Budimex wybuduje polder w czeskim Kutřinie. W ramach podpisanej w dniu 21 grudnia br. umowy na sumę 113 mln zł powstanie zapora o długości 146 metrów. Kontrakt przewiduje także rewitalizację rzeki na długości 2 kilometrów. Prace potrwają 39 miesięcy łącznie z miesiącami zimowymi. To pierwsza realizacja polskiego generalnego wykonawcy w Czechach, który jest obecny na tym rynku od dwóch lat.

Podpisanie pierwszego w Czechach kontraktu to ważny element, realizowanej przez nas w ostatnich latach strategii zwiększenia obecności na rynkach państw ościennych. Zaufanie, jakim obdarzył nas nasz południowy sąsiad jest bezpośrednim następstwem realizowanych przez Budimex z sukcesem projektów w Niemczech oraz na Słowacji. – mówi Artur Popko, Prezes Zarządu Budimeksu.

Głównym elementem kontraktu jest budowa suchego zbiornika retencyjnego
w miejscowości Kutřín. Obiekt stanowi część ochrony przeciwpowodziowej
wsi położonych poniżej zbiegu rzek Krounka i Novohradka. Wybudowana przez Budimex zapora będzie miała 146 metrów długości, a jej maksymalna wysokość nad poziomem terenu wyniesie 17,80 metra. Konstrukcja będzie miała szerokość 5,67 metra w koronie, na której powstanie utwardzona droga. Objętość retencyjna obiektu
to 3,6 mln m3, a obszar zalanego terenu przy pełnej objętości retencyjnej: 67,5 ha.

Bierzemy udział w wielu przetargach na rynku czeskim. W ciągu dwóch lat złożyliśmy trzydzieści dwie oferty na ponad 65 miliardów koron. Stale poznajemy rynek czeski i uczymy się go, nawiązujemy kontakty z lokalnymi przedsiębiorcami i potencjalnymi podwykonawcami. Wszystko idzie zgodnie z założoną strategią rozwoju na rynkach zagranicznych. Uczymy się cały czas rynku czeskiego, nawiązujemy kontakty z lokalnymi przedsiębiorcami i potencjalnymi podwykonawcami. Szukamy nowych pracowników i kształcimy własnych, którzy uczą się języka czeskiego i zdobywają tutejsze uprawnienia budowlane. – mówi Adam Barszczyński, Dyrektor Rejonu w czeskim oddziale Budimeksu.

W ostatnim czasie Budimex znacząco przyspieszył ekspansję na rynki zagraniczne. Firma od wielu lat obecna jest m.in. w Niemczech oraz na Słowacji, gdzie buduje ważne skrzyżowanie autostrad D1 i D4. Budimex złożył najniższe oferty i znajduje się na pierwszym miejscu w dwóch przetargach: na wykonanie odcinka autostrady
z Džbánova do Litomyšla w Czechach oraz D11 Trutnov do granicy z Polską o długości 21 kilomerów.

W grudniu Budimex podpisał także pierwszy kontrakt na Łotwie – na budowę linii kolejowej Rail Baltica. W ramach wartego 3,7 mld euro kontraktu zwycięskie konsorcjum ERB RAIL, w skład którego wchodzą: francuski Eiffage Génie Civil, polski Budimex i włoski Rizzani de Eccher, zbuduje 230-kilometrową kolej dużych prędkości. Celem zadania jest włączenie krajów bałtyckich do europejskiej sieci kolejowej poprzez stworzenie połączenia między Tallinem a Warszawą. Zwiększenie obecności na rykach europejskich przekłada się na dobrą kondycję finansową spółki.

Budimex ma bogate doświadczenie w realizacji inwestycji hydrotechnicznych. Jako generalny wykonawca przebudował, między innymi: porty w Świnoujściu i w Szczecinie, Kanał Płonie przy Martwej Wiśle w Gdańsku czy Zbiornik Wodny Rydzyna. Firma zrealizowała także modernizację portów w Gdańsku i poprawę dostępu do portów w Gdyni i w Świnoujściu. W grudniu br. firma zakończyła prace przebudowy jednej z najważniejszych inwestycji przeciwpowodziowych na Opolszczyźnie. Polder Żelazna to ponad 11 km wałów, które chronią przed zalaniem m.in. Opole.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments