Minął rok od momentu, w którym E-Shopping Group, spółka notowana na NewConnect, rozpoczęła działalność w obszarze e-commerce. O modelu biznesowym, wynikach finansowych oraz planach rozwoju opowiedział w rozmowie z ISBtech Maciej Nowak, prezes zarządu E-Shopping Group.

Maciej Nowak, E-shopping Group

Zmianie profilu Waszej działalności nie towarzyszyła emisja połączeniowa. Mimo to, wg szacunków opublikowanych przez spółkę, uzyskaliście ok. 18 tys. zamówień, a Wasze przychody brutto ze sprzedaży w okresie od marca do grudnia 2023 r. przekroczyły 2 mln zł. Co w największym stopniu przyczyniło się do uzyskania tego wyniku?

E-Shopping Group jest jednym z niewielu przykładów udanej zmiany profilu działalności spółki, która już wcześniej była notowana na rynku New Connect. W bardzo krótkim czasie stworzyliśmy podmiot z młodym i ambitnym zespołem, który z miesiąca na miesiąc generuje coraz większe przychody i w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy działalności obsłużył ponad 18 tys. klientów. Uzyskanie takich wyników było możliwe dzięki obraniu odpowiedniej strategii, pilnowaniu kosztów oraz determinacji zespołu.

Dlaczego Wasz wybór padł na prowadzenie sklepów w modelu dropshipping?

Dropshipping jest bardzo wygodnym i nisko kosztowym modelem sprzedaży w internecie. Pozwala firmie od samego początku działalności generować marże, nie angażując znacznego kapitału. Skalowanie tego modelu jest również wygodne i daje wiele możliwości ekspansji. Rozwijając dropshipping, pracowaliśmy jednocześnie nad swoją pierwszą marką własną, dzięki której już od stycznia 2024 r. generujemy dużo wyższe marże.

Chcemy dywersyfikować biznes oraz rozwijać zarówno droppshiping z marżą w przedziale 20-30%, jak i marki własne, które umożliwiają nam pracowanie na dużo wyższych marżach. Już teraz planujemy wprowadzanie kolejnych linii produktów własnych.

E- Shopping Group logo

Przedsiębiorcy, którzy wybierają dropshipping mierzą się często z wyzwaniami związanymi m.in. ze zbyt niską marżą i dużą konkurencją. Jak E-Shopping Group radzi sobie z rozwiązywaniem tych problemów?

Kluczem jest dobranie odpowiednich partnerów i dostawców, zapewniających zachowanie ciągłości procesów logistycznych, co z kolei przekłada się na zadowolenie klientów. Nasz zespół wykonał dużą pracę, aby pozyskać takich partnerów, co znalazło odbicie w zadowalającej marży oraz rosnącej bazie klientów. W tym roku celujemy w obsłużenie ponad 30 tys. osób.

Spółka ma obecnie w portfolio 8 brandów, z czego 7 stanowią sklepy internetowe bazujące na dropshippingu. Które z nich przynoszą największe zyski?

Wszystkie sklepy rozwijają się powyżej naszych oczekiwań, ale najszybciej rośnie marka
Odkrywcyzabawek.pl, w przypadku której sezonowość ma niewielki wpływ na wielkość sprzedaży produktów.

Bentivolio_E-Shopping Group

Niedawno E-Shopping Group stworzyło pierwszą markę własną – Bentivolio. Jak narodził się pomysł na nowy brand?

Pozyskaliśmy doświadczonego partnera z branży optycznej, który stworzył dla nas wysokiej jakości produkt i genialną w naszej opinii kolekcję, liczącą ponad 300 modeli. Cieszymy się, że klienci także oceniają je bardzo pozytywnie.

Jakie są plany rozwoju tej marki?

Obecnie finalizujemy pracę nad kolekcja opraw przeciwsłonecznych, która trafi do sprzedaży w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Czy w tym roku planujecie wprowadzić na rynek kolejne marki własne?

Tak, bardzo intensywnie nad tym pracujemy.

Spółka E-Shopping Group oferuje swoje produkty w Polsce oraz na platformach sprzedażowych w Czechach i Słowacji. Czy pomiędzy tymi rynkami widać istotne różnice?

Rynki Europy Środkowo-Wschodniej mają różne specyfiki. Widzimy na przykład, że u naszych południowych sąsiadów bardzo dobrze sprzedają się nie tylko zabawki, ale i meble oraz kosmetyki. Dostrzegamy duży potencjał w sprzedaży zagranicznej oraz atrakcyjnym poziomie marż, które możemy uzyskać.

Jakie są Wasze dalsze plany związane z ekspansją zagraniczną?

Obecnie pracujemy nad wejściem na rynek rumuński. W tym roku chcemy także zaistnieć z naszymi markami w krajach Bliskiego Wschodu. Intensywnie pracujemy nad zaprojektowaniem procesu logistycznego oraz dostosowaniem naszych sklepów do wymogów tamtejszych klientów i specyfiki uwarunkowań prawnych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments