Firmy stawiające na cyfryzację rozwijają się bardzo szybko, czego przykładem jest ASAJ. Przedsiębiorstwo stworzyło nowoczesne centrum dystrybucyjne, które wkrótce trzeba było dodatkowo rozbudować, aby osiągnąć optymalną wydajność. System Comarch ERP XL wspiera działanie firmy w usprawnieniu procesów i prowadzi ku dalszej ekspansji.

ASAJ to polska, rodzinna firma handlowa działająca w branży elektronicznej, energetycznej i OZE. Przedsiębiorstwo zajmuje się sprzedażą zarówno drobnych, jak i dużych elementów. Obsługuje również szeroki zakres klientów: od handlu detalicznego, przez firmy instalacyjne i hurtownie, aż po duże zakłady energetyczne dzięki tradycyjnej sprzedaży offline oraz sprzedaży w sklepie online.

Przedsiębiorstwo jest klientem Comarch już od 2005 r. Obecnie system Comarch ERP XL obsługuje w ASAJ zamówienia, sprzedaż, elektroniczny obieg dokumentów, backup danych, księgowość, a także procesy HR. Z oprogramowania korzysta 256 użytkowników. Za wdrożenie systemu odpowiada Partner Comarch firma Sedkomp.

System nadąża za prawem

Wybór Comarch ERP XL nie był przypadkowy.

Po pierwsze produkt jest polski, nadąża za zmianami w prawie. Firmy zagraniczne mają dość dużą trudność, żeby rozpoznać zmiany, być tak blisko przepisów, żeby właściwie je zaimplementować (…). Kolejną rzeczą jest otwartość API. Do tego systemu możemy sami sobie dopisywać dodatki przy pomocy Partnera, którego mamy, czy też sami możemy ingerować w to, jak system wygląda i jak pracuje. Również baza danych, na której zbudowany jest program, jest otwarta. Możemy tam pisać własne dodatki i budować, kreować ten program tak, jak nam jest potrzebny. – opowiada Piotr Prokurat, Dyrektor IT, Dyrektor ds. optymalizacji procesów ASAJ.

Dostęp do otwartego API oznacza dla klientów połączenie innych rozwiązań technologicznych z Comarch ERP XL. Przykładowo po zamówieniu automatycznie wystawiana jest faktura przesyłana do procesowania w magazynie: na sprzedaż z regałów wysokiego składowania lub systemu AutoStore (systemu magazynowania wykorzystującego roboty, które pobierają towary z pojemników, w których ułożone są przedmioty).

W tej chwili pracuje dla nas piętnaście robotów, które są zasilane dwunastoma ładowarkami. Te piętnaście robotów dba o to, żeby cały czas ludzie, którzy obsługują AutoStore mieli pracę. Mamy w tej chwili cztery porty – jeden dokupiliśmy już w tym roku, bo nasze tempo rozwoju tak przyspieszyło, że musieliśmy dokupić kolejny port, żeby zachować wydajność. – mówi Joanna Wasiak, Kierownik administracji logistyki ASAJ.

ASAJ korzysta również z elektronicznych obiegów dokumentów Comarch DMS. Obecnie wszystkie dokumenty są przetwarzane elektronicznie, bez użycia papieru, a system dopasowuje się do potrzeb użytkowników dzięki wbudowanej platformie low-code.

Oprócz tego firma ASAJ korzysta również z backupu danych w chmurze Comarch IBARD. Bezpieczeństwo informacji zapewnia ciągłość pracy bez obaw o błędy czy utratę plików.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments