Ailleron 2024

Helping Hand wspiera firmy i przedsiębiorstwa w trosce o zdrowie psychiczne ich pracowników. Ostatnio spółka wystartowała z nową odsłoną swojej aplikacji, także skierowaną do użytkowników indywidualnych. O nowym narzędziu od firmy rozmawiamy z Aleksandrą Tokarewicz, członek zarządu Helping Hand.

1. Co wyjątkowego użytkownicy znajdą w Waszej najnowszej aplikacji?

Helping Hand Mental Health App proponuje dbanie o dobrostan w sposób holistyczny. Oprócz sesji online 1:1 z ekspertami i psychoterapii oferujemy bogatą gamę materiałów rozwojowych. Psychoedukacja to doskonałe narzędzie samorozwoju, wspierające proces terapii. To dlatego w aplikacji można znaleźć największą w Polsce psychologiczną bazę wiedzy, z ponad tysiącem materiałów wspierających. Wideo, podcasty, artykuły – wszystko to podzielone na kategorie, co ułatwia wyszukiwanie treści związanych z zagadnieniami, takimi jak lęk, związki, wsparcie rodziców czy depresja.

Użytkownicy mogą także wziąć udział w wydarzeniach live-online. Podczas spotkań psychologowie, dietetycy, coachowie i eksperci finansowi dzielą się wiedzą i praktycznymi wskazówkami. Każde wydarzenie ma swój ma swój motyw przewodni. Dużą popularnością cieszą się także chaty z psychologiem – specjalista w czasie rzeczywistym, w formie audio-video, odpowiada na pytania zadane na czacie. Dyżury prowadzą psycholodzy z różnymi specjalizacjami – między innymi eksperci od psychodietetyki, relacji i związków. Nie można zapominać także o naszych autorskich Planach Profilaktycznych – czyli zbiorze materiałów na konkretne zagadnienia, wyselekcjonowanych i ułożonych przez ekspertów. Mamy ich ponad 50.

2. Czy Wasza aplikacja zawiera zaawansowane rozwiązania technologiczne? Jeśli tak, to jakie?

Wraz z firmą Proacta S.A. stworzyliśmy aplikacje mobilne na systemy iOS i Android w technologii Flutter. To szybko rosnący ekosystem oraz społeczność aktywnych developerów, a jakość framework doceniono w takich firmach jak ING oraz Credit Agricole, gdzie w niedawnym czasie podjęto strategiczne decyzje o przepisaniu swoich aplikacji mobilnych właśnie na Fluttera. Ponadto za pomocą tego kodu zostały stworzone m.in. aplikacje od Groupon, Alibaba Group oraz produkty od Google – Stadia, Ads czy Assistant. Co więcej, aplikacje tworzone za pomocą tego kodu rzeczywiście są natywne.

3. Jesteście firmą wspierającą przedsiębiorstwa w trosce o zdrowie psychiczne ich pracowników. Skąd pomysł na to, aby Wasza aplikacja była skierowana do osób indywidualnych?

W Polsce na depresję choruje ponad 4 mln ludzi, a według WHO do 2030 roku stanie się ona najczęściej diagnozowanym schorzeniem. Te dane mówią same za siebie. Widzimy ogromną potrzebę zwiększenia dostępu do psychoterapii i edukacji na temat zdrowia psychicznego. W naszych mediach społecznościowych wielokrotnie dostawaliśmy pytania od użytkowników o możliwość obejrzenia pełnej wersji filmu psychoedukacyjnego, umówienia się na terapię, a nawet pomocy w rozwiązaniu konkretnych trudności. Wzrost zainteresowania zdrowiem psychicznym skłonił nas do stworzenia łatwo dostępnego narzędzia dla klientów indywidualnych. Coraz więcej osób szuka profesjonalnej pomocy psychologicznej, a aplikacja może stanowić wygodną i anonimową opcję.

4. Jaka jest główna misja aplikacji w kontekście zdrowia psychicznego?

Staramy się obalać szkodliwe mity, wciąż prężnie funkcjonujące w społeczeństwie. „Leki na depresję zmieniają osobowość”, „na terapię chodzą tylko osoby głębokim kryzysie” – to tylko niektóre z nich. To właśnie miedzy innymi one sprawiają, że wahamy się korzystać z profesjonalnej pomocy, a depresja czy lęki to wciąż – mimo wielu akcji społecznych – temat tabu. A przecież zdrowie psychiczne, optymalny poziom dobrostanu, mają wpływ na wszystkie składowe naszego życia – pracę, relacje czy związki. Naszą misją jest
psychoedukacja – szerzenie najnowszej i rzetelnej wiedzy dotyczącej zdrowia psychicznego i jego profilaktyki, podawanej w sposób przystępny dla każdego.

