Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 15-19 kwietnia.

BoomBit: Ma w planach wydanie ponad 10 gier Mid-Core/Casual – zarówno swoich, jak i zewnętrznych twórców – w br., poinformował prezes Marcin Olejarz.

Gamedust: Rada nadzorcza powołała Pawła Fliegera na stanowisko prezesa zarządu spółki na nową, trzyletnią kadencję.

11 bit studios: Odnotowało 0,53 mln zł jednostkowego zysku netto w 2023 r. wobec 22,89 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Jujubee: Podpisało umowę z Ultimate Games dotyczącą dokonania konwersji gier „Realpolitiks II” oraz „Punk Wars” na platformę Xbox, podała spółka.

Road Studio: Ustaliło wraz z GMG Label Limited datę premiery gry „Alaskan Road Truckers” na Epic Games Store na 18 kwietnia 2024 r. Tytuł będzie oferować zawartość patcha 1.4 oraz DLC „Ice Roads” dodającego nowy obszar mapy.

QubicGames: Untold Tales – spółka zależna QubicGames – podpisała z Varsav Game Studios umowę wydawniczą dotyczącą gier „Bee Simulator” oraz „Bee Simulator: Ultimate Edition”. Współpraca rozpocznie się po wypowiedzeniu umowy wydawniczej z obecnym wydawcą gry Nacon SAS, którego Varsav Game Studios może dokonać 1 listopada br.

CI Games: Odnotowało 13,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 8,2 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł 14,47 mln zł wobec 8,58 mln zł zysku rok wcześniej.

VR Factory Games: Otrzymało od Sony Interactive Entertainment potwierdzenie daty premiery gry „Zombie Bar Simulator” na PSVR2, która odbędzie się 19 kwietnia br. Tytuł zadebiutuje równocześnie na terenie Ameryki Północnej oraz Europy. Potwierdzenie daty premiery jest konsekwencją uzyskania przez grę certyfikacji.

11 bit studios: Globalna premiera gry „Indika” w wersji PC na platformach Steam, GOG oraz Epic Games Store została zmieniona na 2 z 8 maja, podało 11 bit studios. Edycja na konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5 jest planowana w terminie późniejszym, ale również w maju br.

Lichthund: Planuje wyprodukować i wydać 4 różne gatunkowo gry w latach 2024-2027, poinformował prezes Rafał Zaremba. Obecnie spółka skupia się na przygotowaniach do premiery dwóch swoich tytułów: „Food Truck Empire” oraz projekt „Bulldog”.

Render Cube: Rada nadzorcza powołała Damiana Szymańskiego na stanowisko prezesa zarządu spółki, oraz Michała Nowaka na stanowisko wiceprezesa zarządu na nową, wspólną, trzyletnią kadencję.

Ultimate Games: Odnotował 3,8 mln zł skonsolidowanej straty netto w 2023 r. oraz 2,8 mln zł zysku operacyjnego, podała spółka, prezentując zaktualizowane szacunkowe dane.

Incuvo: Zapowiedziało, że nowa gra o kodowej nazwie „Bison” zadebiutuje w 2025 roku, podała spółka.

Incuvo: Zapowiedziało, że kolejne dodatki do „Green Hell VR”, czyli „Spirits of Amazonia Part 2” oraz „Spirits of Amazonia Part 3”, zostaną przeportowane na VR do połowy 2025 r. Deweloperzy planują także wprowadzenie rozgrywki wieloosobowej w ramach trybu kooperacyjnego jeszcze w br., podała spółka.

11 bit studios: Udostępnił czasowy dostęp do wersji beta gry „Frostpunk 2” i preorder edycji Deluxe, podała spółka.

The Dust: Ujawniło swoją nową grę o tytule „Home Renovator”, znanej wcześniej pod kodową nazwą „Project Hammer”, podała spółka. Na platformie Steam została opublikowana karta gry wraz z informacjami na jej temat oraz teaser.

Drago entertainment: Zapowiedziało, że płatne DLC o tytułach „Can Touch This” i „Airstrip”, a także bezpłatny dodatek „Party Time” do gry „Gas Station Simulator” na Nintendo Switch zadebiutują 19 kwietnia, podała spółka. W planach na br. przewidziane są wydania różnorodnych tematycznie rozszerzeń.

Drago entertainment: Wyznaczyło datę premiery portu „Food Truck Simulator” na platformie PlayStation na 23 kwietnia, podała spółka.

Games Operators: Gra „Infection Free Zone”, która zadebiutowała na platformie Steam 11 kwietnia br., sprzedała się w nakładzie 175,3 tys. sztuk w 72 godzin od premiery, podał Games Operators. Łączne przychody z uwzględnieniem zaliczek od wydawców wyniosły: 9 595 tys. zł. Po odjęciu prowizji z tytułu umowy dystrybucyjnej koszty gry zostały zwrócone w 260% w przeciągu trzech dni od jej premiery.

