem oprogramowania do automatyzacji zakupów B2B, działającym od 19 lat na rynku.
Z Platformą B2B Symfonia stawia kolejny krok w realizacji swojej strategii zmierzającej do zapewnienia każdej firmie w Polsce dostępu do najbardziej innowacyjnych rozwiązań cyfrowych i wspierania biznesów w bezpiecznym, mądrym i sprawnym rozwoju.