5. Jakie konkretnie funkcje oferuje aplikacja w obszarze poprawy zdrowia
psychicznego?

Użytkownicy mogą umówić się na konsultację z psychoterapeutą, psychologiem czy dietetykiem, a także rozpocząć proces psychoterapii. Zespół naszych psychoterapeutów prowadzi terapię w różnych nurtach, co umożliwia wybór specjalisty odpowiedniego do potrzeb. Wszyscy psychoterapeuci Helping Hand posiadają odpowiednie kompetencje i wieloletnie doświadczenie.

Pomagamy również w doborze terapeuty. Po wypełnieniu krótkiej ankiety użytkownik dostaje propozycje terapeutów, do których może umówić się na sesję. Spotkania 1:1 to nie jedyny kontakt ze specjalistami. Zdać pytanie można także podczas wydarzeń na żywo, wspomnianych przeze mnie chatów z psychologami, a także skorzystać ze specjalnej funkcji „zadaj pytanie” – prywatnej i anonimowej wiadomości tekstowej do eksperta z zakresu psychologii, prawa czy finansów.

Treści rozwojowe i psychoedukacyjne można znaleźć w bazie wiedzy, a także w planach profilaktycznych, dedykowanym konkretnym zagadnieniom. Użytkownik może monitorować postępy realizacji planu dotyczącego np. strategiom radzenia sobie ze stresem.

6. Jakie są możliwe interakcje użytkowników z aplikacją?

Przejrzysty layout umożliwia sprawne poruszanie się po sekcjach – nawet przez nowych użytkowników. Na prywatnym profilu można znaleźć między innymi kalendarz sesji 1:1, sekcję z polecanymi materiałami czy zbliżającymi się spotkaniami live-online. W każdej chwili użytkownik może też sprawdzić realizację wybranego przez siebie planu profilaktycznego czy zadać pytanie ekspertowi.

Szczególną funkcję w Helping Hand pełnią czaty podczas spotkań live-online. Użytkownicy, anonimowo, dzielą się swoimi spostrzeżeniami z ekspertami oraz między sobą, co tworzy niepowtarzalną społeczność – szczególnie podczas cyklicznych wydarzeń, takich jak np.
„Kwadrans z Mileną”.

7. Na ile aplikacja oferuje personalizowane podejście do użytkownika? Jak to działa?

Po zalogowaniu do aplikacji użytkownik może wypełnić ankietę na start. To przygotowany na podstawie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotny ICD-10, czyli medycznej klasyfikacji sporządzonej przez Światową Organizację Zdrowia, zestaw pytań
dotyczących kondycji psychicznej i potrzeb. Na postawie odpowiedzi zostaną dobrane treści.

Filmy, podcasty, artykuły, a także plany profilaktyczne – wszystko jest to spersonalizowane pod kątem potrzeb użytkownika. Aplikacja Helping Hand to także miesiące tematyczne – każdy miesiąc poświęcony jest konkretnym zagadnieniom, wokół których organizujemy spotkania live-online czy tworzymy nowe materiały psychoedukacyjne. Marzec 2024 r. mija pod znakiem inteligencji emocjonalnej. Dodatkowo, każdy użytkownik może otrzymywać na maila z informacjami o nowościach w aplikacji oraz o polecanych materiałach w danym tygodniu.

8. Wasza aplikacja służy temu, aby zadbać o swoje zdrowie psychiczne. W jaki sposób utrzymuje ona bezpieczeństwo danych zdrowotnych?

Nowo wdrożone rozwiązania architektoniczne i narzędzia technologiczne wykorzystane do realizacji architektury systemu Helping Hand są wysokowydajne, bezpieczne, nowoczesne i adekwatne do potrzeb szybko zmieniającego się rynku. Nad bezpieczeństwem systemu czuwa dedykowany system SIEM, które ułatwia Helping Hand wykrywanie i analizowanie zagrożeń dla bezpieczeństwa oraz reagowanie na nie, zanim zaszkodzą one operacjom biznesowym. System przeszedł również zewnętrzne testy penetracyjne. Testy wyeliminowały wszystkie wykryte wysokie i niskie zagrożenia.

9. Jakie są Wasze plany związane z dalszym rozwojem aplikacji?

Chcemy skoncentrować się na implementacji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Nasz projekt R&D w obszarze AI w obszarze AI jest obecnie w fazie testów. Weryfikujemy sieć neuronową wykorzystującą nasz content, aby dostarczała odpowiedzi na podstawowe pytania i sugerowała odpowiednie materiały do pogłębienia tematu. Dodatkowo, różnorodne narzędzia AI znacznie ułatwiają nasze codzienne zadania związane z tworzeniem treści. Korzystamy z technologii syntezy dźwięku, takich jak text-to-speech, speech-to-text czy speech-to-speech.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments