w tym tygodniu za pośrednictwem Xbox Wire Microsoft Game Dev blog i Xbox Podcast udostępniono pełny wykaz informacji związanych z marką Xbox, ogłoszonych podczas GDC (Game Developers Conference) 2024.
Spośród nich warto zwrócić uwagę na:
Jak Xbox pomaga niezależnym deweloperom dotrzeć do większej liczby graczy?
- Obecnie trwają prace nad przeszło 3 500 tytułami na konsole Xbox w ponad 100 krajach.
- Program ID@Xbox wspiera obecnie ponad 100 tytułów z regionów Azji Południowo-Wschodniej, Afryki i Indii.
o W styczniu bieżącego roku zanotowano rekordowy poziom zaangażowania graczy na konsolach Xbox, gdzie gra Palworld od Pocket Pair, dostępna w ramach Xbox Game Preview, przyciągnęła już ponad 10 000 000 użytkowników.
Xbox wprowadza Gaming for Everyone Product Inclusion Framework dla deweloperów gier
o The Gaming for Everyone Product Inclusion Framework to zestaw praktycznych zasobów, które mają wspierać twórców gier oraz całą branżę w integrowaniu różnorodności i dostępności w ich produktach. Framework skupia się na czterech kluczowych obszarach: Przystępność, Reprezentacja, Globalizacja i Dostępność.
§ Te obszary zostały nazwane Drzwiami do Inkluzywnego Rozwoju (en. Inclusive Growth Doorways).
- Aby wspomóc deweloperów w rozpoczęciu pracy i wykorzystaniu nowych narzędzi w praktyce, Xbox utworzył Centralny Magazyn Zasobów (en. Central Resource Hub). Jest on dostępny poprzez stronę https://aka.ms/ProductInclusion i zawiera konkretne przykłady, najlepsze praktyki, studia przypadków i inne pomocne materiały.
- Strukturę tę Xbox rozwija wewnętrznie od 2019 roku, a od dziś może ona być wykorzystywana przez każdego zainteresowanego.
Xbox Podcast: Lori Wright, CVP of Gaming Partnerships and Business Development w Xbox o swojej roli we wprowadzaniu usprawnień
o Lori Wright przedstawiła swoją rolę w Xbox oraz zaangażowanie jej zespołu we wsparcie twórców gier w dotarciu do większej liczby graczy z całego świata. Omówiła również plany rozwoju projektów z zakresu Accessibility na przyszłość.