epoint

Asseco wraz z Ministerstwem Cyfryzacji i Centralnym Ośrodkiem Informatyki wprowadzają w kolejnych miastach możliwość regulowania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z poziomu aplikacji mObywatel. Do projektu dołączyły Włocławek, Stalowa Wola, Zabrze, Skierniewice, Ostrowiec Świętokrzyski, Łowicz i Kalisz.

Dzięki integracji Systemu OTAGO z Platformą ePłatności, mieszkańcy tych miast mogą korzystać z bezprowizyjnych płatności BLIK za wywóz śmieci. To kolejna nowość w aplikacji mObywatel, po wprowadzeniu możliwości realizowania opłat za podatek od nieruchomości, którą Asseco udostępniło jako pierwsze w Polsce w ostatnim kwartale minionego roku. Do grona użytkowników tego rozwiązania należy 19 miast współpracujących z Asseco Data Systems (dostawcą systemu OTAGO): Chełm, Elbląg, Gdańsk, Kalisz, Kielce, Łowicz, Mielec, Nowy Dwór Mazowiecki, Ostrowiec Świętokrzyski, Piaseczno, Piekary Śląskie, Police, Ruda Śląska, Rumia, Skierniewice, Stalowa Wola, Starogard Gdański, Zabrze i Zielona Góra.

Po dobrym przyjęciu opłat za podatek od nieruchomości rozszerzono katalog zobowiązań, które można regulować z poziomu aplikacji mObywatel i na stronie mObywatel.gov.pl. Ciągły rozwój Platformy ePłatności i bliska współpraca z urzędami, które korzystają z Systemu OTAGO, pozwalają nam upraszczać i automatyzować procesy płatnicze w administracji publicznej, a także zwiększać ich bezpieczeństwo. – mówi Artur Siodmiak, Dyrektor Handlowy Asseco Data Systems S.A.

Większość dużych samorządów uwzględnionych w projekcie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi korzysta ze Zintegrowanego Systemu Informatycznego OTAGO firmy Asseco Data Systems. Jest to rozwiązanie klasy ERP wspierające zarządzanie wszystkimi obszarami działalności jednostek samorządu terytorialnego, od budżetu, przez podatki i opłaty, po sprawy obywatelskie czy sferę społeczną.

Wśród klientów Asseco Data Systems jest ponad dwadzieścia miast i gmin, które są zainteresowane wprowadzeniem możliwości realizowania opłat za śmieci w mObywatelu. Centralny Ośrodek Informatyki wydał już odpowiednie dane konfiguracyjne dla części z nich, więc niebawem mieszkańcy kolejnych miast powinni móc skorzystać z nowej funkcjonalności. Większość jednostek administracji publicznej, z którymi współpracujemy przy tym projekcie, deklaruje chęć wdrożenia rozwiązania jeszcze w pierwszym kwartale 2024 r. – mówi Artur Siodmiak.

mObywatel jest wciąż rozwijany przy współpracy z Centralnym Ośrodkiem Informatyki oraz partnerami technologicznymi, takimi jak Asseco Data Systems. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiedziało rozszerzenie portfolio dokumentów dostępnych w aplikacji, wprowadzenie możliwości zgłaszania kolizji drogowej w module „Stłuczka” czy gromadzenia danych dotyczących działalności gospodarczej i informacji o zarejestrowanej firmie w module „Moja firma”.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments