P&V rozszerza współpracę z Comarch w zakresie transformacji cyfrowej poprzez rozbudowanie zakresu dotychczasowego wdrożenia o obsługę świadczeń pracowniczych – Employee Benefit.
P&V zdecydowało się zwiększyć zakres funkcjonowania Comarch Digital Insurance. System pozwalający na obsługę ubezpieczeń na życie został już wcześniej wdrożony w Grupie, a kontynuacja współpracy będzie dotyczyć transformacji obsługi świadczeń pracowniczych. P&V dostarcza rozwiązania ubezpieczeniowe dla osób fizycznych, samozatrudnionych oraz firm za pośrednictwem wielu marek biznesowych (P&V i Vivium) czy kanałów dystrybucji. Obecnie ponad milion klientów zaufało Grupie P&V. W segmencie świadczeń pracowniczych (ubezpieczenia grupowe drugiego filaru) Grupa P&V plasuje się bardzo wysoko – w pierwszej trójce na rynku belgijskim.
Wcześniejsza współpraca pomiędzy Comarch, Ensur i P&V zaowocowała nagrodą Digital Trophy, którą wręczono podczas prestiżowej gali „Decavi Life – Insurance Awards”. Nagroda ta była wyrazem uznania dla zaangażowania Grupy P&V i Comarch w innowacje i ciągłe udoskonalanie oferowanych usług ubezpieczeniowych.
Poza owocną współpracą pomiędzy spółkami, trwającą nieprzerwanie od 2020 roku, decyzja o rozpoczęciu wdrożenia to suma dotychczasowych sukcesów i doświadczenia Comarch w obsłudze świadczeń pracowniczych. W ramach realizowanego projektu Comarch dąży do pełnego dostosowania swojego rozwiązania do specyfiki obsługi świadczeń, zgodnie z wymaganiami rynku belgijskiego.
Rozwiązanie do obsługi (Employee Benefit) będzie się składało z systemów:
• Comarch Digital Insurance – omnikanałowe narzędzie front office, zawierające portal agenta dla dystrybutorów i użytkowników back-office oraz portal pracodawcy, służący do administrowania uczestnikami programu i planami emerytalnymi.
• Comarch Life Insurance – system back-office do administrowania polisami i kontraktami oraz zarządzania inwestycjami.
• Comarch Insurance Claims – moduł do zarządzania świadczeniami z tytułu zgonu oraz świadczeniami emerytalnymi.
Jednym z głównych celów projektu jest uzyskanie maksymalnego poziomu automatyzacji w przetwarzaniu transakcji (STP). Projekt obejmuje również migrację danych i wdrożenie systemów w środowisku chmurowym.
Dotychczasowa współpraca pomiędzy Comarch i Grupą P&V owocuje zaufaniem i pozwala realizować kolejne innowacje. Systemy Comarch oferują bogatą elastyczność w zakresie dostosowywania rozwiązań do wymogów prawnych i – co ważniejsze – do oczekiwań samych klientów.