Games Operators: Gra „Yet Another Fantasy Title”, która miała swoją premierę na platformie Steam 10 kwietnia br., została sprzedana w ilości 2,4 tys. sztuk w przeciągu 72 godzin od premiery, podał Games Operators. Łączny koszt wytworzenia i marketingu gry nie przekroczył 1 105 tys. zł i został zwrócony w 94% w przeciągu 3 dni ze sprzedaży w sklepie Steam.

Cherrypick Games: Jest zadowolony z odbioru swojego aktualnie kluczowego projektu pod roboczym tytułem „Papillon” na targach GDC (Games Developers Conference w San Francisco) i może niedługo pozyskać wydawcę dla tego projektu, wynika z wypowiedzi prezesa Marcina Kwaśnicy dla ISBtech. Spółka prowadzi też rozmowy nt. ewentualnych nowych projektów.

Alior Bank: Został sponsorem głównym EDU Esports Uczelnie – ogólnopolskich rozgrywek akademickich w „League of Legends oraz Counter-Strike 2”. Inicjatywa ta umożliwi studentom bezpośredni kontakt z esportowymi ekspertami oraz poznanie kulisów branży. Współpraca z Polish Esports & Gaming Agency (PEGA) jest kolejnym krokiem w długoterminowym zaangażowaniu banku w esport i gaming, podkreśliła instytucja. EDU Esports Uczelnie to inicjatywa, która od 2018 roku umożliwia studentom z całej Polski rywalizację w popularnych grach, takich jak „League of Legends” czy „Counter-Strike 2”. W obecnym, siódmym sezonie rozgrywek, udział bierze 401 studentów z 36 uczelni, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu i znaczeniu esportu w środowisku akademickim. W ramach współpracy, Alior Bank planuje szereg działań mających na celu nie tylko promocję sportu elektronicznego, ale również edukację.

Fallen Leaf: Opublikował nowy gameplay trailer swojej gry „Ultra Mega Cats”, która w 2024 roku trafi do wczesnego dostępu na PC za pośrednictwem platformy Steam.

11 bit studios: Beta „Frostpunk 2” po udostepnieniu otrzymała pozytywne opinie mediów branżowych na temat fragmentu sandbox gry.

Beyond Sunset

Movie Games: Dodał update „Prelude” oraz nowy soundtrack do gry „Beyond Sunset”.

Kool2Play: Zawarł umowę pożyczki 200 tys. zł od prezesa Marcina Marzęckiego i kolejną ze spółką zależną Kool Things w wysokości 150 tys. zł na zasilenie jej kapitału obrotowego na zabezpieczenie kosztów realizowanych przez spółkę zależną projektów.

Creepy Jar: Udostępnił kolejną darmową aktualizację do „Green Hell” w wersji PC „Anteater”, która jest 20. dodatkiem do gry od czasu jej premiery.

CD Projekt: Szykuje rozbudowany zestaw narzędzi do tworzenia modyfikacji dla „Wiedźmina 3”. Na Steamie ruszają testy REDkit.

Dark Point Games: Gra „Achilles: Legends Untold” na początku maja trafi na rynek koreański dzięki współpracy z czołowym koreańskim sprzedawcą Stove.

3R Games: PlayWay zmniejszył zaangażowanie z 22,21% do 20,93% kapitału i głosów.

Gaming: Open Mobi (na zlecenie seegame) przebadało polską społeczność serwisu Twitch i jej preferencje w kontekście reklamowym. Najciekawsze wnioski wskazują, że w 2022 roku polski rynek gamingowy osiągnął przychód wielkości 1,2 mln euro; co trzeci widz Twitcha zwraca uwagę na reklamy; rabaty oraz unikatowe kody zniżkowe to czynniki, które przyciągają uwagę znacznej części widowni na Twitchu (43%); w reklamach dostrzegany jest przede wszystkim temat oraz atrakcyjność oferty i produktu (23%); CTA, dobór odpowiedniego formatu, współprace z influencerami –  to dobre praktyki, o których marki powinny pamiętać. „Warto, aby marki rozważyły także współpracę z rozpoznawalnymi streamerami. Niektórzy z nich są już markami samymi w sobie. Według badania co piąty respondent dokonał zakupów na podstawie rekomendacji streamera, co dowodzi, że treści emitowane obok materiałów danego gamera są dostrzegane przez jego fanów, a jeśli kogoś lubimy, chętniej kupimy polecane przez niego produkty czy sprawdzimy nowości, które rekomenduje. Nawiązując współpracę z partnerami technologicznymi, którzy specjalizują się w reklamie, marki mogą często liczyć także na dostęp do zintegrowanego community – bazy zaufanych streamerów – skomentowała sales director i product owner w seegame Katarzyna Knecht.

Platige Image: Polskie studio produkcyjne i postprodukcyjne pokazało najnowszy showreel, w tym m.in. efekty wizualne nagradzane na międzynarodowych festiwalach: „The Witcher Season 2” – Winner Special, Visual & Graphic Effects BAFTA oraz nominacja do The Emmy Awards. Obecnie artyści Platige realizują VFX dla kolejnych produkcji czołowych platform streamingowych.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments